|
Auteur |
Bericht |
harryv
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 sep 2009 19:35 Onderwerp: Medehuurder worden |
|
|
Goedenavond,
Ik woon inmiddels 1,5 jaar samen met mijn vader in een huurhuis in Hoofddorp. Hiervoor heb ik hier ook sinds mijn geboorte gewoond met mijn vader en mijn moeder. Mijn moeder is echter 1,5 jaar terug overleden.
Nu zou ik graag medehuurder willen worden. Mocht er iets met mijn vader gebeuren of als hij ooit hier weggaat wil ik hier dan kunnen blijven wonen.
Is het mogelijk medehuurder te worden? Zitten hier eisen aan of niet? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 28 sep 2009 19:50 Onderwerp: Re: Medehuurder worden |
|
|
harryv schreef: | Goedenavond,
Ik woon inmiddels 1,5 jaar samen met mijn vader in een huurhuis in Hoofddorp. Hiervoor heb ik hier ook sinds mijn geboorte gewoond met mijn vader en mijn moeder. Mijn moeder is echter 1,5 jaar terug overleden.
Nu zou ik graag medehuurder willen worden. Mocht er iets met mijn vader gebeuren of als hij ooit hier weggaat wil ik hier dan kunnen blijven wonen.
Is het mogelijk medehuurder te worden? Zitten hier eisen aan of niet? |
De hoofdregel is dat je medehuurder kunt worden wanneer er sprake is van een duurzame gezamenlijke huishouding. De rechtspraak gaat er vanuit dat ouders en kinderen niet duurzaam samenwonen.
Dus enkel wanneer je verhuurder daar anders over denkt, kun je medehuurder worden, maar je kunt het niet afdwingen. |
|
|
|
 |
harryv
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 sep 2009 20:47 Onderwerp: |
|
|
Wat gebeurt er in zon geval dan als er wat met mijn vader gebeurt of hij het huis ooit uit zou gaan? |
|
|
|
 |
Sabine
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 okt 2009 17:38 Onderwerp: |
|
|
Dit zou je het beste kunnen informeren bij de verhuurder zelf, omdat dit per verhuurder verschillend kan zijn. Gaat het om een woningbouwvereniging of een particuliere verhuurder?
Mocht er iets met je vader gebeuren en je staat niet bekend als medehuurder, dan is het echt ook weer afhankelijk van verhuurder hoe ze ermee omgaan, of je de mogelijkheid krijgt om in de woning te blijven wonen. Let er dan op, vooral bij particuliere verhuurders is het zo, dat indien jij op dat moment een nieuw huurcontract aangaat om in de woning te kunnen blijven wonen, de kans groot is dat zij het huurbedrag verhogen, aan de hand van de op dat moment geldende markthuur. Vooral als je vader al een aantal jaar huurt, kan dit nogal een verschil opleveren. Het zou dus mooi zijn als je nu als medehuurder genoteerd wordt. |
|
|
|
 |
|