|
Auteur |
Bericht |
Maikel Bader
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 11:28 Onderwerp: Weigeren van Blindengeleidehond |
|
|
Als dit item niet in het goede sub-forum staat mag hij verplaatst worden.
Ik kom regelmatig het volgende probleem tegen.
Ik ben erg slechtziend (restvisus 6%) en heb daarom een blindengeleidehond, ik ben dus afhankelijk van mijn hond. Het gebeurd echter enorm vaak dat ik in taxi's geweigerd word omdat ik een (blindengeleide)hond bij me heb. Ook in sommige winkels mag ik niet naar binnen. Wie kan mij vertellen wat hier mogelijk in is. Kan ik vragen om de rechter een uitspraak hierin te doen? En hoe doe ik dat dan?
Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Maikel |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 11:51 Onderwerp: |
|
|
Als u wilt dat een rechter hier een uitspraak over doet, dan moet u een rechtzaak beginnen tegen de betreffende winkel / taxibedrijf.
U zult hiervoor een advocaat moeten inschakelen. |
|
|
|
 |
Maikel Bader
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 12:17 Onderwerp: |
|
|
Beste Hilde,
Bedankt voor je reactie.
Echter ik wilde weten wat voor kansen ik maak en of iemand ervaring heeft op dit gebied.
Groet,
Maikel |
|
|
|
 |
Maikel Bader
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 12:46 Onderwerp: |
|
|
Als ik een rechtzaak wil aanspannen, bij welke rechter moet ik dit dan doen? Kantonrecher, civielerechter of strafrechter? Sorry misschien domme vraag maar ik ben er helemaal niet in thuis.
Ik hoor graag,
Groet,
Maikel |
|
|
|
 |
Sanderdh
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 21
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 13:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een heel andere suggestie.
Is het niet een idee om dit voor te leggen aan de stichting KNGF? Wellicht dat die dit aanhanging kunnen maken bij de rechter namens alle mensen die dit hebben ondervonden?
Strafrechtelijk kan het alleen als je aangfite doet van discriminatie. Dan kan het OM de betreffende instanties/ondernemningen gaan vervolgen. Zeker weten doen ik dat niet, maar er is vast wel iemand die hier uitsluitsel over kan geven. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 13:39 Onderwerp: |
|
|
Maikel Bader schreef: | Als ik een rechtzaak wil aanspannen, bij welke rechter moet ik dit dan doen? Kantonrecher, civielerechter of strafrechter? Sorry misschien domme vraag maar ik ben er helemaal niet in thuis.
|
De advocaat zal dit dan regelen, in een civiele zaak.
De strafrechter heeft hier helemaal niets mee te maken, gewoon gezien het feit dat er geen strafbare feiten gepleegd worden.
(hoewel je het kan proberen met discriminatie, maar dat is volgens mij nog nooit gelukt) |
|
|
|
 |
|