|
Auteur |
Bericht |
nvanzee
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 nov 2005 23:31 Onderwerp: wijziging Alimentatie (uitgebreide toelichting) |
|
|
Ik heb een vraag wat gaat over mijn vriend. Wij wonen sinds mei samen met mijn dochter. Hij heeft 2 (3 en 6 jaar) kinderen die bij de moeder wonen. De kinderen komen 1x per 2 weken 3 dagen hier. Hij heeft 2 jaar geleden tijdens de scheiding laten vastleggen (akkoord door rechter) dat hij 300 euro betaald voor beide kinderen. Daarnaast betaald hij partneralimentatie van 800 euro. Nu komt zij met een brief van de advocaat dat zij het niet redt met het geld en aangezien hij als zelfstandige is gaan werken maar meer moet gaan betalen. Zij willen zijn jaarstukken inzien. Wij vragen ons af of we dit gelijk moeten doen. Is het redelijk dat zij om verhoging vraagt als aan de situatie van de kinderen niks is verandert qua kosten en alleen op basis dat hij misschien meer verdient. Wel heeft zij een nieuwe vriend waar ze onofficieel mee samenwoont. Volgens informatie van haar kant heeft ze nu meer te besteden als toen ze samen waren, en ze wilt niet meer werken dan 2,5 dag. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 28 nov 2005 23:40 Onderwerp: |
|
|
Eerst maar eens een brief terug met de vraag of je het goed begrepen hebt dat de partneralimentatie kan worden stopgezet nu ze immers samenwoont?
Als ze nu meer te besteden heeft dan toen ze samen waren heeft ze geen enkele basis om nog meer te vragen, voor zover ik het begrijp. |
|
|
|
 |
|