Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 8:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Servicekosten fraude?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yaske



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 0:25    Onderwerp: Servicekosten fraude? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na veel brieven schrijven met een incassobureau krijg ik eindelijk een gedeeltelijke specificatie met halve rekeningen van de servicekosten.

Nu blijkt echter, na de specificatie dat de kosten te hoog waren en werden deze naar beneden bijgesteld.

Toen ik daadwerkelijk kopieen van rekeningen kreeg bleek dat de verhuurder de incasso/dagcaarding procedure gestart was met het vragen van te hoge kosten terwijl hij wel op de hoogte was van de daadwerkelijke kosten, is dit fraude?

Incassobureau/verhuurder heeft de prijs aangepast en een dagvaarding verstuurd. Maar nog steeds zijn de bedragen en berekeningen op de zelfgetypte specificatie verkeerd met wat de gekopierde rekeningen vermelden...

Ofwel ik word nu gedagvaard terwijl hij nog steeds meer kosten vraagt dan er daadwerkelijk gemaakt zijn, en zitten er rekeningen tussen die begonnen zijn in een periode voordat de huurovereenkomst begon, maar ik wel voor aansprakelijk gesteld word.

Wat doe ik nu?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 4:05    Onderwerp: Re: Servicekosten fraude? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yaske schreef:
Na veel brieven schrijven, etc. Wat doe ik nu?
Voor zover je dat nog niet gedaan hebt, zou ik daar eens naar toe stappen om te bespreken; misschien zit daar wel iemand alles al dan niet expres half te lezen en maar wat raak te schrijven; van een eventuele aangetekende brief naar aanleiding van zo'n aktie wordt je m.i. sowieso niet slechter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 8:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U geeft zelf het antwoord al. Als u kunt aantonen dat er teveel berekend is/gefraudeerd wordt, dan wint u de rechtszaak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 12:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor fraude is opzet nodig, en dat valt naar alle waarschijnlijkheid niet te bewijzen.

Verder is het maar de vraag of er een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen is vervalst of valselijk is opgemaakt. Lijkt me niet, tenzij de rekeningen zijn vervalst.
art. 225 lid 1 Sr schreef:
Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Voor de rechtszaak zelf maakt het niet veel uit of er wel of geen fraude in het spel is.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yaske



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 1:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben benieuwd, hij heeft zijn specificatie wel 'valselijk' opgesteld, aangezien hij op de hoogte was van de kosten, maar aangeeft dat volgens hem de kosten hoger zijn dan de rekeningen, wat getuigt van opzet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 1:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is ook de vraag of het 'valselijk is opgemaakt of vervalst', of dat het om een foutje gaat.

Het bedrag dat uiteindelijk wèl betaald moet worden, zal uiteraard betaald moeten worden.

De rest is eigenlijk min of meer bijzaak.
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 5:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
De rest is eigenlijk min of meer bijzaak.
Henk, wat bedoel je daarmee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of het fraude is doet er in de civiele zaak m.i. niet zo heel veel toe; het gaat er om dat jouw wederpartij meer vordert dan hij hard maakt. Het meerdere zal daarom naar verwachting worden afgewezen (als dat meerdere niet via een andere basis - bijvoorbeeld door een overeenkomst - door jou betaald moet worden).
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 9:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Of het fraude is doet er in de civiele zaak m.i. niet zo heel veel toe; het gaat er om dat jouw wederpartij meer vordert dan hij hard maakt. Het meerdere zal daarom naar verwachting worden afgewezen (als dat meerdere niet via een andere basis - bijvoorbeeld door een overeenkomst - door jou betaald moet worden).
Mij kijkt het er op, dat zowel het incassoburo als TS de weg in dit verhaal kwijt zijn; ik lees althans niets over een verweerschrift.
Bedoel je, dat je verwacht, dat de rechter het op de zitting alsnog mede aan de hand van die vele brieven precies gaat uitzoeken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat doen ze altijd bij producties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@cvb: ik bedoel dat TS gewoon de rekeningen kan laten zien die hij ontvangen heeft als onderbouwing van de vordering en dan mag de wederpartij op zijn beurt verklaren hoe dat gat opgevuld is.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Yaske



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even tussendoor, wat betekent TS?
Zaak gaat op basis van re en dupliek, morgen gaat het verweerschrift/conclusie de deur uit.

Ik snap en wil de servicekosten wel betalen, maar dan uiteraard alleen wat daadwerkelijk verbruikt is en niet meer.

Nog steeds geen juiste specificatie ontvangen ook....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yaske schreef:
Even tussendoor, wat betekent TS?
Zaak gaat op basis van re en dupliek, morgen gaat het verweerschrift/conclusie de deur uit.

Ik snap en wil de servicekosten wel betalen, maar dan uiteraard alleen wat daadwerkelijk verbruikt is en niet meer.

Nog steeds geen juiste specificatie ontvangen ook....
TS is topic-starter; dat ben je in dit geval dus zelf.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yaske schreef:
Ik snap en wil de servicekosten wel betalen, maar dan uiteraard alleen wat daadwerkelijk verbruikt is en niet meer.

Terecht.

Quote:
Nog steeds geen juiste specificatie ontvangen ook....


Kijk, als iemand iets stelt (in dit geval: dat jij hem een bepaald bedrag schuldig bent), dan moet hij die stelling ook onderbouwen. Dat is niet omdat ik dat vind, dat staat gewoon in de wet:

150 Rv schreef:
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit.


waarbij onder andere ook geldt:

21 Rv schreef:
Partijen zijn verplicht de voor de beslissing van belang zijnde feiten volledig en naar waarheid aan te voeren. Wordt deze verplichting niet nageleefd, dan kan de rechter daaruit de gevolgtrekking maken die hij geraden acht.

_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Yaske



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik kan bewijzen dat van belang zijnde stukken niet naar waarheid zijn gemaakt/ingevuld, wat doet de rechter dan??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds