aansprakelijkheidsverzekering
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: aansprakelijkheidsverzekering Auteur: MarijkeHerman BerichtGeplaatst: do 17 nov 2022 12:26
    —
Ik heb schade veroorzaakt aan de balkondeur van het gehuurde huis (sociale huurwoning, schade wordt niet gedekt door de woningcorporatie en er is geen opstalverzekering) van mijn broertje. Ik heb voor de balkondeur een koolbrander gezet en de balkondeur is zonder dat ik het merkte dichtgewaaid waardoor de koolbrander oververhit raakte en het kozijn van de balkondeur voor een gedeelte verbrand is en hierdoor ook in het glas in de ruit van het balkondeur een thermische breuk is ontstaan.

Valt dit onder de aansprakelijkheidsverzekering? Heb ik zo recht op schadevergoeding?

Alvast bedankt

#2: Re: aansprakelijkheidsverzekering Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 17 nov 2022 12:40
    —
MarijkeHerman schreef:
Ik heb schade veroorzaakt aan de balkondeur van het gehuurde huis (sociale huurwoning, schade wordt niet gedekt door de woningcorporatie en er is geen opstalverzekering) van mijn broertje. Ik heb voor de balkondeur een koolbrander gezet en de balkondeur is zonder dat ik het merkte dichtgewaaid waardoor de koolbrander oververhit raakte en het kozijn van de balkondeur voor een gedeelte verbrand is en hierdoor ook in het glas in de ruit van het balkondeur een thermische breuk is ontstaan.

Valt dit onder de aansprakelijkheidsverzekering? Heb ik zo recht op schadevergoeding?


Wellicht. Vraag het aan je verzekeraar. De woningcorporatie zal overigens wel degelijk een opstalverzekering hebben.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl