|
Auteur |
Bericht |
xxmelaniejxx
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 aug 2013 20:31 Onderwerp: telefoonabonnementen onder dwang |
|
|
ghfg
Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:53, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 aug 2013 18:21 Onderwerp: |
|
|
U kunt de telefoonabonnementen vernietigen wegens misbruik van omstandigheden (art. 3:44 lid 1 en lid 4 Burgerlijk Wetboek); u bent de abonnementen immers in een afhankelijke toestand aangegaan.
De vernietiging heeft terugwerkende kracht, art. 3:53 lid 1 BW. Dat betekent dat door de vernietiging de abonnementen vanaf het begin af aan niet hebben bestaan en dat u niets hoeft te betalen.
U moet dus een brief sturen naar de providers waarin u een beroep doet op misbruik van omstandigheden en de overeenkomst vernietigt. Goed is, als u daarbij de aangifte meestuurt.
U kunt tevens bezwaar maken tegen de incassoprocedure door naar het incassobureau te bellen en de situatie uit te leggen.
Succes. |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: za 24 aug 2013 23:50 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie op mijn probleem! Dat is dus het probleem, ik heb inderdaad, wat u zegt, een brief opgesteld samen met het juridisch loket.
Ook met BW vermeldingen erbij, maar ik heb hier niets op terug gekregen en laten de incasso's nog steeds doorlopen.
Nu ik dat dus niet betaal meer, willen ze incasso bureau's gaan sturen.
Ik kom er met geen mogelijkheid vanaf, ze willen hoe dan ook dat ik blijf betalen voor iets wat ik niet heb en geen gebruik van kan maken. Ik heb al zitten denken om een advocaat te nemen voor dit, maar ik weet dus niet of ik het red om het vernietigd te laten verklaren.
Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:54, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 25 aug 2013 10:57 Onderwerp: |
|
|
Als je de brief hebt verstuurd zoals marja.verstralen heeft aangegeven kan je de zaak als afgedaan beschouwen. Is de Telecom provider er niet mee eens dan zal hij naar de rechter moeten stappen. Een incassobureau heeft hier verder niks mee te maken omdat de vorderingen is betwist. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 aug 2013 11:09 Onderwerp: |
|
|
legalrebel schreef: | Een incassobureau heeft hier verder niks mee te maken omdat de vorderingen is betwist. | Mij lijkt, dat je bedoelt, dat pas betaald moet worden, nadat de rechter dat besloten heeft?? _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: ma 26 aug 2013 11:18 Onderwerp: |
|
|
Nee ik bedoel dat niet. Officieel als je een telefoonabonnement neemt, draai je op voor de kosten. Nu is dat in mijn geval anders, omdat ik dit dus niet vrijwillig ben aangegaan. En aangezien ik al meerdere malen heb geprobeerd heb om de contracten te laten vernietigen, vroeg ik me af wat ik nu nog kon gaan doen.
Of het verstandig is om hier een advocaat erop te zetten, aangezien ze nu met incassobureau's gaan komen etc. Ik weet in zoverre niet of ik wettelijk gezien in mijn recht zou staan als ik naar de rechter zou gaan stappen voor deze telefoonabonnementen. Ik heb eigenlijk weinig geduld nog, omdat ik al een half jaar probeer (via telefoonzaken, telefonisch, brieven, politie etc) om van deze abonnementen af te komen. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: ma 26 aug 2013 11:38 Onderwerp: |
|
|
xxmelaniejxx schreef: | En aangezien ik al meerdere malen heb geprobeerd heb om de contracten te laten vernietigen, vroeg ik me af wat ik nu nog kon gaan doen. | Althans ikzelf begrijp o.m. uit het voorgaande, dat je het al vernietigd hebt en hoef/kun je niets meer doen.
Het incassoburo kan, lijkt mij, natuurlijk altijd naar de rechter stappen, maar zal daar dan normaliter niets kunnen bereiken; wat ze nu doen is je proberen te intimideren (zo van: nee heb je en ja kun je krijgen). _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: ma 26 aug 2013 13:04 Onderwerp: |
|
|
Ja ik heb meerdere malen brieven gestuurd e.d om providers de contracten te laten vernietigen. Zodat ik dus geen rekeningen meer krijg van de telecom bedrijven, alleen werken ze daar niet aan mee.
Ze reageren nergens op en blijven automatische incasso's afschrijven. Aangezien ik nu behoorlijk koppig begin te worden, boek ik het weer terug.
Ik begrijp nu van meerderen dat ik wel redelijk in mijn recht sta, ondanks dat ik niet betaal. Is het alsnog verstandig om een advocaat in te schakelen en naar de rechter te stappen?
Thanks voor de reacties !! Ben al wel wat opgeschoten hiermee.
Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:55, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: ma 26 aug 2013 13:22 Onderwerp: |
|
|
xxmelaniejxx schreef: | Ja ik heb meerdere malen brieven gestuurd e.d om providers de contracten te laten vernietigen. | Met de eerste brieven heb je, conform het hierboven al genoemde wetsartikel, de contracten zelf al vernietigd.
Quote: | Is het alsnog verstandig om een advocaat in te schakelen en naar de rechter te stappen? | Nee; zou, afgezien van laten terugdraaien van de afboekingen en voordat je zelf wordt gedagvaard, niets doen. _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: do 05 sep 2013 23:55 Onderwerp: |
|
|
Ik ben gisteren naar het juridisch loket geweest. Zij hebben me op hun advies doorverwezen naar een advocaat. Maandag heb ik me 1ste afspraak, dus ben benieuwd of ik hier wat uithaal. Ook of ik misschien nog iets terug zou kunnen krijgen van 't geld, van providers of de oplichter!
Ik hoop het zo!!!
Bedankt allemaal dat jullie gereageerd hebben op mijn onderwerp. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 11 sep 2013 13:10 Onderwerp: |
|
|
Laat je ons nog weten hoe het afloopt? |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: wo 11 sep 2013 13:19 Onderwerp: |
|
|
Ja ik laat jullie weten hoe het is afgelopen!
Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:55, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Bones
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 12 sep 2013 13:40 Onderwerp: |
|
|
als je de automatische afschrijvingen wilt stoppen, kun je ook even langs je bank gaan en een zogenaamde 'rode kaart' invullen. Daarmee geef je aan bij de bank dat zij automatisch incasso aanvragen vanuit die bedrijven moeten blokkeren voor jouw bankrekening. Helaas niet altijd de garantie dat dit niet gebeurt, maar wellicht helpt het. |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: zo 24 nov 2013 15:13 Onderwerp: |
|
|
Ik zou een bericht achterlaten als ik nieuwe informatie had. Intussen hebben de providers daadwerkelijk incassobureau's gestuurd. Ik heb de incassobureau's het verhaal uitgelegd, waarbij 1 incassobureau het proces verbaal ook wilde ontvangen, omdat ik uberhaupt geen telefoonabonnement onder dwang mag hebben. Na dit gedaan te hebben, geen reactie meer gehad..
Mijn advocaat kreeg ook geen brieven terug van de providers, zoals verwacht natuurlijk.
Ik heb begin oktober een zitting gehad van het geschillencommissie over een provider (aangezien ze niet allemaal tegelijk konden). Ik zou na 4-6 weken bericht ontvangen wat de uitkomst is. Nu zit ik op 7 weken en ik heb nog geen reactie ontvangen. Wat moet ik ermee? Ik krijg nu toch een heel slecht gevoel erover.
Het loopt dus nog steeds en steeds wordt er niet aan de einddata's gehouden. Ik vind dit persoonlijk echt niet kunnen. |
|
|
|
 |
xxmelaniejxx
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2014 22:36 Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal,
Ik zou zoals gezegd nog even updaten hoe het afgelopen is.
Ik heb 2 weken geleden de definitieve uitkomst gekregen van de Geschillencommissie. Zij gaven Telfort (KPN) in het gelijk, aangezien zij geen persoonlijke informatie hoeven te wisselen met elkaar.
Mijn advocaat had al een negatieve uitkomst verwacht. Nu is mij gevraagd of ik naar een kantonrechter wil hiermee.
Het liefst wil ik dit wel, ivm mijn emotionele kant. Het is voor mij niet rechtvaardig.
Heeft iemand een idee hoeveel % kans je hebt om dit te winnen? Als je 4 abonnementen van 1 provider binnen 24 uur afgesloten hebt?
Ik weet het namelijk echt niet meer......
Graag reacties x |
|
|
|
 |
|