Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vakantiedagen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cel



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 12:57    Onderwerp: Vakantiedagen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Het blijkt nogal moeilijk te zijn om hier het juiste antwoord op te vinden gezien geen reacties tot nog toe via diverse media.

Ik werkte in het openbaar onderwijs en ben na 2 jaar ziekte volledig afgekeurd(ook bij tussentijds oordeel). Volgens mijn informatie heb ik bij de eindafrekening recht op betaling van de vakantie dagen bij ziekte, 2 x 20 dagen. Volgens mijn werkgever niet, zie onderstaand:

Over compensatie van verlof. We passen uiteraard de CAO toe. Hoofdstuk 15 gaat over verlof. Onder artikel 8 tref je de volgende tekst:

8. Zodra de werknemer in een schooljaar twintig dagen vakantieverlof heeft genoten als bedoeld in lid 1 wordt hij geacht het wettelijk minimum aan vakantiedagen als bedoeld in artikel 7:634 lid 1 BW in dat schooljaar te hebben genoten. Indien er vanaf dat moment gedurende dat schooljaar sprake is van samenloop van vakantieverlof en ziekteverlof komen deze vakantiedagen te vervallen. Indien een werknemer wegens arbeidsongeschiktheid gedurende het schooljaar in het geheel geen vakantieverlof heeft kunnen genieten, bestaat aanspraak op compensatie van maximaal twintig vakantiedagen.

link: https://www.vo-raad.nl/themas/cao-vo

Men stelt dat ik wel in de gelegenheid bent geweest om verlof op te nemen, dan komen die dagen niet voor uitkering in aanmerking. Het accent wordt dus gelegd op het 1e deel van art. 8 terwijl ik kijk naar het 2e deel.

Een collega bij een andere onderwijsinstelling heeft de vakantiedagen wel uitbetaald gekregen. Wat is in deze maatgevend?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De eerste vraag is of u wel of niet in de gelegenheid bent geweest vakantie op te nemen (vaak is dat wel het geval; als u bijv. overspannen was, kon u op vakantie). De tweede vraag is of dit onderwerp niet is geregeld in een vaststellingsovereenkomst.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Cel



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik was docent en de vakantiedagen liggen vast. School stelt dat ik in de gelegenheid was om vakantie te genieten. Ik zeg van niet omdat na operatie/chemo/aantoonbare blijvende schade door chemo ik nog steeds bezig ben met proberen te herstellen. Wie bepaald dan het juiste? Is het dan niet altijd een eeuwige ja/nee vraag? Is het dan een rechter die moet bepalen wat juist is?

Vaststellingsovereenkomst neem ik aan dat u de CAO bedoeld die afhankelijk van interpretatie dus beide kanten gelijk kan geven volgens art. 8

Ik lees menig keer dat volgens de regels van de EU op 20 januari 2009 is bepaald dat men de vakantiedagen bij ziekte/arbeidsongeschiktheid moet uitbetalen. EU regels gaan voor een CAO?

Zoals ik het tot nog toe lees is het niet eenduidig en daardoor onderhevig aan willekeur. Wie en wat bepaald of ik wel of niet in de gelegenheid was om vakantie te genieten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 14:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is een eindafrekening, dus is de overeenkomst blijkbaar beëindigd. Als dat niet met een vaststellingsovereenkomst is gegaan (dat is dus iets heel anders dan een cao), hoe is dat dan gegaan?

Of u wel of niet in de gelegenheid bent geweest vakantie te houden, hangt af van de omstandigheden en kan ik alleen na overleg over veel details beantwoorden.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op do 02 feb 2017 15:49, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Cel



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 15:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

OK, duidelijk.

Vaststellingsovereenkomt heeft via eind salarisspecificatie plaats gevonden. Daar heb ik op gereageerd ivm de wettelijke termijn. Antwoord was de opening van dit onderwerp.

Omstandigheden zoals omschreven. Als ik het goed begrijp kan aanvechten een moeilijke en kostbare zaak gaan worden in verhouding tot wat er tegenover staat? Werkte parttime.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebt u mijn persoonlijke bericht niet gelezen?
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cel schreef:
OK, duidelijk.

Vaststellingsovereenkomt heeft via eind salarisspecificatie plaats gevonden. Daar heb ik op gereageerd ivm de wettelijke termijn. Antwoord was de opening van dit onderwerp.

Omstandigheden zoals omschreven. Als ik het goed begrijp kan aanvechten een moeilijke en kostbare zaak gaan worden in verhouding tot wat er tegenover staat? Werkte parttime.

Er is dus helemaal niets geregeld. Er is gewoon maar ingestemd met beëindiging? Uitermate vreemd. Ook geen procedure via het UWV?
En nee, u begrijpt het helaas niet goed, dat gaf ik namelijk niet aan.

Verder adviseer ik u om mijn persoonlijke bericht aan u te lezen en mijn raad daarin op te volgen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op do 02 feb 2017 16:11, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Cel



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 15:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, ben net lid en had het niet gezien, inmiddels gevonden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds