Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 9:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mohammed B. herkenbaar op de televisie
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 21:10    Onderwerp: Mohammed B. herkenbaar op de televisie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanavond wordt er bij Opsporing Verzocht een duidelijke, recente foto van Mohammed B. getoond. Shocked
Dit op verzoek van het O.M., naar eigen zeggen omdat ze willen weten of mensen hem die dag hebben gezien.
Wat vinden we daar nou van? No smile
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 21:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb begrepen op het RTL nieuws dat het nederlandse volk het allemaal prima vindt. Dat het een onderlinge code van de media is om de ogen van verdachten af te balken en geen volledige namen te geven, om de privacy te beschermen. Ook heb ik begrepen dat Nederland één van de weinige landen is waar het zo eraan toe gaat.
Ik zelf vind het niet heel erg netjes, maar ik heb er niet heel veel problemen mee.... Waarschijnlijk verdwijnt hij toch voor de komende tijd achter de tralies, dus dan maakt het weinig uit voor eventuele terugkeer naar de maatschappij
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Céline

Céline

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HZu

Berichten: 57


BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af of hun achterliggende gedachte ook is om mensen te vinden die hem hebben gezien.
Ga er maar vanuit dat veel mensen vanavond toch even zullen kijken en dan weet heel nederland wie de boosdoener is.
Zodat er weer een of andere gek voorbij komt die hem weer neerknalt Shocked
_________________
Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

onderlinge code? Charles Z. kreeg volgens mij ooit een flinke schadevergoeding toen er in de media geen balkjes over zijn ogen waren geplaatst. De rechter achtte dit geloof ik in strijd met zijn privacyrecht of portretrecht....iemand die mediarecht heeft gedaan die dit misschien nog weet?
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij lopen de meeste gekken gewoon vrij rond en zit Mohammed, volgens mijn bron bij het OM, nog steeds in beperking. Het enige contact met de buitenwereld voor hem is dus zijn advocaat. Dat neerschieten zal dus nog even op zich moeten laten wachten, of zijn advocaat moet vroegtijdig met pensioen willen. Ik denk overigens niet dat het tonen van zijn oogjes heel veel meer herkenbaarheid geven aan zijn gezicht. Balkenende werd laatst zelfs door de AIVD herkend op een poster voor een vermakelijk feestje met familie van Maxima. Ook hij had een balkie over zijn ogen maar of dat nou bijdroeg aan de onherkenbaarheid? Laughing
Opmerkelijk is het wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
dAAb

dAAb

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 137


BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 23:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hmm.. ik weet het niet..

Ik denk niet dat ik hem zou herkennen als ik zijn "echte" gezicht zie, zonder balkje. Denk je wel? Misschien als je in A'dam woont (of waar Mohammed dan ook woonde..) dat je hem dan zou herkennen.
En laat dat nou net de bedoeling zijn van het programma.. toch?

Nee, ik denk niet dat ik er problemen mee heb. Ik denk dat hier toch wel het meest bekende spreekwoord opgaat:

-- Eigen schuld, ... dikke bult ! --

(of zoals ze bij ons in het kort zeggen: EIGEN BULT !)

groet dAAb zelf.
_________________
..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 19:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"Eigen schuld, dikke bult?" "eigen bult?"..... misschien teveel naar Artis geweest en bij de dromedarissen zitten kijken?!

Juridisch niet echt een geweldige inspiratiebron .... Confused [/quote]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 21:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Godfried schreef:
"Eigen schuld, dikke bult?" "eigen bult?"..... misschien teveel naar Artis geweest en bij de dromedarissen zitten kijken?!

Juridisch niet echt een geweldige inspiratiebron .... Confused
[/quote]

Wellicht kun je dan, in plaats van alleen maar commentaar te geven op het antwoord van een ander, zelf wel een juridisch gemotiveerde aanvulling geven op het onderwerp?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AUB niet off topic gaan
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dAAb

dAAb

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 137


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het was slechts een grappige bedoelde vertaling van mijn mening. Niks meer niks minder. Maar goed. De statement die ik wilde maken was dat ik vind dat het gezicht van Mohammed B. geen balkje verdiend. Als op deze manier verwacht (of getracht) wordt, meerdere "terroristen" (c.q. medeplichtigen) op te pakken, dan vind ik dat zijn gezicht volledig herkenbaar in beeld mag worden gebracht. Het is trouwens niet de eerste keer toch? Want die TBS-er uit Duitsland kwam toch ook volledig herkennbaar in beeld?
Tegen argumenten betreffen vaak privacy redenen. Echter, weegt het behouden van de privacy van Mohammed B. op tegen de moord van Theo G. ? Of sterker nog, weegt zijn privacy op tegen nog te plegen moorden / aanslagen? Als dit op deze manier (uiteindelijk) voorkomen kan worden door dit op de Nederlandse televisie te vertonen dan graag.

Verder aansluitend op de uitspraak "Eigen schuld, dikke bult" is het voorbeeld van het huidige spreekkoren-probleem bij voetbal wedstrijden. Als je als Rafael van der V. ook nog eens Sylvie M. als vriendin heeft, dan sta je gewoon eerder in de picture natuurlijk. Hoge bomen vangen immers veel meer wind. Als er dan spreekkoren ontstaan, tja.. Ik denk dat de scheidsrechter en de spelers er gewoon geen aandacht aan moeten besteden. Gebeurd dit namelijk wel (wedstrijd 10min. stilleggen) dan hebben de supporters hun lolletje. Om verder niet te veel off topic te treden, lijkt het mij wel duidelijk: we moeten niet te ouderwets denken, anno 2004 is een andere tijd dan de jaren 80. De KNVB wil zelfs een lijst vast gaan leggen met "verboden woorden" in het stadion. Dit is net zo belachelijk als de privacy van Mohammed B.

Mohammed B. wilde Theo G. vermoorden, maar dan wel het liefst zonder dat iemand het weet, ziet, of zijn identiteit achterhaald. Kom op zeg. Natuurlijk heeft iedereen recht op privacy. Maar zodra je op deze wijze iemand vermoord, dan vervalt dat recht. Tenminste, dat is mijn mening. Wil hij niet dat zijn privacy geschonden wordt? Had hij maar niet Theo vam G. moeten vermoorden. Kortom: Eigen schuld, dikke bult.
_________________
..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] -


Laatst aangepast door dAAb op di 30 nov 2004 21:37, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, terug naar het onderwerp Embarassed :

Het verweer van mr. Plasman was als volgt: dat het grondrecht van zijn cliënt op privacy niet opgeofferd mocht worden aan het onderzoek naar ,,andere verdachten of de mogelijke betrokkenheid van derden''.
In dat opzicht vraag ik mij af of het balkje wel weggehaald had moeten (in de zin van noodzakelijkheid) worden. Zijn recht op privacy wordt geschonden in onderzoek naar eventuele derden betrokkenen.
De motivatie van de rechter volgt nog, hoewel ik eigenlijk niet weet wanneer dat komt? Iemand idee?

Het punt dat hij bij eventuele terugkeer in de maatschappij direct herkent zou worden is mijns inziens niet het sterkst. Dat is eerder een praktisch probleem.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 30 nov 2004 23:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rechter in kort geding heeft toch bepaald dat het allemaal mag. Dan lijkt het mij dus duidelijk dat het niet altijd zo is dat de privacy van de verdachte voor alles gaat....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu is er bij Mohammed B. geen twijfel dat hij Theo Van Gogh heeft vermoord gezien de hoeveelheid onomstotelijke bewijzen, maar er zijn genoeg zaken waar het niet zeker is dat de verdachte ook daadwerkelijk schuldig is. Je moet er dus voor hoede dat je situaties krijgt als in Engeland waar een man bijna werd gelyncht omdat de buurt dacht dat hij een veroordeeld pedofiel was, nadat zijn foto in de News of the World had gestaan. De goede man bleek de broer te zijn van de echte dader.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
merel








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 11:34    Onderwerp: Mohammed Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumlezers,

De uitspraak van de rechter heeft naar mijn inziens grote gevolgen voor de toekomst.

Door de uitspraak van de rechter zullen in de toekomst meer advocaten zich beroepen op deze uitspraak Dit heeft ten gevolgen dat onschuldige verdachten misschien ook in het openbaar worden getoond.

Ik zie het misschien wel erg dramatisch, maar het zou in de praktijk nu eenmaal wel kunnen gebeuren. Er moet dus in de toekomst goed worden gekeken of de verdachte wel echt de daad heeft gepleegd. Is er enige twijfel dan mag een foto niet op tv of in de krant gezet worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
rocketgun








Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 14:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

grote gevolgen voor ALLE verdachten!? of alleen de verdachten die, eigenlijk geen verdachten meer zijn, omdat het zó overduidelijk is dat ze de misdaad gepleegd hebben? van die laatste groep vind ik het persoonlijk geen probleem om de privacy te schenden.. het onderscheid tussen verschillende verdachten is echter moeilijk te maken..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds