|
Auteur |
Bericht |
cicero
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 13:15 Onderwerp: uitkering aangevraagd (>1 jaar geleden), geen besluit UWV |
|
|
Ik heb ruim een jaar geleden een uitkering aangevraagd, maar het UWV heeft nog steeds geen beschikking gestuurd.
Is het nu verstandig om een dure advocaat in te schakelen? Als ik een dure advocaat inschakel, wat is dan de kans dat het UWV mijn advocaat zal moeten betalen?
Of kun je beter "dreigen" naar de nationale ombudsman te stappen? |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 13:20 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Tsja, het is momenteel een puinhoop bij het UWV dus ik vraag me af of er überhaubt iets met een brief o.i.d. van jouw kant gedaan gaat worden. Ik wacht zelf ook al tijden op een reactie, maar heb de hoop opgegeven zolang er bij hen geen orde op zaken is gesteld.
Verder weet ik geen ander zinnig advies te geven dan te wachten met 'in de pen klimmen' tot het bij hen wat geordender is.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 14:09 Onderwerp: |
|
|
Je moet bezwaar maken tegen het uitblijven. Tegelijk kun je bij de rechtbank om een voorlopige voorziening vragen. Een advocaat is strikt gesproken niet nodig. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 15:39 Onderwerp: |
|
|
En trouwens, als je niet veel verdient en hebt kun je in aanmerking komen voor een toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand). Zie voor meer informatie daarover de website van de Raad voor Rechtsbijstand: http://www.rvr.org/ _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cicero
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 15:48 Onderwerp: |
|
|
Kan ik ook bij de rechter vragen of het UWV binnen een bepaalde periode een besluit neemt?
En als ik hiervoor een dure advocaat inschakel, is er dan kans dat de rechter het UWV veroordeelt tot betaling van mijn advocaat? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 16:01 Onderwerp: |
|
|
Proceskosten worden berekend aan de hand van standaardbedragen voor uitgevoerde proceshandelingen. Die dekken meestal al niet de kosten van een goedkope advocaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 16:32 Onderwerp: |
|
|
Je hebt geen dure advocaat nodig, je hebt een goede advocaat nodig.  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 16:46 Onderwerp: |
|
|
Een goed jurist is al voldoende in het bestuursrecht. En in deze zaak voldoet een jurist die kan schrijven al. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 21:26 Onderwerp: |
|
|
Nou, jij voldoet aan alle criteria, dus vooruit met de geit, bona! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 21:31 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Nou, jij voldoet aan alle criteria, dus vooruit met de geit, bona! |
Als ik niet midden in de tentamens had gezeten... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 21:36 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, dit kan er toch ook wel even bij? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 0:56 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Tsja, het is momenteel een puinhoop bij het UWV dus ik vraag me af of er überhaubt iets met een brief o.i.d. van jouw kant gedaan gaat worden. Ik wacht zelf ook al tijden op een reactie, maar heb de hoop opgegeven zolang er bij hen geen orde op zaken is gesteld. | Nee, het is al tijden een zooitje bij UWV. Er lijkt echter verbetering in te zitten hier en daar.
Gwenny schreef: | Verder weet ik geen ander zinnig advies te geven dan te wachten met 'in de pen klimmen' tot het bij hen wat geordender is. | Dat is, helaas, geen zinnig advies.
Wat je het beste kunt doen is per aangetekende brief bezwaar maken tegen het uitblijven van een beslissing en bij je bezwaar een kopie doen van je aanvraag en zo mogelijk iets waaruit blijkt dat je aanvraag is aangekomen.
Als je er geen geld aan wil besteden; het is een simpel briefje en als je het door een vriendje laat doen kan die de proceskosten opstrijken. UWV vergoed die namelijk volgens het Besluit proceskosten bestuursrecht. Voor een rechtenstudent trouwens een leuk bedragje. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 7:23 Onderwerp: |
|
|
Bijna een jaar geleden? Heb je in die tijd een bevestiging van aanvraag gehad? Er zelf nog eens achteraan gebeld wat de status is en wanneer er een uitspraak zou komen op je aanvraag? |
|
|
|
 |
|