Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zorgverzekeraar pakt m'n eigen risico door fout zorgverlener
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Panterazo



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018 22:29    Onderwerp: Zorgverzekeraar pakt m'n eigen risico door fout zorgverlener Reageer met quote Naar onder Naar boven

De hele korte versie, voor degenen die niet het hele stuk willen lezen, is dat ik in 2017 pyschotherapie (voortaan zorgverlener) heb gevolgd maar dat die in zijn declaratie naar m'n zorgverzekeraar als startdatum van m'n behandeling 2018 heeft genoteerd waardoor m'n zorgverzekeraar Bewuzt mij nu een factuur van 385 euro heeft gestuurd voor m'n eigen risico. Maar ik had in 2018 juist expres geen zorg geconsumeerd om maar geen eigen risico aanslag te krijgen maar krijg die nu dus toch door die fout van de zorgverlener. Heb al vele malen (email en chat) contact gehad met Bewuzt maar zei zeggen dat ze niks kunnen doen en dat de zorgverlener een correctie in moet sturen. Heb daarop dus ook veel contact gehad met de zorgverlener en gezegd dat ze een correctie moeten insturen maar ze doen het niet en geven ook een vreemde uitleg waarom het mis is gegaan. Hun geautomatiseerd systeem zou het zo hebben gedaan. En toen zei Bewuzt daarop weer dat ik dan maar een klacht moet indienen bij https://adviespuntzorgbelang.nl/ . Dat heb ik 10 dagen geleden gedaan maar ik heb nog niks van ze gehoord. Had alleen een bevestiging per email van hun ontvangen per email.

In de tussentijd had Bewuzt de factuur 2x met een maand uitgesteld maar nu heb ik een factuur gekregen voor 400e (eigen risico +15e incassokosten). Ik ben bang dat als ik hem niet betaal de incassokosten dan nog verder zullen oplopen. Maar als ik hem wel betaal weet ik niet of en hoe ik m'n geld dan ooit nog terug kan krijgen.
Ik weet niet wat ik kan doen nu. Heeft iemand tips?
En die zorgverzekeraars zijn heel hard, ze verrekenen gewoon niet-betaalde facturen met andere of toekomstige betalingen e.d. Daar heb ik al ervaring mee terwijl ik daar ook al in m'n recht stond, en dus benadeeld ben.

De lange versie:
Ik heb in 2017 psychotherapie gevolgd maar ik had ergens halverwege 2017 aan hun aangegeven dat ik ermee wilde stoppen. Maar daar gingen ze niet op in en bleven maar aandringen dat ik maar therapie moest blijven volgen (helemaal niet op medicatie-basis) en op afspraken moest blijven komen. Ik was het daar niet mee eens. Ze bleven maar emails sturen dat ze weer een afspraak wilden maken. Ik heb toen ook een hele tijd niet meer op hun emails gereageerd. Nu schijnt het dat ze m'n dossier pas in juni 2018 hebben gesloten en bij hun declaratie naar m'n zorgverzekeraar Bewuzt als startdatum van m'n behandeling januari 2018 hebben gebruikt waardoor nu m'n eigen risico van 2018 wordt aangesproken terwijl ik dit jaar (2018) expres geen zorg heb afgenomen zodat m'n eigen risico niet aangesproken zou worden. Maar dat is dus incorrect gedaan door m'n zorgverlener want de startdatum had januari 2017 moeten zijn en m'n eigen risico van 2017 had aangesproken moeten worden. En die had ik al aangesproken en betaald dus ik zou nu dus geen extra kosten moeten hebben.

Ik heb dit al meerdere keren gechat en gemaild met Bewuzt maar zij zeggen dat ik contact moet opnemen met de zorgverlener en dat die een correctie moet insturen en dat Bewuzt zelf niets kan doen. Ik heb ook al meerdere emails hierover met de zorgverlener uitgewisseld maar die zegt dat het komt door e e n of andere fout van hun geautomatiseerd systeem oid. Een vreemd verhaal. En dat ik maar contact moet opnemen met iemand van hun financiele administratie die hierover gaat. Toen vroeg ik dus naar de naam en contactgegevens van deze persoon maar die hebben ze me niet gegeven. Ze werken totaal niet mee. Hun emails bevatten ook onjuistheden en onzin. Ze hadden die verkeerde startdatum ook ekspres zo verkeerd doorgegeven juist zodat m'n eigen risico zou worden aangesproken want ze wisten dat ik in 2018 geen zorg wilde afnemen zodat ik daarop kon besparen. Ze hebben ook meerdere keren hun beroepsgeheim geschonden. Zo zijn ze ook achter dit soort dingen gekomen door anderen die ook hun beroepsgeheim schonden terwijl ik dit nooit aan hun heb verteld. Waar ik dit had verteld was niet eens in de zorgwereld. En zo spelen ze zelf ook dingen door naar 'andere stations'.

Toen heb ik weer contact opgenomen met Bewuzt en dit gezegd maar ze zeggen dat ze zelfs niks kunnen doen wanneer, zoals nu, de zorgverlener heeft toegegeven deze fout te hebben gemaakt. Ze zeggen dat ze nooit contact opnemen met de zorgverlener!
Ze zeiden me dat ik dan maar contact moet opnemen met https://adviespuntzorgbelang.nl/ Dat heb ik gedaan, dat kon alleen maar via een formulier op hun site. Ik kreeg ook een bevestiging gemaild. Maar na 10 dagen heb ik verder nog niks van ze vernomen.
Maar intussen hebben ik van Bewuzt een factuur gekregen van 400 euro voor 385e eigen risico + 15 euro incassokosten! Die is nu al 3 dagen over uiterste betaaldatum heen. Ik wil deze niet betalen omdat ik dan bang ben dat ik m'n geld nooit meer of met heel veel moeite terugkrijg maar dan lopen de incassokosten nog verder op en hoe gaat dit verder dan?
Wie staat er nu juridisch in z'n recht? Hoe kan je daar achter komen?
Maar al sta ik in dit geval nu in m'n recht, echt veel helpt het me niet want ik krijg dus gewoon een factuur en kan daar niks aan doen.
Zoveel zorginstellingen, hulpinstellingen, speciale zorgverzekeraars maar niemand die je helpt!
Ik heb begrepen dat ik die factuur van 400 euro wel zou kunnen betalen met onder Mededelingen: "Betaald onder protest. Alle rechten voorbehouden."
Maar wat betekent dit dan? Betekent dit dat ik dan later een advocaat moet inschakelen die me dan helpt om via de rechter de zorgverzekeraar te dwingen mij dat bedrag weer terug te betalen? Dan komen er voor mij dus advocaatkosten bij? Hoe kan ik weten hoeveel de advocaat me gaat kosten? Ik kom wel in aanmerking voor gratis rechtsbijstand maar dan moet ik iig wel 195 euro zelf betalen. Dat is de helft van wat ik eventueel terug kan krijgen (400e).

Bewuzt had ook gezegd dat ik aangifte van fraude kan doen tegen de zorgverlener omdat ze dus ekspres een verkeerde startdatum hebben gebruikt. Betekent dit dan dat ik eerst aangifte moet doen hiervan en dan pas een advocaat nodig heb om daarmee bij de rechter gelijk te krijgen?
Wat zou ik kunnen doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds