Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
HBO-rechten vi...
Volkshuisevest...
tentamens op i...
Best Name Badg...
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 02 sep 2025 8:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overtreding identificatieplicht: 50 (!) euro
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
josseposse

Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 2:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even heel iets anders wat mij zorgen baart: Ik begrijp dat het hier gaat om een OM-transactie, geen politietransactie.

Mijn vraag is de volgende: Ingeval ik hier onverhoopt voor ‘bekeurd’ zou worden, levert dit een aantekening op in het register, gelijk aan bijvoorbeeld een transactieaanbod voor rijden onder invloed? Dat is immers ook een OM-transactie. Nu gaat het daar om een misdrijf en dit is een overtreding, maar toch --> Als rechtenstudent zou een carrière in de rechtelijke macht, danwel bij een groot advocatenkantoor, door een dergelijk futiel vergrijp grandioos in de problemen komen. Gaarne uw visie hieromtrent!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AlexZ

AlexZ

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 4:48    Onderwerp: Re: Aanhouding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nou ja dan kan je dus worden aangehouden en vervolgens kan me worden opgehouden voor onderzoek o.g.v. artikel 61 en kan men o.g.v. 61a maatregelen treffen ter identificatie.
Het betreft als ik het goed heb overtreding van art. 447e Sr.

De politieman/vrouw dus vooral vriendelijk tewoord staan en lief blijven aankijken anders kan je nog mee ook. Shocked
mr. crowley

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat de overheid die ID-kaarten maar gratis aan zijn burgers uitdelen. Nu worden mensen die geen rijbewijs/paspoort hebben verplicht zo'n kaart aan te schaffen voor €30,-. Weer extra inkomsten voor de Staat.

De politie moet inderdaad een aanleiding hebben om je ID te vragen, maar die aanleiding is zo gevonden. Indien mij er om gevraagd wordt, zal ik voor het eerst de raad van Jan Marijnissen opvolgen en de dienstdoende agenten hun hele doopceel laten lichten.
Bekijk de homepage
AlexZ

AlexZ

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:10    Onderwerp: ID Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Laat de overheid die ID-kaarten maar gratis aan zijn burgers uitdelen. Nu worden mensen die geen rijbewijs/paspoort hebben verplicht zo'n kaart aan te schaffen voor €30,-. Weer extra inkomsten voor de Staat.

Dat is natuurlijk een redenering zoals het achtereind van een varken. Surprised Zo kan je ook stellen dat men een rijbewijs gratis moet verstrekken, immers elke autobestuurder is verplicht om die op eerste vordering te tonen.

mr. crowley schreef:
De politie moet inderdaad een aanleiding hebben om je ID te vragen, maar die aanleiding is zo gevonden. Indien mij er om gevraagd wordt, zal ik voor het eerst de raad van Jan Marijnissen opvolgen en de dienstdoende agenten hun hele doopceel laten lichten.

Wat is een doopceel? De dikke van dale heeft me de uitleg niet kunnen geven Shocked
Martijn

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.vandale.nl/popups/72241

Quote:

Iemands doopceel lichten
Alles van (het verleden van) iemand uitzoeken, eventueel ook bekendmaken.
Nogal eens gaat het hierbij om het zoeken naar fouten of misstappen, naar iets waarop je iemand kunt aanvallen. Toch wordt de uitdrukking ook wel neutraal gebruikt, in de zin van: iemands levensloop nagaan of toelichten.
Een doopceel is eigenlijk een uittreksel uit het doopregister: een bewijs dat men gedoopt is en wanneer. Voor er zoiets als een burgerlijke stand bestond, was dit het enige echte geboortebewijs. Lichten betekent hier: zich een kopie verschaffen.

Het nieuwe hoofd van de belastingdienst, Boris Fjodorov, heeft al een lijst opgesteld van duizend beroemde Russen wier financiële doopceel gelicht zal worden. Volgens Fjodorov ontduiken de ‘nieuwe Russen’, zoals de nouveau riche hier bekend staat, op grote schaal belasting.

Ik vind het niet zo'n vreemd idee om ID-bewijzen gratis te laten verstrekken door de overheid maar misschien gaan mensen er dan erg onvoorzichtig mee doen en raken ze die dingen om de haverklap kwijt? (toch gratis) en het geld voor die dingen moet toch ook weer ergens vandaan komen ...
Verstuur e-mail
AlexZ

AlexZ

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:30    Onderwerp: ID Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Iemands doopceel lichten
Alles van (het verleden van) iemand uitzoeken, eventueel ook bekendmaken.

Dank U Very Happy

Quote:
Ik vind het niet zo'n vreemd idee om ID-bewijzen gratis te laten verstrekken door de overheid maar misschien gaan mensen er dan erg onvoorzichtig mee doen en raken ze die dingen om de haverklap kwijt? (toch gratis) en het geld voor die dingen moet toch ook weer ergens vandaan komen ...

Precies, en dat zullen wij in de vorm van Gemeentelijke belastingen o.i.d. gewoon weer moeten betalen, en zijn we er dan iets mee opgeschoten? Volgens mij niet. Net als mensen die flitskasten opblazen. Wie betaalt dat denken ze? Niet Koos Spee. (landelijk verkeersofficier).

Laatst aangepast door AlexZ op di 04 jan 2005 18:44, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
mr. crowley

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Alex Z: Ben ik verplicht auto te rijden? Nee. Ben ik verplicht een paspoort te hebben? Nee. Alleen als je naar het buitenland wil heb je een paspoort nodig. Dus als je een Nederlands staatsburger bent hoef je deze twee legitimatiemiddellen niet te hebben. Nu wordt je verplicht extra uitgaven te doen voor iets waar de staat via belastingen al zorgt hoort te dragen, namelijk het garanderen van onze veiligheid. Dit is geen redenering als het achtereind van een varken. Bovendien personen tussen de 14 en 18 kunnen niet eens aan een paspoort of rijbewijs komen ookal zouden zij het willen.

@Martijn: eerste keer gratis verstrekken, daarna tegen kostprijs vervangen.
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Bovendien personen tussen de 14 en 18 kunnen niet eens aan een paspoort of rijbewijs komen ookal zouden zij het willen.

Hoezo kan je geen paspoort hebben als je tussen de 14 en 18 bent?
Verstuur e-mail MSN messenger
Martijn

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:

@Martijn: eerste keer gratis verstrekken, daarna tegen kostprijs vervangen.

Duidelijk, ben het er ook direct mee eens
Verstuur e-mail
mr. crowley

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuses. Je kunt tussen de 14 en 18 wel paspoort hebben, maar dit hoeft niet.
Bekijk de homepage
AlexZ

AlexZ

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 18:51    Onderwerp: ID Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
@Alex Z: Ben ik verplicht auto te rijden? Nee. Ben ik verplicht een paspoort te hebben? Nee. Alleen als je naar het buitenland wil heb je een paspoort nodig. Dus als je een Nederlands staatsburger bent hoef je deze twee legitimatiemiddellen niet te hebben. Nu wordt je verplicht extra uitgaven te doen voor iets waar de staat via belastingen al zorgt hoort te dragen, namelijk het garanderen van onze veiligheid.

Ben je verplicht om op straat te lopen? NEE. Laughing Bestel je boodschappen via Albert en koop je kleding bij de Wehkamp.
Of het iets aan veiligheid verbetert betwijfel ik net zo veel als jij, maar om nu te zitten zeuren over die 30 euro voor een pasje die je bijna zeker al in je bezit had voor die wet ingevoerd werd is gewoon mierenneukerij.
Of wil je soms beweren dat jij geen paspoort of ID kaart had? Je hebt het ding vaak genoeg nodig in het dagelijkse leven. Lullig is het voor degenen die 14 en 15 zijn en het uit eigen zak hebben moeten betalen.
Okidoki

Okidoki

Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 20:57    Onderwerp: Re: ID Reageer met quote Naar onder Naar boven

AlexZ schreef:
Ben je verplicht om op straat te lopen? NEE. Laughing Bestel je boodschappen via Albert en koop je kleding bij de Wehkamp.
Of het iets aan veiligheid verbetert betwijfel ik net zo veel als jij, maar om nu te zitten zeuren over die 30 euro voor een pasje die je bijna zeker al in je bezit had voor die wet ingevoerd werd is gewoon mierenneukerij.
Of wil je soms beweren dat jij geen paspoort of ID kaart had? Je hebt het ding vaak genoeg nodig in het dagelijkse leven. Lullig is het voor degenen die 14 en 15 zijn en het uit eigen zak hebben moeten betalen.

Tuurlijk jaagt de overheid hier de burgers op kosten. Dat doen ze waar ze maar kunnen. Als je er niet direct voor betaald, dan betaal je er wel indirect voor. De burger is altijd het eindstation. Daar kun je over klagen maar je doet er weinig aan. Mierenneukerij is echter iets volstrekt anders. Belachelijk trouwens dat zo'n ding 30 Euro moet kosten. Wink
Het hele legitimatiegedoe is een grote grap. Alsof een inbreker die op heterdaad wordt betrapt zich druk zal maken over het feit of hij zich wel of niet kan legitimeren.
En wat 14 en 15 jarige betreft. Die lopen allemaal in merkkleding met de nieuwste gsm en duurste gsm-abonnement rond, dus ik denk dat die 30 euro er wel af kan. Bovendien; als ze slim zijn laten ze de ouders de keuze maken tussen af en toe een boete of zo'n kaartje. Uiteindelijk zijn het toch de ouders die ervoor opdraaien. Een beetje ouder van een probleemkind kiest eieren voor zijn geld.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 22:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben benieuwd hoe Maarten 't Hart dit gaat oplossen ....
Bekijk de homepage
MterHeide

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn post ging het om iets anders van Maarten 't Hart wat ik ergens gelezen had, maar dat blijkt niet te kloppen ==> weggehaald.

Laatst aangepast door MterHeide op wo 05 jan 2005 14:31, in totaal 1 keer bewerkt
Martijn

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2005 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met het risico dat ik gewoonweg niet snap want MterHeide bedoelt ... Maarten 't Hart wilde toch uit overtuiging geen ID-bewijs oid en weigert/weigerde een dergelijk iets aan te schaffen?
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds