|
|
| Auteur |
Bericht |
estellarosa
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 jul 2008 9:08 Onderwerp: Voortijdig afbreken van (email) Arbeidsovereenkomst? |
|
|
Mijn man heeft een aanbieding gekregen van een bedrijf met alle arbeidsvoorwaarden en salaris details al op een rijtje. Hij kreeg dit aanbod per email opgestuurd. Na een week onderhandelen kwam het bedrijf alsnog met een Proforma contract waarna mijn vriend akkoord ging met het aanbod ( per email). Daarna zij er gegevens uitgewisseld, er is een teken-afspraak gemaakt en heeft mijn vriend alle andere aanbiedingen afgezegd.
2 dagen voor de teken-afspraak wordt mijn man vervolgens gebeld om te horen dat het niet doorgaat omdat de directie het salaris te hoog vindt.
Hij krijgt excuses, maar geen alternatief aangeboden want "dat zou hem geen recht doen". Het is hier dus crisis. We gaan op vakntie en kunnen dus niet op tijd nog iets anders regelen
Kan dit?!!!!!!!!  |
|
|
|
|
 |
watnu?
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 7:42 Onderwerp: |
|
|
| En op zijn huidige werk heeft hij al ontslag genomen? (omdat je zegt dat het crisis is) Ik vind het een vreemde manier van doen van dit bedrijf. |
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 4:16 Onderwerp: |
|
|
Er lijkt mij gewoon sprake van aanbod en aanvaarding en dus is er een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst. Dat is namelijk vormvrij, ofwel een (tweetal) handtekening(en) op een stuk papier is niet vereist om een arbeidsovereenkomst tot stand te brengen. Ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, de vraag is dan alleen hoe je die overeenkomst bewijst. In dit geval lijkt bewijs wel voorhanden te zijn, dus ik acht een eventuele rechtzaak zeker niet kansloos. De uitkomst van zo'n rechtzaak kan overigens ook een schadevergoeding zijn ipv een arbeidsovereenkomst. In ieder geval snel verder solliciteren dus. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 8:06 Onderwerp: |
|
|
| Is er een proeftijd overeengekomen? |
|
|
|
|
 |
|
|