Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Meer vrouwen moeten werken
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juul schreef:

Is het ooit bij jullie opgekomen dat als je 4 kinderen hebt, en die later ook wil laten studeren dat er dan ook wel heel veel geld binnen moet komen, om dat te kunnen bekostigen? Dan is 2 werkende ouders wel heel erg fijn. Bovendien denk ik dat iedereen het voor zichzelf moet beslissen. Ik weet dat mijn mamma er echt niet blij van wordt als ze de hele dag thuis moet zitten en niet mag werken. Ik heb liever een gelukkige mamma en haar minder thuis dan een ongelukkige mamma (en daarmee ook pappa) en haar veel thuis.


Tuurlijk is dat bij me opgekomen en dat is precies de reden dat ik al eerder aangegeven heb dat ieder voor zichzelf dient te kiezen wat hij/zij het prettigst vind. Als je ervoor kiest om 4 kinderen te krijgen dan zal je inderdaad dit financieel op moeten kunnen brengen. Indien, in mijn situatie, dit niet in een één-verdienersgezin zou kunnen dan ga ik dus niet voor 4 kinderen.

En als iemand er niet blij van wordt om de gehele dag thuis te zitten, dan moet hij/zij er ook vooral niet voor kiezen. Nogmaals niet mogen werken is er absoluut niet bij, het gaat om het ervoor kiezen dat je niet werkt.

Ik veroordeel dus absoluut niet de manier waarop jouw ouders alles hebben geregeld, want zij zijn gelukkig, jij bent gelukkig en voor zover ik weet zijn je broertje en zusjes dat ook. Maar het is niet de situatie die ik zou willen....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Magdalena schreef:
Alleen al om een beetje huis te kunnen kopen, heb je al twee salarissen nodig. Wat dat betreft is er dus al weinig keus.

En buiten dat heb ik niet gestudeerd om fulltime thuis te gaan zitten. En als je de studentenpoplatie bekijkt, zitten daar erg veel meisjes in. Wil je dat die allemaal fulltime huismoeder worden?


Met betrekking tot dat huis hangt het ook van je eigen voorkeur af. Als jij een villa wil, vrijstaand of twee onder één kap dan zul je inderdaad met zijn tweeen moeten werken. Maar als ik straks afgestudeerd ben dan zal ik, op den duur, zeker in staat zijn om op mijn salaris een huis te kopen.

Ik heb nu een aantal jaar gestudeerd, maar als ik ooit in de situatie kom dat er sprake zou zijn van kinderen en mijn vrouw wil persé werken dan zal ik er dus wel bewust voor kiezen om thuis te blijven ondanks het feit dat ik al die jaren aan het studeren ben geweest.....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dAAb schreef:
Magdalena schreef:

Volgens mij knoei je met de natuur als je het uit principe wilt omdraaien.
En daarmee probeer ik niet te zeggen dat de vrouw thuis moet zitten en niet mag werken of dat de man niet parttime mag gaan werken.


jawel jawel jawel Razz dat bedoel je wellllll.... Dancing

Bow Hulde aan Magdalena !! Bow


Nee, dat bedoel ik niet, want ik ga gewoon werken. Maar de verwachtingen van alles geheel omdraaien zijn te hoog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
ergo sum schreef:
Flash schreef:
... want zodra de kinderen naar het middelbaar onderwijs gaan zijn ze oud genoeg om bijv. een sleutel te krijgen ...


Hoezo dan pas??
Die eigen sleutel had ik echt al veel en veel eerder hoor.
Ik vond het vroeger ook altijd al zo'n onzin dat vriendjes van mij bij hun buren de sleutel moesten ophalen als ze binnen iets wilde pakken. En dan ging de buurvrouw beoordelen of dat wel nodig was. En als het in hun ogen een onzinnige rede was, dan werd dat uiteraard doorgespeeld naar de ouders, en kreeg het kind alsnog op zijn kop. En het krijgen van de eigen sleutel werd zo niet bevorderd.
Nee, ik zou eerder mijn eigen kind de sleutel toevertrouwen dan de buren.


Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is om eerder een sleutel te geven, maar wel dat het niet mijn keuze zou zijn. Ik heb het als kind als zeer fijn ervaren dat er 'altijd' iemand thuis was. En juist om die reden zal ik later er ook voor zorgen dat dat voor mijn kinderen ook mogelijk is.


Dat is makkelijker gezegd dan gedacht. Ik heb het ook als heel prettig ervaren dat mijn moeder altijd thuis was, maar ik heb straks niets voor niets gestudeerd. Dus hoewel ik mijn eigen jeugd fijn vond, wil ik toch echt niet thuis gaan zitten. Misschien vind jouw partner dat ook wel. Of ga jij dan thuis zitten? Oh, ik zie nu dat je dat idd van plan bent. Dat is dan wel consequent. Hulde! Maar ik denk dat weinig mannen dat zullen doen.


Laatst aangepast door Magdalena op za 18 dec 2004 23:04, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Magdalena schreef:

Dat is makkelijker gezegd dan gedacht. Ik heb het ook als heel prettig ervaren dat mijn moeder altijd thuis was, maar ik heb straks niets voor niets gestudeerd. Dus hoewel ik mijn eigen jeugd fijn vond, wil ik toch echt niet thuis gaan zitten. Misschien vind jouw partner dat ook wel. Of ga jij dan thuis zitten?


Dat is inderdaad hetgene wat ik probeer te zeggen. Voor mij is het heel belangrijk dat er voor een kind iemand thuis is, vader of moeder dat maakt mij niet uit. Als mijn partner niet thuis zou willen zitten, of beiden parttime, dan ga ik inderdaad zelf thuis zitten.

En nogmaals ik wil niet zeggen dat een andere manier slecht of verkeerd is, alleen dat het niet de manier is waar ik voor kies! Wink
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Magdalena schreef:
Alleen al om een beetje huis te kunnen kopen, heb je al twee salarissen nodig. Wat dat betreft is er dus al weinig keus.

En buiten dat heb ik niet gestudeerd om fulltime thuis te gaan zitten. En als je de studentenpoplatie bekijkt, zitten daar erg veel meisjes in. Wil je dat die allemaal fulltime huismoeder worden?


Met betrekking tot dat huis hangt het ook van je eigen voorkeur af. Als jij een villa wil, vrijstaand of twee onder één kap dan zul je inderdaad met zijn tweeen moeten werken. Maar als ik straks afgestudeerd ben dan zal ik, op den duur, zeker in staat zijn om op mijn salaris een huis te kopen.

Ik heb nu een aantal jaar gestudeerd, maar als ik ooit in de situatie kom dat er sprake zou zijn van kinderen en mijn vrouw wil persé werken dan zal ik er dus wel bewust voor kiezen om thuis te blijven ondanks het feit dat ik al die jaren aan het studeren ben geweest.....


Nu kan ik op een startsalaris een karig 2-kamerappartement kopen. Daar kan je nog nieteens kinderen in kwijt. En als er dan geen tweede salaris bij is, dan wordt het aardig karig hoor..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Magdalena schreef:

Dat is makkelijker gezegd dan gedacht. Ik heb het ook als heel prettig ervaren dat mijn moeder altijd thuis was, maar ik heb straks niets voor niets gestudeerd. Dus hoewel ik mijn eigen jeugd fijn vond, wil ik toch echt niet thuis gaan zitten. Misschien vind jouw partner dat ook wel. Of ga jij dan thuis zitten?


Dat is inderdaad hetgene wat ik probeer te zeggen. Voor mij is het heel belangrijk dat er voor een kind iemand thuis is, vader of moeder dat maakt mij niet uit. Als mijn partner niet thuis zou willen zitten, of beiden parttime, dan ga ik inderdaad zelf thuis zitten.

En nogmaals ik wil niet zeggen dat een andere manier slecht of verkeerd is, alleen dat het niet de manier is waar ik voor kies! Wink


Nee dat snap ik. Maar toch word je nog steeds raar aangekeken als je als man parttime gaat werken, of thuis gaat zitten. Ik vind het ook een probleem hoor. Vroeger was het gewoon gebruikelijk dat de man werkte en de vrouw thuis zat. Nu hebben vrouwen meer kansen, maar daardoor komt de meest wenselijke (en eigenlijk natuurlijke) situatie van de kinderen in het gedrang..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Magdalena schreef:
Nu kan ik op een startsalaris een karig 2-kamerappartement kopen. Daar kan je nog nieteens kinderen in kwijt. En als er dan geen tweede salaris bij is, dan wordt het aardig karig hoor..


Dat is inderdaad absoluut waar, op een startsalaris zal je niet meteen een mooi huis kunnen kopen. En als je inderdaad meteen voor een mooi huis gaat, dan zal je dat op twee salarissen moeten doen. Maar ik heb zelf het idee dat je in je eentje best wat kunt bekostigen op de langere termijn, bijvoorbeeld door eerst te huren of door klein te beginnen en na een aantal jaar groter te gaan. Maar ik ben het absoluut met je eens dat je met een beginsalaris, helemaal in de randstad, niet ver zult komen.

Magdalena schreef:
Nee dat snap ik. Maar toch word je nog steeds raar aangekeken als je als man parttime gaat werken, of thuis gaat zitten. Ik vind het ook een probleem hoor. Vroeger was het gewoon gebruikelijk dat de man werkte en de vrouw thuis zat. Nu hebben vrouwen meer kansen, maar daardoor komt de meest wenselijke (en eigenlijk natuurlijke) situatie van de kinderen in het gedrang..


Ik ben er absoluut een voorstander van dat de vrouwen meer kansen hebben dan vroeger, want op dat gebied zouden mannen en vrouwen gelijk moeten zijn. De situatie met betrekking tot de kinderen is iets wat ieder stel goed moet overdenken voordat ze eraan beginnen. Normaal gesproken zal dit, ongeacht of er nou gekozen wordt voor een au-pair, (schoon)ouders als oppas, of één van de ouders thuis zitten, wel goed komen met de opvoeding van het kind.

En het feit dat je als man raar aangekeken wordt doet me niet zoveel. De mensen die mij kennen die weten dat ik als man ook raar aangekeken wordt met betrekking tot het feit dat ik als man zijnde geen bier drink ('want dan ben je geen echte man') en het feit dat ik in een Ford Ka rij ('want dat is een vrouwenauto') en die weten ook dat ik me daar ook niets van aantrek. Ik kies voor datgene waar ikzelf gelukkig mee ben en wat een ander daar over denkt, dat boeit me niet zoveel....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: di 21 dec 2004 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zal niet iedereen ontgaan zijn dat van de week uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die hetzelfde werk verrichten 19% minder verdienen als hun mannelijke collega's. Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen. Lijkt me toch ook een obstakel voor vrouwen om aan het werk te gaan. Vrouwen houden in principe dus minder over aan hun werkzaamheden terwijl bijvoorbeeld de alleenstaande vrouw met kind meer lasten heeft. Dit neemt denk ik wel een beetje de drijfveer bij vrouwen weg om aan de slag te gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 1:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook een mooie onderzoeksuitkomst is dat vrouwen sneller een studie afronden dan mannen.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Flash:

Ik denk dat jij een van de weinige mannen bent, die zo denkt. Niet dat dat erg is: Helemaal niet! Maar in de praktijk vind je helaas niet zoveel mannen die zoals jij denken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
Het zal niet iedereen ontgaan zijn dat van de week uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die hetzelfde werk verrichten 19% minder verdienen als hun mannelijke collega's. Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen. Lijkt me toch ook een obstakel voor vrouwen om aan het werk te gaan. Vrouwen houden in principe dus minder over aan hun werkzaamheden terwijl bijvoorbeeld de alleenstaande vrouw met kind meer lasten heeft. Dit neemt denk ik wel een beetje de drijfveer bij vrouwen weg om aan de slag te gaan.


Ja, ik vind het verschil wel schrijnend! Niet dat het voor mij reden is om niet te gaan werken. Een vriendin van mij heeft gewoon een salaris wat in een tabelletje stond voor advocaat-stagiair, dus dat is niet speciaal minder dan een man.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergo sum schreef:
Ook een mooie onderzoeksuitkomst is dat vrouwen sneller een studie afronden dan mannen.


En dat terwijl in principe de loopbaan van de man belangrijker is, als je kijkt naar de praktijk dat mannen meer fulltime werken en vrouwen meer parttime.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2004 14:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij zijn de meest inhoudelijke argumenten al aan het begin van de discussie genoemd.
Ik weet niet hoe meneer De Geus dit streven meent te behalen, misschien is dat ergens genoemd en heb ik eroverheen gelezen. In ieder geval kan je wel leuk roepen dat 'vrouwen aan het werk moeten', maar zolang er jaren wachttijd zijn voor een schreeuwend dure kinderopvang is dat al een gigantische hindernis die niet veel gezinnen zullen nemen. Verder kan je het fiscaal aantrekkelijker maken, baantjes promoten (dan moeten ze er inderdaad wel zijn), de maatschappelijke opvattingen over werkende moeders en kinderzorg bespelen, etc. Ook de man moet er trek in hebben.
Om te gaan roepen dat vrouwen MOETEN werken vind ik idioot, zelfs al is het zogenaamd voor hun eigen bestwil en zelfstandigheid en blablabla. Behalve natuurlijk wanneer er onterechte uitkeringen e.d. in het spel zijn, maar dat was niet de kwestie. Vertrouw een beetje op het eigen inzicht van mensen, zeg. Je kan de deur voor ze open zetten, maar ze moeten er zelf doorheen.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: di 28 dec 2004 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helemaal mee eens!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds