Geschiedenis Privaat of Publiekrecht???
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Geschiedenis Privaat of Publiekrecht??? Auteur: Philip BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:27
    —
Beste mede-studenten!

Ik heb mijn derdejaars vak "Geschiedenis van het privaat/publiekrecht" doorgeschoven naar 20 augustus wegens tijdgebrek.

Zijn er mensen die deze tentamens (op de UL) al gemaakt hebben?

Ik heb het boek van privaatrecht van Zwalve aangeschaft maar schrok enigzins van de hoeveelheid en moeilijkheidsgraad.

Ik ga de komende twee maanden stage lopen dus heb niet veel tijd voor de studie.

Klopt het dat publiekrecht minder en makkelijker is?

Ik moet dit vak halen anders moet ik een half jaar wachten op mijn master.

Graag jullie reacties..

Bedankt!!

#2:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 13:17
    —
Ik heb van publiek de variant staats- en straf gevolgd, vind ik goed te doen, heel veel geschiedkundige feitjes onthouden... Je moet wel echt alles gelezen hebben... Over de variant internationaal en over privaat weet ik natuurlijk helemaal niks... Ik heb trouwens het tentamen nog niet gemaakt want ik was ziek op 31 mei Confused

#3:  Auteur: MZN BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 13:30
    —
Ik heb Geschiedenis europees privaatrecht gedaan.

De colleges waren interessant en de stof was best te volgen maar omdat ik mijn scriptie op de zelfde dag moest inleveren als het tentamen was ging het compleet verkeerd om mijn aandacht goed te verdelen omdat ik altijd ontzettend moeilijk het schrijven van een stuk naast me neer kan leggen..

Ik had dus een 3.

Je zal echt goed uit je hoofd moeten leren wanneer wat heeft gegolden in welk land aangaande welk leerstuk (eigendom, cessie, eigendomsoverdracht enz)...

#4:  Auteur: Philip BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 15:19
    —
Ik denk dat ik toch maar voor "Geschiedenis van het publiekrecht" ga.

Het ligt me wel om feitjes te onthouden.

Volgens mij is publiekrecht ook alleen maar theorievragen in plaats van casusvragen.

Nog meer mensen met ervaring met deze vakken?

#5:  Auteur: Muppetje BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 15:21
    —
MiriamvL schreef:
Ik heb van publiek de variant staats- en straf gevolgd, vind ik goed te doen, heel veel geschiedkundige feitjes onthouden... Je moet wel echt alles gelezen hebben... Over de variant internationaal en over privaat weet ik natuurlijk helemaal niks... Ik heb trouwens het tentamen nog niet gemaakt want ik was ziek op 31 mei Confused


Deze heb ik twee jaar geleden gedaan, prima te doen, helemaal niet zo'n heel moeilijk tentamen, veel feitjes inderdaad

#6:  Auteur: Philip BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2007 21:28
    —
Ik heb inmiddels de algemene vragen uit de reader gemaakt.

Is er iemand die het tentamen op 22 augustus ook gaat doen en de vragen uit het algemeen deel ook gemaakt heeft?

Misschien is het makkelijk om antwoorden uit te wisselen. Op deze manier kan enigzins bepaald worden of de antwoorden kloppen.

De vragen bepalen nml 40% van het eindcijfer.

Ik hoor het wel!

#7:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2007 16:25
    —
Heej, ik ga het tentamen ook doen.. wil dus best antwoorden uitwisselen, alleen moet ik de vragen nog maken... maar laat het t.z.t. wel weten als ik zover ben Wink

#8:  Auteur: Philip BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2007 20:21
    —
Heel goed!

Helpen we elkaar naar een voldoende! Wink

#9:  Auteur: Philip BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 19:08
    —
Wie is er in het bezit van het tentamen 'Geschiedenis van het Europese Publiekrecht' van januari jongstleden?

Dit tentamen wil ik graag gebruiken ter voorbereiding van het komende tentamen op 22 augustus.

Alvast bedankt!

#10:  Auteur: LaurensR BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2007 17:36
    —
Ik heb inmiddels ook de algemene vragen (variant internationaal) gemaakt.....?



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl