Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 14:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werkweigering door functieverandering
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans456



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 22:07    Onderwerp: Werkweigering door functieverandering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik werk reeds 11 jaar in Nederland voor een Canadees bedrijf.

Een tijd geleden kwam er vanuit het buitenlandse management een voorstel om iedereen dezelfde functie te geven. Of je nu project manager, sales manager, helpdesk medewerker of test engineer bent, iedereen zou worden over geschakeld naar functietitel X, waarbij je taken zouden bestaan uit een verzameling van taken die vroeger door elk van deze functies individueel werd gedaan (= manusje van alles). Daarnaast zou je ook 90% van je tijd on site moeten door brengen bij onze klanten op locatie. Terwijl dit momenteel slechts 2% van de tijd bedraagt.

Zoals je wel kunt inbeelden was niemand blij met deze verandering en heeft dus bijgevolg ook niemand in het kantoor deze nieuwe overeenkomst ondertekend.

Nu is een tijd geleden bekend geraakt dat ze het kantoor in Nederland willen sluiten. Waarbij iedereen een ontslagvergoeding zou ontvangen.

Niet veel later na de bekendmaking van dit nieuws ontving ik, samen met slechts 2 van de andere 20 werknemers in Nederland het nieuws dat ze van ons toch werknemers met functie titel X willen maken en ons dus ook permanent willen wegzetten bij een van onze klanten. Niet alleen vergroot mijn dagelijkse reistijd hierdoor met factor 3, ik zie het ook helemaal niet zitten om permanent bij een van onze klanten te zitten waarbij ik taken moet uitvoeren (sales, engineering) waarvoor ik vroeger nooit gesolliciteerd heb...

Omdat het kantoor in nederland zou sluiten zou ik dan onder de Duitse entiteit vallen.

Nu luiden mijn vragen:

- kan ik dit voorstel weigeren zonder dat dit valt onder "werkweigering"? Ik heb namelijk vroeger gesolliciteerd voor 1 specifieke functie waarbij ik af en toe moest reizen, niet voor een functie waarbij ik zo goed als permanent on site zit bij een van onze klanten en mijn dagelijkse reis tijd dus ook drastisch verhoogd.

- kan het bedrijf mij zomaar een andere functie titel met andere taken aan meten? Of hoort hier altijd een contractuele overeenkomst bij?

Indien het kantoor zou sluiten zou ik graag gebruik maken van de ontslagvergoeding en ander werk zoeken, ik wil niet in de situatie komen waar ik verder moet werken onder omstandigheden die ik niet prettig vind om dan alsnog zelf ontslag te nemen. Daarom had ik graag geweten hoe ik dit zo goed mogelijk aanpak.

Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U hoeft niet akkoord te gaan met zo'n rigoreuze functiewijziging. Ook hoeft u niet akkoord te gaan met de overplaatsing naar de Duitse vestiging.
Schakel zo nodig een arbeidsrechtjurist in om uw belangen te behartigen en met de werkgever te onderhandelen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds