Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

weigering inzage openbare stukken. geen besluit
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vossie75



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 21


BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 12:57    Onderwerp: weigering inzage openbare stukken. geen besluit Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,
Eerder vandaag al een andere vraag gesteld maar heb er nog een:

Ik heb vorig jaar een WOB verzoek gedaan tot inzage van bepaalde stukken bij een gemeente.
Dit WOB verzoek was afgewezen en hier is bezwaar tegen gemaakt.
Uiteindelijk heeft de gemeente besloten mij alsnog inzage te geven en mocht ik kopieën maken (van deze afspraak heb ik een verklaring van toenmalige advocaat).

Ik heb uiteindelijk inzage gekregen maar kon op dat moment in tegenspraak met afspraak geen kopieën maken. moest maar memoblaadjes plakken en zou dan later de kopieën ontvangen.
In de tussentijd foto's gemaakt van veel stukken met mijn telefoon.

uiteindelijk kreeg ik melding dat ik een rekening voor de kopieën zou ontvangen van 1,95 euro per kopie.

daarop laten weten dat ik dat niet mee akkoord ga omdat dat onrealistisch bedrag is en er jurisprudentie is dat er enkel kosten van de kopie zelf in rekening gebracht mogen worden en niet van de tijd die een ambtenaar daarmee bezig is.

Daarop kreeg ik reactie dat er bij nader inzien toch geen toestemming was voor verstrekken kopieën en dat ik dus niks zou krijgen.

De bezwaarprocedure is dus voortgezet.
De bezwaarcommissie heeft mijn bezwaar daarin dus niet ontvankelijk verklaard omdat met de inzage er alsnog ingestemd was met mijn WOB verzoek en daarmee de stukken dus alsnog openbaar gemaakt waren.
Mijn verzoek tot kopieën was volgens hun een later toegevoegde wens en dat kon niet (stond direct al in initiële wob verzoek).
Dit loopt ondertussen bij raad van state deze zaak.

Maar aangezien het volgens bezwaarcommissie wel aan mijn WOB verzoek voldaan was en stukken dus openbaar gemaakt waren heb ik ook daarnaast dus een verzoek gedaan bij de gemeente om reeds openbaar gemaakte stukken in te zien. (geen WOB dus).

De gemeente heeft dit echter als WOB aangemerkt en zodanig behandeld en dus afgewezen.
Ik heb daar weer bezwaar (niet ontvankelijk verklaard zonder zitting bezwaarcommissie) en beroep tegen ingesteld.
De rechter heeft tijdens zitting bepaald dat de gemeente mijn verzoek onterecht als WOB had aangemerkt en heeft besluit van gemeente vernietigd en hun veroordeeld in de kosten van procedure.

Kortom: de zaak ligt terug bij de gemeente.
Na enig wachten wat ze zouden doen dus opnieuw brief gestuurd en gemeente gesommeerd mij (opnieuw) inzage te geven (en van kopieën te voorzien) van deze reeds openbaar gemaakte informatie.

De gemeente heeft nu per brief geantwoord dat de stukken volgens hun niet openbaar zijn en ik dus geen inzage krijg.

Dit is echter geen voor bezwaar vatbaar besluit waartegen ik bezwaar zou kunnen maken.

Ik moet nu dus bij de rechtbank gaan vorderen dat ik alsnog inzage in deze reeds openbaar gemaakte stukken krijg (en daar dus aantonen dat ze openbaar gemaakt zijn).

Maar wat voor procedure moet ik hiervoor starten en hoe doe ik dat??
Is dat kanton? of bestuursrecht? en in laatste geval moet ik dan procedure starten voor uitblijven van besluit door gemeente? (is dus wel besluit (weigering) maar dat is niet als een besluit toegezonden).
Hoe kan ik dit aanpakken?
Groet

Daniel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds