Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 5:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

welke Ovj is bevoegd?
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gulsen



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 11:35    Onderwerp: welke Ovj is bevoegd? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens art 6 Wahv kun je beroep instellen bij de Ovj in het arrondissement waar de gedraging is verricht. Stel dat iemand in Amsterdam woont en een overtreding in Groningen heeft begaan, dan zou je denken dat hij het beroepsschift in Groningen moet istellen. Nu heb ik naar mijn eigen boete gekeken van CJIB, ik heb in Arnhem te hard gereden en het beroepsschrift moet ik instellen bij de Ovj in Utrecht. Nu is mijn vraag welke Ovj bij welke arrondissement hoort? Weet iemand hoe ik dit moet uitzoeken. Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PcDealer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt het beroepsschrift toch sturen naar het hoofdkantoor van de politie Arnhem t.a.v. OvJ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
gulsen



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 13:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja dat kan ik wel doen en zij kunnen het dan doorzenden naar de betreffende Ovj. maar dat beantwoord mijn vraag niet, volgens art 6 moet je dus naar het arrondissement sturen waar je de overtreding hebt gemaakt. als ik een overtreding in Arnhem heb gemaakt dan moet ik toch de arrondissement in Arnhem en niet Utrecht hebben of niet soms?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 13:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens je profiel woon je in Arnhem, maar ik neem aan dat je in het arrondissement Utrecht woont?

Art. 6 WAHV zegt arrondissement van de gedraging. Als dit niet kan worden vastgesteld, dan arrondissement van de woonplaats.

Valt uit de boetebeschikking op te maken waar de overtreding precies heeft plaatsgevonden?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gulsen schreef:
(..) ik heb in Arnhem te hard gereden en het beroepsschrift moet ik instellen bij de Ovj in Utrecht.
Als dat laatste expliciet op het boetepapier staat, dan moet je dus bij de OvJ in Utrecht zijn.
Als jij bang bent dan het niet goed zou komen, stuur dan gewoon een cc aan de OvJ in Arnhem. Maar je mag vertrouwen op de info die het CJIB je op de boetepapieren verstrekt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
gulsen



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik neem aan dat info van de CJIB wel correct is, maar toch vind ik het raar.
ik woon in Arnhem en heb de overtreding ook in Arnhem zelf verricht, dan zou je volgens art. 6 Wahv beroep instellen in arrondissement Arnhem en niet in Utrecht.
Tenzij Arnhem in arrondissement Utrecht valt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, dat valt het niet. Kijk maar: klik.

Ik zie het op de CJIB-site zo niets over, maar het kan zijn dat ze dat liever centraal afhandelen. Als je dat echt wilt weten, bel dan even het CJIB (en vergeet niet hier het antwoord te posten!)
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
gulsen



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb idd naar de CJIB gebeld, maar zij konden me niets vertellen. Zij hebben me doorverwezen naar de politie.
De politie geeft aan dat alle beroepsschiften die betrekking hebben op de overtredingen van de wet Mulder sinds 1 1/2 jaar overgeplaats zijn naar Ovj in Utrecht. Dus alle beroepen worden centraal afgehandeld. Het maakt niet uit of je een bekeuring in Groningen of Maastricht krijgt, je moet je beroep instellen bij de Ovj in Utrecht.
Dan vind ik dat art. 6 Wahv niet klopt!
ik heb me een ongeluk gezocht welke arrondissement bij welke plaats hoort.
in ieder geval bedankt voor jullie reaktie!!!!!!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou het een beetje raar vinden als justitie zomaar kan afwijken van de volgens de wet bevoegde rechter. Niet art. 6 WAHV lijkt fout te zijn, maar de praktijk.

Misschien is er een verklaring, maar ik vind het ook vreemd.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, er wordt wel eens vaker iets specifiek geregeld. Kijk maar. Of denk bijvoorbeeld aan het landelijk parket.

Maar gek dat het CJIB het zelf niet weet. Ik kan het op wetten.nl en om.nl niet zo snel vinden, maar e.e.a. is ongetwijfeld formeel geregeld. Rest alleen de vraag waar.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe wil je formeel om art. 6 WAHV heenwerken?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 5:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet ze (ook sinds ook ongeveer 1,5 jaar) milieudelicten ook centraal afhandelen. Volgens mij Den Bosch.... Het gaat dan overigens niet om de bevoegde rechter maar om het parket welke iets behandeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Het gaat dan overigens niet om de bevoegde rechter maar om het parket welke iets behandeld.

Daar heb je een punt, bij art. 6 WAHV gaat het ook niet om de rechter. Art. 17 Gw wordt hiermee dus niet geschonden. Ik ben wel benieuwd hoe dan met art. 10 WAHV wordt omgegaan.

In ieder geval begrijp ik nog steeds niet hoe justitie art. 6 WAHV kan negeren. Een beleidsregel of iets dergelijks kan het artikel niet opzij zetten. Ik kan het ook moeilijk anders lezen dan dat er voor administratief beroep bij de door art. 6 WAHV aangewezen OvJ moet worden aangeklopt. Er staat weliswaar "kan" maar dat betekent alleen dat de betrokkene niet in administratief beroep hoeft te gaan. Het artikel kent hem de bevoegdheid toe wel in beroep te gaan, en wel bij die OvJ. Zonder art. 6 zou geen rechtsgang openstaan.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Daar heb je een punt, bij art. 6 WAHV gaat het ook niet om de rechter. Art. 17 Gw wordt hiermee dus niet geschonden. Ik ben wel benieuwd hoe dan met art. 10 WAHV wordt omgegaan.


Ik heb dat artikel erbij gepakt en blijf met dezelfde vraag zitten. De milieudelicten waar ik mij op beriep gaan overigens natuurlijk niet om WAHV-gedragingen dus dat dit gecentraliseerd is, is niet in strijd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
gulsen



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk niet dat ze deze wetsartikel negeren, het lijkt meer op een centrale manier van afhandelen. het is ook een administratieve afhandeling om de werkdruk bij de Om te verlagen. ik heb gisteren geprobeerd om de Om in Utrecht te bellen om te vragen hoe dit kan. maar kreeg niet de persoon te pakken die er wat af weet. ik ga het maandag nog een keer proberen wie weet!?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds