Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 8:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wisselwoning, nieuwbouw gaat niet door oude woning verkocht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
confetti



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015 0:34    Onderwerp: wisselwoning, nieuwbouw gaat niet door oude woning verkocht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Eind 2009 ben ik verhuist naar een wisselwoning omdat het blok waarin ik woonde gesloopt zou worden vanwege paalrot/slechte staat van de oude woningen en er nieuwbouw voor in de plaats zou komen, nadat de nieuwbouw klaar zou zijn zou ik terug keren in een 1 van de nieuwe woningen er was ook al mondeling toegezegd welke woning dat zou worden. Bij de tekeningen die we hebben gekregen van de nieuwe woningen stonden al huurprijzen vermeld en hoe groot de woningen zouden zijn, de woning die ik zou krijgen was ongeveer 60 vierkante meter met een huurprijs tussen de 325 en 350 euro.

Nu zijn de woningen niet gesloopt omdat er andere buren (eigenaren) in bezwaar zijn gegaan omdat zij vonden dat er geen paalrot was en de woningen in aanmerking moesten komen als monumenten en dat zijn het dus ook geworden, het waren arbeiderswoningen van voor de oorlog, daarmee ging de nieuwbouw dus niet door en vond de woningcorporatie dat ze er geen geld in wilde stoppen en heeft dus toestemming gekregen om de woningen te verkopen aan een andere particuliere partij.

Intussen zit ik dus al bijna 5,5 jaar in een wisselwoning, er is geen nieuwbouw en ik kan ook niet terug naar mijn oude woning omdat deze verkocht is en laat de wonigcorporatie zo goed als niets meer van zich horen, het laatse contact wat er is geweest is maart 2014 er werd mij toen voorgesteld dat ik in de huidige wisselwoning mocht blijven wonen voor 520,00 of dat ik naar een andere woning kon verhuizen, ik heb toen aangegeven niet met de huurprijs akkoord te gaan omdat ik voor de nieuwbouw woning veel minder zou gaan betalen en ook als ik zou willen verhuizen dat het dan naar een nieuwbouw woning zou moeten zijn van de omvang en huur die mij in princiepe beloofd is, in april 2014 kon ik naar een woning gaan kijken, dit was een oude gerenoveerde woning maar deze was nog kleiner dan de woning die ik verlaten heb, ik heb toen ook gezegd dat de woning te klein vond. Ik hen daarna niets meer gehoort van de corporatie.

Mijn vraag is dus, welke rechten heb ik nu eigenlijk, kunnen zij mij nu verplichten in een duurdere huurwoning te gaan wonen dan is beloofd of zelfs dat ik moet verhuizen en hoe lang mogen zij mij eigenlijk laten wachten voor ze met een oplossing komen waar we ons beide in kunnen vinden ? In het contract voor de wisselwoning staat dat ik in de wisselwoning mag blijven wonen zolang het project duurd maar er is dus al 4 jaar geen project meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
rolfv1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat bedraagt de huur die je nu betaalt dan, hoe verhoudt dat zich tot de huur van je oude woning en van de nieuwbouw?
Zelfde voor het oppervlak en staat van de wisselwoning, hoe is dat te vergelijken met de oude woning?

Immers, naast de strikt juridische kant is er natuurlijk ook de praktische kant.
Een woningcorporatie zal je niet zomaar kunnen dwingen om in een duurdere huurwoning te gaan wonen, maar relevant is dan wel de situatie waar je vandaan komt, dus de oude woning.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
confetti



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op dit moment is de huur 200,00, dat is de huur van de oude woning die ik moest verlaten, de oude woning past wel 2 x in deze woning dus dat is het probleem niet, ik woon alleen dus zo'n grote woning heb ik ook niet nodig maar wil ook niet terug naar een oude woning die alleen gerenoveerd is want dat is de situatie van de oude woning + willen ze dan wel meteen 400,00 huur voor een gelijkbare woning.

De huur van de nieuwbouw woning zou bij terugkeer in 2011 tussen de 325 en 350 liggen dus zou op dit moment ook wel duurder zijn incl huurverhoging en de nieuwbouw woning zou ook wel iets kleiner zijn dan de wisselwoning waar ik nu in zit.

Alleen het feit is dat er geen nieuwbouw is gekomen en de oude woning dus is verkocht en opgeknapt door een particulier en we daar dus ook niet meer terug kunnen, we vinden dan ook dat we recht hebben op een nieuwbouw woning gelijk aan de woning die we zouden krijgen tegen de huur die we zouden gaan betalen, maar ze zeggen geen woningen te hebben tegen die huurprijs en dat die er ook niet meer zullen komen en dat ze ons ook niet tegen een lagere huurprijs in de huidige wisselwoning kunnen blijven laten wonen. Dit vinden we raar want ondertussen wonen we wel al die jaren al tegen een hele lage huur in de wisselwoning.

Dus het hele probleem is dat we geen zekerheid krijgen over hoe en wat en de woning waar we nu in wonen ook niet durven op te knappen omdat we niet weten voor hoelang we er nog kunnen blijven wonen.

We willen wel stappen ondernemen maar weten dus niet of en welke rechten wij nu eigenlijk hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
confetti



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015 16:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

confetti schreef:
Op dit moment is de huur 200,00, dat is de huur van de oude woning die ik moest verlaten, de oude woning past wel 2 x in deze woning dus dat is het probleem niet, ik woon alleen dus zo'n grote woning heb ik ook niet nodig maar wil ook niet terug naar een oude woning die alleen gerenoveerd is want dat is de situatie van de oude woning + willen ze dan wel meteen 400,00 huur voor een gelijkbare woning.

De huur van de nieuwbouw woning zou bij terugkeer in 2011 tussen de 325 en 350 liggen dus zou op dit moment ook wel duurder zijn incl huurverhoging en de nieuwbouw woning zou ook wel iets kleiner zijn dan de wisselwoning waar ik nu in zit.

Er zijn nog 2 huishoudens die in dezelfde situatie zitten

Alleen het feit is dat er geen nieuwbouw is gekomen en de oude woning dus is verkocht en opgeknapt door een particulier en we daar dus ook niet meer terug kunnen, we vinden dan ook dat we recht hebben op een nieuwbouw woning gelijk aan de woning die we zouden krijgen tegen de huur die we zouden gaan betalen, maar ze zeggen geen woningen te hebben tegen die huurprijs en dat die er ook niet meer zullen komen en dat ze ons ook niet tegen een lagere huurprijs in de huidige wisselwoning kunnen blijven laten wonen. Dit vinden we raar want ondertussen wonen we wel al die jaren al tegen een hele lage huur in de wisselwoning.

Dus het hele probleem is dat we geen zekerheid krijgen over hoe en wat en de woning waar we nu in wonen ook niet durven op te knappen omdat we niet weten voor hoelang we er nog kunnen blijven wonen.

We willen wel stappen ondernemen maar weten dus niet of en welke rechten wij nu eigenlijk hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als professionele verhuurder zal de woningcorporatie moeten waarmaken wat ze hebben toegezegd.
Men heeft U een bepaalde kwaliteit woning tegen een bepaalde huur toegezegd. Daar kunnen ze niet onderuit. U met een veel hogere huur opzadelen omdat ze zelf een zeper hebben gehaald is tegenover U onrechtmatig. Ga dus niet met een veel hogere huur akkoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds