Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wobverzoek en ingebreke
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 14:43    Onderwerp: wobverzoek en ingebreke Reageer met quote Naar onder Naar boven

T/C

Laatst aangepast door tamso op ma 01 aug 2016 18:10, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ps

Het intrekken van het wobverzoek had ook te maken met wobverzoek 2.Die was nog niet beantwoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 15:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zal het wel verprutst hebben door je verzoek onduidelijk en / of onjuist te formuleren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Je zal het wel verprutst hebben door je verzoek onduidelijk en / of onjuist te formuleren.


NEE.
Ik heb te maken met een bestuursorgaan die liegt dat het gedrukt staat en zelf misbruik maken van hun bevoegdheden.
Als in een wobverzoek 3 vragen worden gesteld,en 1 vraag word doorgezonden,die vraag gewoon beantwoord moet worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 16:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de eerste post spreekt u van het intrekken van het bezwaar.
In de 2e post over het intrekken van uw wob-verzoek.
Wat heeft u nu ingetrokken?

Als u uw wob-verzoek heeft ingetrokken, is er inderdaad geen ingebrekestelling mogelijk. Er ligt immers geen verzoek meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ro-er schreef:
In de eerste post spreekt u van het intrekken van het bezwaar.
In de 2e post over het intrekken van uw wob-verzoek.
Wat heeft u nu ingetrokken?

Als u uw wob-verzoek heeft ingetrokken, is er inderdaad geen ingebrekestelling mogelijk. Er ligt immers geen verzoek meer.


Het eerste wobverzoek had 3 wobvragen,waarvan er 2 zijn beantwoord en de derde is doorgezonden.
Op de derde wobvraag was nog geen besluit genomen.

Ik was in bezwaar gegaan tegen het besluit omtrent de eerste 2 vragen.

Een ander wobverzoek was dezelfde dag verzonden,en was bijna hetzelfde als de 2 eerste vragen,die gesteld werden in de wob,maar die waren nog niet beantwoord.

Ik heb dus zowel het bezwaar omtrent die 2 eerste vragen in getrokken,als de 2 andere vragen in het andere wobverzoek.

De 3de vraag in wob 1 moest nog beantwoord worden.

En de brief die ik ontving,beweert dat ook vraag 3 was ingetrokken,terwijl dit niet klopte.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U heeft een ingebrekestelling gestuurd, omdat vraag 3 van wobverzoek 1 nog niet beantwoord is. Maar u geeft aan dat die doorgezonden is. Daarmee ligt dat wob-verzoek niet meer bij de het bestuursorgaan waaraan u het wobverzoek heeft gestuurd. Dan heeft het weinig zin om dat bestuursorgaan in gebreke te stellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ro-er schreef:
U heeft een ingebrekestelling gestuurd, omdat vraag 3 van wobverzoek 1 nog niet beantwoord is. Maar u geeft aan dat die doorgezonden is. Daarmee ligt dat wob-verzoek niet meer bij de het bestuursorgaan waaraan u het wobverzoek heeft gestuurd. Dan heeft het weinig zin om dat bestuursorgaan in gebreke te stellen.


Het wobverzoek was naar het college gezonden,en die hebben niet vermeld naar welke afdeling de wob was toegezonden.Dan zijn zij diegene die er ook antwoord op moeten geven,of de ingebreke hadden moeten doorzenden naar die afdeling.
Het is de gemachtigde geweest,die zelf gaat bepalen of een wob is ingetrokken.
Zelf kan ik moeilijk een ingebreke opsturen,als ik niet weet naar welke afdeling deze is doorgezonden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp nu dat u met doorzending, niet het juridische doorzenden bedoeld.

Uw vraagstelling is onduidelijk, juridische termen worden onjuist gebruikt en de precieze formulering van uw verzoeken, bezwaren en intrekkingen zijn essentieel. Ik zie nu vooral veel verwarring ontstaan.

Aangezien u een gemachtigde heeft, lijkt het mij verstandig dan ook hem de zaak af te laten handelen en dit niet zelf te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 16:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ro-er schreef:
Ik begrijp nu dat u met doorzending, niet het juridische doorzenden bedoeld.

Uw vraagstelling is onduidelijk, juridische termen worden onjuist gebruikt en de precieze formulering van uw verzoeken, bezwaren en intrekkingen zijn essentieel. Ik zie nu vooral veel verwarring ontstaan.

Aangezien u een gemachtigde heeft, lijkt het mij verstandig dan ook hem de zaak af te laten handelen en dit niet zelf te doen.


Een gemeente heeft meerdere bestuursorganen.Als bestuursorgaan 1 niet gaat over het wobverzoek,dan moet de wob worden doorgezonden naar het juiste bestuursorgaan,die daar wel over kan beslissen.

Ik heb geen gemachtigde.Zo simpel is het niet om deze vraag aan een advocaat voor te leggen.
Vandaar dat ik het op deze site probeerde.
Ik heb wel advocaten gesproken,maar niet allemaal kunnen deze vraag beantwoorden,en andere vragen 220 euro per uur om de vraag te beantwoorden.
Deze vraag op zich is best ingewikkeld,omdat het nu niet gaat om een art 10,of art 11 weigergrond.Maar het negeren van een wobverzoek.
En dat was wat ik in een ander topic probeerde uit te leggen dat er nog een discussie bestaat,over het negeren van een wobverzoek,waar dit onder valt.Daar is geen jurisprudentie over te vinden.
Is dit nu een besluit,waartegen bezwaar openstaat,of is het geen besluit,waartegen je gelijk beroep kan instellen als de 2 weken verstreken zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 199


BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Question Question Question Question Question Question Question
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds