|
Auteur |
Bericht |
Swiffer
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 dec 2010 22:05 Onderwerp: wegbreedte |
|
|
Kan iemand mij vertellen wat de weg breedte voor 2 baans ongemarkeerde straat moet zijn.
waar tevens vrachtwagens achteruit(ongeveer 100 meter) rijdend naar laat en los plaats rijden.(naast mijn woning 40 cm)
vrachtwagen heeft net een bezoekje binnen komen maken .
Alvast bedankt voor evt. reactie  |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 30 dec 2010 9:58 Onderwerp: |
|
|
Het CROW geeft hierover richtlijnen. Volgens mij staan die echter niet - gratis - online. Je zou even contact op kunnen nemen met de verkeerskundige in je gemeente en daar je vraag voorleggen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 dec 2010 11:00 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Het CROW geeft hierover richtlijnen. Volgens mij staan die echter niet - gratis - online. Je zou even contact op kunnen nemen met de verkeerskundige in je gemeente en daar je vraag voorleggen. |
Die richtlijnen zijn voor nieuw aan te leggen wegen, voor bestaande wegen geld geen minimale breedte echter moet een weg waarvan de rijbaan een kleinere breedte heeft dan de benodigde ruimte van voertuig de weg gemarkeerd te worden met borden die een maximale breedte voor voertuigen aangeeft. |
|
|
|
 |
|