Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 18 apr 2024 5:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met het ROC van Amsterdam. Rechtshulp gevraagd
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Megaman0



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 7:30    Onderwerp: Problemen met het ROC van Amsterdam. Rechtshulp gevraagd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit op het ROC van Amsterdam Zuid Oost en ik zit in een lastige situatie waar ik wel een beetje hulp mee zou kunnen gebruiken. Ik hoor op dit moment stage te lopen, maar ik heb nog geen stageplek kunnen vinden. Ik heb gezocht maar ik ben niet aangenomen. Op 15 September heb ik van mijn school een brief ontvangen dat iedereen die nog geen stage heeft op 30 September van school wordt uitgeschreven. Uiteindelijk kreeg ik op 10 Oktober een brief dat ik officieel ben uitgeschreven met het argument dat zij mij geen onderwijs kunnen aanbieden. Ik heb gevraagd als ik mezelf in Januari (wanneer de stage periode is afgelopen en de normale les periode weer begint) mocht aanmelden waarop ze zeiden dat dat niet mocht als ik geen stage had gevonden. Zij hebben mij geen alternatieven aangeboden al had ik daarom gevraagd en ik had gevraagd of ik nog op school kon komen om te studeren tot ik een stageplek heb gevonden. Ze hebben mij ook nooit geholpen om een stage te vinden en ze hebben mij niet aangeboden om een andere opleiding te vinden.

De reden van dit is volgens hun omdat de leerplicht ambtenaar binnenkort langskomt en hun al hun archieven schoon willen hebben. Mijn vragen zijn dus mag dit, wat kan ik hier tegen doen, welke argumenten zou ik eventueel kunnen gebruiken en zou/kan ik hier eventueel mee naar een advocaat of ombudsman gaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tragic1911



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 4:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ligt geheel aan de voorwaarden van het onderwijscontract. Als het onderwijscontract expliciet aangeeft dat voor het volgen van de 'specifieke' opleiding een stageplek vereist is en jij bent daar 'ooit' mee akkoord gegaan dan mag dit. Wel slecht dat ze je daarbij niet ondersteunen, bijv. door het meehelpen/denken naar een stageplek, een soort van kapitaalsvernietiging van het ROC.

Als jij niet meer leerplichtig bent is de school je niets verschuldigd. Je kunt dus een 'studie' niet afdwingen. Wel raar dat ze je niet in januari laten instromen, daar zullen ze dan wel een reden voor hebben denk ik zo.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 1:18    Onderwerp: Re: Problemen met het ROC van Amsterdam. Rechtshulp gevraagd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Megaman0 schreef:
De reden van dit is volgens hun omdat de leerplicht ambtenaar binnenkort langskomt en hun al hun archieven schoon willen hebben. Mijn vragen zijn dus mag dit, wat kan ik hier tegen doen, welke argumenten zou ik eventueel kunnen gebruiken en zou/kan ik hier eventueel mee naar een advocaat of ombudsman gaan?

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de school hier verkeerd handelt, maar ik vind het wel een vreemde situatie. Als je nog in bezwaar of beroep kunt tegen de weigering van je inschrijving zou ik dat zeker aanraden.

Het argument zou kunnen zijn dat het schoolbestuur geen rechtsgrond heeft om de inschrijving te weigeren. Of dat echt zo is weet ik alleen niet. Noemt de school in de brief een artikel of reglement?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds