Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Loonbeslag
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wolter



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 17:16    Onderwerp: Loonbeslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag.In het verleden heb ik een schuld gemaakt die ik totaal vergeten was en nog niet helemaal is afgelost.Ik woon samen en ben niet getrouwd en omdat ik een tijdje zonder inkomen heb gezeten krijgt mijn vriendin ineens een loonbeslag over haar loon van mijn schuld.

Zit ik nu fout want mag dit wel?? We zijn dus niet getrouwd en hebben geen samenlevings-contract.

Wie kan mij hier antwoorden op geven??? Ik ben er echt niet thuis mee.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het geen gezamenlijke schuld is, kan er geen loonbeslag onder haar werkgever worden gelegd tenzij jullie getrouwd zijn in gemeenschap van goederen (of een geregistreerd partnerschap hebben met een dergelijke gemeenschap).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wolter



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neej is niet gezamelijk.Dit is een schuld van meer dan 10 jaar geleden toen kende we elkaar nog niet eens.We zijn ook niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract we wonen alleen samen.

Wat moet er nu gebeuren want haar werkgever heeft aangegeven dat er dat t loonbeslag gaat komen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een mogelijkheid is om de schuld nu maar snel af te betalen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wolter



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat snap ik maar welke stappen moet er worden ondernomen op beslag van mijn schuld op haar loon te voorkome?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2009 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zij kan contact opnemen met de deurwaarder die het loonbeslag wil leggen en aangeven dat zij niks met de schuld te maken heeft en dat de deurwaarder geen recht heeft beslag op haar loon te leggen.
Als ze hier niet op ingaan, kan je vriendin via een kort geding het loonbeslag laten opheffen.
Ook kan ze eventueel een klacht indienen bij de Kon. Vereniging v. Gerechtsdeurwaarders. Dit voorkomt echter niet het beslag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2009 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de werkgever dat aangeeft, betekent dat ook dat er een titel (bijvoorbeeld vonnis). Kijk daar eens naar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Leo855



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 11 mrt 2009 23:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp ik goed dat de werkgever van jouw partner heeft aangegeven dat het loonbeslag er aan komt? Blijkbaar heeft die werkgever dus een brief van een deurwaarder gehad met het verzoek om informatie betreffende het inkomen van jouw partner. Ik vraag mij af of de betreffende deurwaarder wel de intentie heeft om loonbeslag te leggen of heeft geïnformeerd naar het inkomen van jouw partner om zo de beslagvrije voet te kunnen bepalen als op jouw inkomen beslag wordt gelegd. Immers, inkomen van een partner strekt in mindering op de beslagvrije voet.... Ik zou maar eens bellen met die deurwaarder om te vragen wat de bedoeling is. Ik kan mij niet voorstellen dat een deurwaarder in het door jouw beschreven geval beslag legt op de inkomsten van jouw partner, tenzij toch sprake is van een gemeenschap.... Wat dat betreft heeft Lawyer helemaal gelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
paul.heijen



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 14:47    Onderwerp: Re: Loonbeslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

wolter schreef:
Ik heb een vraag.In het verleden heb ik een schuld gemaakt die ik totaal vergeten was en nog niet helemaal is afgelost.Ik woon samen en ben niet getrouwd en omdat ik een tijdje zonder inkomen heb gezeten krijgt mijn vriendin ineens een loonbeslag over haar loon van mijn schuld.

Zit ik nu fout want mag dit wel?? We zijn dus niet getrouwd en hebben geen samenlevings-contract.

Wie kan mij hier antwoorden op geven??? Ik ben er echt niet thuis mee.


is het niet zo dat het na 5 jaar is verjaart??

check dat ff.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ScorpionWoman



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 50


BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 18:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan iemand mij vertellen hoe een loonbeslag in zijn werk gaat?
Hoelang het duurt voordat dit erdoor is etc.
Ik krijg er namelijk mee te maken omdat mijn ex niet mee werkt en nu ben ik dus ook aan de beurt.
Gisteren kreeg ik van een deurwaarder in opdracht van de hypotheekbank een invordering voor achterstallige betalingen.
Het bedrag wat er nu staat blijkt inmiddels al weer minder maar is toch nog 1 maand achterstallig.
Mijn ex woont in het ouderlijk huis waar de hypo voor is.
In 2008 is daar een rechtszaak over geweest en is op convenant komen te staan dat ex of de hypo over neemt of het huis word verkocht.
Aan allebei de eissen is niet voldaan en ik zit nu met de brokstukken.
Ook omdat ik geen geld heb voor weer een advokaat te nemen en recht op toevoeging kan ik ook niet krijgen.Ook niet met peiljaarverlegging.
Hoop dat iemand hier mij mee kan helpen.
Ik heb een formulier erbij gekregen en daar moet ik alle inkomsten en uitgaven op invullen en een betalingsvoorstel doen.Deze moet ik binnen 5 werkdagen terug sturen maar daarom vraag ik hoelang duurt het voordat er beslag word gelegd.
Alvast bedankt,want ik weet me geen raad meer op dit moment!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds