|
Auteur |
Bericht |
-anouk-
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 15:00 Onderwerp: gezocht: jurist of student rechten |
|
|
Beste mensen
Twee jaar geleden heb ik met een aantal andere vrouwen Stichting Zijweg opgericht (zie www.stichtingzijweg.nl). Dit is een belangenbehartigingsstichting voor vrouwelijke slachtoffers van huiselijk geweld en stalking door de ex-partner.
Geen overbodige luxe dat zoiets opgericht is, want er is beleidsmatig nog steeds veel niet in orde. Naast dat wij aandacht vragen voor bepaalde knelpunten, kunnen slachtoffers ook contact op nemen voor advies of een luisterend oor. Onze groep bestaat uit hoogopgeleide ervaringsdeskundigen, zoals dat heet. Regelmatig krijgen wij vragen binnen op het juridisch terrein, bijvoorbeeld in verband met omgangsrecht, maar ook ivm een andere woonruimte of financiële problemen na afpersingszaken.
Inmiddels hebben we al veel ervaring opgedaan, maar toch kunnen we niet altijd alle vragen zelf beantwoorden. Omdat het gaat om zeer privacy gevoelige informatie (veel slachtoffers wonen op een geheim adres etc), is de hoogste zorgvuldigheid geboden en is het niet handig als we onze vragen op dit forum zetten.
Wie zou het leuk vinden om actief onze groep te versterken? Of wie is bereid om (af en toe) juridische vragen op het gebied van huiselijk geweld te beantwoorden? Wij zoeken iemand met een absolute affiniteit met die onderwerp, die bereid is (voorlopig nog) op onbezoldigde basis gemiddeld een uurtje per week vrij te maken...
Alvast hartelijk dank
Anouk
info@stichtingzijweg.nl |
|
|
|
 |
-anouk-
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 jun 2007 15:09 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels hebben we een rechtenstudente bereid gevonden ons team bij te staan, dus is bovenstaande vraag niet relevant meer.
Bedankt voor de interesse in stichting zijweg |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 09 jun 2007 16:20 Onderwerp: |
|
|
Het klonk heel interessant en leerzaam. Maar ja, de tijd ontbreekt me helaas.
Wel fijn dat je even een update geeft. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: zo 10 jun 2007 16:00 Onderwerp: |
|
|
Ik vind de titel van het bericht ook wel interessant. Een student rechten is namelijk ook een jurist. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 10 jun 2007 16:42 Onderwerp: |
|
|
Maar dat weten alleen de insiders  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
David van Beek
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: zo 10 jun 2007 22:23 Onderwerp: |
|
|
Lucas schreef: | Ik vind de titel van het bericht ook wel interessant. Een student rechten is namelijk ook een jurist. |
ju·rist (de ~ (m.), ~en)
1 deskundige op het gebied van de rechtsleer => rechtsgeleerde
Val je als student dan al onder de term 'deskundige'?
 |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 10 jun 2007 22:28 Onderwerp: |
|
|
Sla de amuse in AA september 2004 (nr 587) daar maar eens op na.  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 10 jun 2007 22:31 Onderwerp: |
|
|
Uit een andere draad:
ergo sum schreef: | Volgens Van Dale:
jurist
1 rechtsgeleerde, rechtskundige
2 student in de rechtsgeleerdheid |
ergo sum schreef: | Kijk maar eens in de papieren editie! |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 10 jun 2007 22:35 Onderwerp: |
|
|
Ja dat kan ook ... haha.... en 't is waarschijnlijk ook sneller dan die AA opduikelen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 1:46 Onderwerp: |
|
|
Wist dat daar inderdaad al eens over gediscussieerd was hier ergens...
Hoewel ik mij dus klaarblijkelijk aansluit bij de (papieren) Van Dale zal ik die AA er toch nog eens op naslaan! Interessant discussiepunt... |
|
|
|
 |
|