Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contract met de staat opzeggen.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aservire schreef:
"Ergo, een land met de tien geboden als wetten, maar geen geregeld bestuur, heeft geen enkel nut. Anarchie zal het resultaat zijn; oog om oog, tand om tand! Het recht van de sterkste zal gelden. "
==> Dat is een veel gehoorde fantasie. (No Offence) Heb je voor mij vb. uit de geschiedenis die dat staven ? (geen bestuur is anarchie)


Zeer recente geschiedenis: Somalië! Dat land heeft al sinds jaar en dag geen algemeen aanvaard bestuur meer en is nog altijd ondergedompeld in een grote burgeroorlog tussen vele stammen onderling. De anarchie heeft rechtstreeks tot geweld geleid. (Overigens zegt van Dale over anarchie: 1 toestand waarin de bewoners ve staat niet aan wetten gehoorzamen en geen overheidsgezag erkennen 2 toestand van ordeloosheid)

Aservire schreef:
Anarchie zie ik juist optreden bij bestuur: de minister president overtreedt de oorlogswetten gegeratificeerd door het parlement. En het eigen bestuur (het OM) weigerd de man te verhoren/vervolgen.


Ik zie dat niet! U stelt wel dat de minister president de oorlogswetten overtreedt, maar op welke wijze onderbouwt u dat? Ik ben het er niet mee eens dat wij überhaupt met ons leger in Afghanistan of Irak zitten/zaten, maar volgens mij waren dat beslissingen die geaccordeerd waren door onze volksvertegenwoordiging en is er geen sprake van overtreding van enige oorlogswet.

Aservire schreef:
De burgemeester die onterecht een woningvergoeding krijgt wordt door zijn bestuur het hand boven het hoofd gehouden. Dat zijn anarchistische zaken !


De burgemeester van Den Helder heeft zijn functie neer moeten leggen. Overigens zijn die feiten en omstandigheden daarbij dusdanig dat uw geponeerde stelling (onterechte woningvergoeding) danig genuanceerd dient te worden.


Aservire schreef:
"Als jij die mens bent die een vervoersmiddel wenst maak je die toch zelf?"
==>Bescherming van gedachte goed dood de creativiteit en vooruitgang. Het is de vraag of je dat gedachte goed moet afschermen. We staan tenslotte altijd op de schouders van onze voorganger.


Hoe zeer ik ook wil... ik snap de opmerking niet. Voor zover u het heeft over gedachten als intellectueel eigendom, wil ik u niet zo maar tegenspreken. Maar op het gebied van auteursrecht, octrooirecht, etcetera op zaken, dan ben ik het er niet mee eens. Voor velen zal de incentive verdwijnen om iets te bedenken, indien het bedachte niet te gelde gemaakt kan worden.

Aservire schreef:
Wat jij beschrijft is toetsbaar onder het : Gij zult de eigendommen van uw medemens eren. Het recht van de sterkste ? Als je moet gaan stelen en roven zijn we weer terug in de tijden van de konigin en haar ridders. Die rovend en moordend door het land trekken. De boeren hen land afnamen en hen pacht lieten betalen. Dat eren we ieder jaar d.m.v. koninginnedag http://www.anarchiel.com/display/prettige_vereer-uw-despoot-dag
Ben je sterk als je uitsluitend kunt leven van geroofde zaken ? Volgens mij ben je dan juist heel zwak: het ontbreekt aan krachten om te voorzien in je eigen bestaan.


Volgens mij geeft u me juist gelijk met deze frase. Wanneer het recht van de sterkste geldt, wordt er gestolen en geroofd. Wat was er eerder? Het roven of het betalen van pacht? Met het betalen van pacht werd er in ieder geval voorkomen dat er nog meer geroofd werd. Er werd betaald voor bescherming in zekere zin. Veiligheid afgezet tegen vrijheid. Maar wat heb je aan vrijheid als je niet veilig bent?

Aservire schreef:
" Doet u dat niet, dan zorgen de eigenaren er -desnoods met harde hand- wel voor dat u niet tot gebruik over kunt gaan. Vrijwillige dienst en vrijwillige betaling is er dan niet bij! Anarchie.. dus: Betalen of bloeden!! "
==> Uw ervaring is klaarblijkelijk een van vechten of ondergaan. Een mensn kan toch heel goed een product aanbieden en achteraf de vergoeding incasseren ? Dat doet onze dokter onze tandarts enz enz.


Dat doen ze inderdaad, maar volgens mij alleen omdat ze weten dat indien u niet betaald er een wet en handhaver is die u alsnog zal dwingen om te betalen. Bij de door u aangehaalde Appie Heijn zult u overigens wel eerst moeten betalen voordat u kunt gebruiken, zo ook bij uw kledingwinkel en afhaalrestaurant. Om terug te keren op Somalië: Denkt u maar niet dat u daar iets kunt gebruiken voordat u betaald heeft! Niemand zal u een factuur sturen, indien u niet betaald komt er geen factuur, maar een Kalashnikov.

U heeft heeft gelijk dat ultieme vrijheid niet mogelijk is in een democratie. Er dient namelijk rekening gehouden te worden met anderen. Echter democartie, of elke andere vorm van georganiseerd bestuur biedt wel een bepaalde garantie op veiligheid. De ene vorm meer dan de andere. Anarchie biedt dat niet. Uitiendelijk zul je in mijn ogen een afweging moeten maken tussen vrijheid enerzijds en veiligheid anderzijds. De uitkomst daarvan naar mijn mening heb ik reeds gegeven!

Overigens blijft mijn vraag staan wat je aan wetten, regels of Tien Geboden hebt, indien er geen instantie is die kan en mag handhaven? U gaat daarbij uit van een groep die zich zondermeer zal houden aan deze morele (wellicht zelfs ethische) verplichtingen. Echter zoals wij nu al verschillen van mening, zal dat in uw ideale (ideele??) wereld ook zo zijn en dat verschil van mening zal uiteindelijk leiden tot conflict.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 14:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tijdens mijn werkzaamheden heb ik gewerkt aan het antwoord. Derhalve ben ik er lang mee bezig geweest en heb ik niet kunnen reageren op de bijdrage van bona fides en het antwoord van TS daar op.

Uit pure interesse vraag ik mij af of TS ooit college heeft gegeven aan de Universiteit van Tilburg? Ik meen een bepaalde gedachtegang te herkennen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ElKitchTasso



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2010 0:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vriend van me die erg houdt van survivallen en kajakken verzucht al tijden hetzelfde: waarom moeten we per se in dat keurslijf van werken, belasting betalen en uiteindelijk in een graf liggen dat na 30 jaar toch weer geruimd wordt?

Het is volgens mij best mogelijk om eruit te stappen, maar ook dat vraagt behoorlijk wat planning en organisatie. Ga naar Amerika/Rusland/waar dan ook, bouw je eigen blokhut en leg een moestuin aan.

Wat betreft de overheid: niet altijd effeciënt, soms zelfs corrupt.. maar broodnodig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Art.1 UVRM Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren.
Dat betekend dat ik gelijk ben aan u en aan iedereen. En u gaat mij vertellen wat ik moet doen?

Een rechtssysteem kan alleen werken met mijn toestemming. Een vrije mens kijkt nog een keer kritisch naar onze maatschappij en komt tot de conclusie dat hij deze toestemming niet wil geven.
Niet omdat hij niet gelooft in een vreedzame samenleving met regels. Hij is tot de conclusie gekomen dat de overheid die er voor ons zou moeten zijn dit nu niet meer is. Hij is ook tot de conclusie gekomen dat het democratische proces hem niet zal helpen om de overheid te veranderen om er weer te zijn voor het volk . We zien snel genoeg het gevaar als een fanatieke islamitische groepering democratisch gekozen wordt. Minderheden verliezen dan hun rechten. We zijn veel minder critisch op dit zelfde democratische proces hier in ons land! Daarom zijn verdragen zoals de UVRM zo belangrijk en alle andere verdragen voor de mensenrechten. Het lijkt er nu echter op dat ons land en ook andere westerse landen deze mensenrechten aan hun laars lappen. Wij worden steeds verder beperkt in onze persoonlijke levenssfeer. Door de tewerkstelling die het UWV de werkelozen verplicht is hier ook weer sprake van dwangarbeid. En dan de National Defense Authorization Act (S. 1867) die in de USA is aangenomen!
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens past heel goed bij de vrije mens. Zijn kritiek is niet alleen gericht op de overheid maar op de grote coöperaties en banken die meer macht hebben dan overheden.
De vrije mens heeft in de Engels sprekende landen een soort loophole gevonden in de wet.
Zoiets als dat het rechtssysteem alleen kan werken met onze toestemming.
Om te zien hoe zo,n samenleving van de vrije mens kan werken zouden we eens moeten gaan kijken bij een kleine samenleving zoals het gezin. Ook hier gelden regels,wetten, bv elke zondag naar de kerk. Is het kind oud genoeg dan zal hij zelf beslissen of hij deze regels in zijn leven wil blijven toepassen. Dit hoeft ook niet gelijk te betekenen dat de relatie met de ouders gelijk verbroken moet worden, of dat hij gelijk uit het huis gegooid moet worden!
Om dit weer te zien in relatie tot ons rechtssysteem zou het sisteem kunnen werken door duidelijk aan te geven welke rechten en plichten, buiten die van het UVRM wij op ons willen nemen. Hiervoor tekenen wij een contract met de overheid. Het staat natuurlijk buiten kijf dat de grondwetten en mensenrechten hierdoor niet geschonden worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Een rechtssysteem kan alleen werken met mijn toestemming.

Complete onzin. Zie de vele vele vele vele draden op dit forum aangesticht door andere internetconspiracyfanaten.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Zie de vele vele vele vele draden op dit forum aangesticht door andere internetconspiracyfanaten

Klopt, ik heb ze gelezen
Quote:
Art.1 UVRM Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren.
Dat betekend dat ik gelijk ben aan u en aan iedereen. En u gaat mij vertellen wat ik moet doen?

Bedoel je deze quote, of de freeman movement in het algemeen?
De freeman movement is groter dan dat je denkt in de Engels sprekende landen, en er worden resultaten geboekt. het is meer dan een conspiracy.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 22:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
het is meer dan een conspiracy.

Het is een psychologische aandoening.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 12:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is een psychologische aandoening, die door velen in de wereld gevoeld wordt, en oorzaak van de Arabische lente, de Occupy beweging en dus ook de Freeman Movement.

Het is een zeer bevrijdend gevoel, een gevoel van waardigheid, gelijkheid, niet alleen onze koningin is geboren bij de gratie god maar ik ook! En u ook!

Overwegende, dat erkenning van de inherente waardigheid en van de gelijke en onvervreemdbare rechten van alle leden van de mensengemeenschap grondslag is voor de vrijheid, gerechtigheid en vrede in de wereld
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wens je veel succes bij je weigering om nog langer belasting te betalen op basis van belastingwetten waar je nooit mee hebt ingestemd. Ik wens je veel succes bij je weigering de bevoegdheid van de rechter te erkennen die is ingesteld bij een wet waar je nooit mee hebt ingestemd, en ik wens je veel succes bij je verblijf achter de tralies.

Overigens heb jij ook nooit ingestemd met verdragsrechtelijke bepalingen als het UVRM, het EVRM, etc. etc. etc. Een redenering die zich daarop baseert is dus inherent krom, noch daargelaten de evidente miskenning van de inhoud van die bepalingen.

Maar goed, neem vooral niet aan wat weldenkende mensen je vertellen. Wat je in schimmige uithoeken van het internet leest is immers per definitie DE WAARHEID.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
miskenning van de inhoud van die bepalingen
.

De UVRM is denk ik heel duidelijk in zijn woorden en betekenis. Maar misschien heb ik het mis?
Quote:
Overigens heb jij ook nooit ingestemd met verdragsrechtelijke bepalingen als het UVRM, het EVRM, etc. etc. etc.

Een freeman doet dit met zijn Notice of Understanding and Claim of Rights of hier in Nederland met claim of soevereiniteit.
Quote:
Wat je in schimmige uithoeken van het internet leest is immers per definitie DE WAARHEID.

Nee, dat klopt. Het geeft ons echter wel de mogelijkheid om andere dan de reguliere media kanalen te gebruiken om informatie te vergaren. Natuurlijk moet hier ook wat onderzoek gedaan worden of het een en ander wel klopt.
Maar bona fides waarom krijg ik het gevoel dat je deze vraagstukken niet met jouw gebruikelijke nuchterheid en uitgebreide juridische kennis benaderd? Ik proef toch enige emotie in jouw antwoorden.Je denkt waarschijnlijk , weer zo,n domme Freeman!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 20:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent dezelfde persoon als @Paul, Duin en nog een stuk of 10 andere aliassen hier, neem ik aan?

En nee, ik denk niet aan domheid. Ik denk echt aan een psychologische aandoening.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 22:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Je bent dezelfde persoon als @Paul, Duin en nog een stuk of 10 andere aliassen hier, neem ik aan?

Nee, ik ben redelijk nieuw op dit forum, en heb geen andere aliassen.
Zoals je wel gemerkt zal hebben is de rechtsleer een nieuw onderwerp voor mij.
Misschien is het juist daardoor dat mijn kijk hierop een beetje vreemd overkomt.
maar psychologische aandoening? Ik zal dit hele freeman gebeuren nog eens verder onderzoeken, als ik hierover nog iets interessants tegenkom dan zal ik het hier melden.(Relevant voor een rechtenforum natuurlijk!)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 23:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat liever.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Door de tewerkstelling die het UWV de werkelozen verplicht is hier ook weer sprake van dwangarbeid.


Ik ben gefascineerd naar de herkomst van deze -terloopse- opmerking.

Zo ver ik weet verplicht het UWV helemaal niemand om weer aan het werk te gaan. Als dit waar is, dan moet heel Nederland in opstand komen! Maar voordat ik meeloop in die polonaise, moet je me wel even overtuigen. Ik zou graag een bewijs zien van jouw stelling...
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een verwijzing die je voorlopig kan nalezen
http://www.doorbraak.eu/blog/?s=dwangarbeid

art.23 lid 1 en 2 van het UVRM zijn ook interessant om te vermelden.

1. Een ieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.
2. Een ieder, zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
DE sociale dienst noemt dit geen arbeid maar werkgewenning, met het doel iemand klaar te stomen voor betaalde arbeid. Ik heb een aantal WOB verzoeken gedaan naar mijn gemeente die zouden kunnen bewijzen dat het hier niet alleen gaat om die nutteloze werkelozen toch maar wat te laten doen voor hun geld. Deze WOB verzoeken zouden moeten bewijzen dat er ook resultaaat behaalt wordt. Ze hebben tot nu toe geweigerd hier gehoor aan te geven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds