Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 3:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

waarom tilburg?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 10:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja! En voor de rest wil ik opmerken dat de RuG toch beter is. Laughing Puh
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 10:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderatie: Er komt inderdaad niet nogmaals een discussie over welke universiteit beter is, deze discussie kan ergens anders verder gevoerd worden. De centrale vraag hier is welke redenen er zijn om in Tilburg te gaan studeren. On topic blijven graag!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Maar ben je het met me eens miriam dat Michael een "minder goede" houding heeft ten opzichte van zijn studie getuige zijn eigen uitlatingen???


Ik denk (hoop!) dat Michael dat allemaal niet serieus bedoeld.... en anders zie ik de toekomst treurig voor hem in, want als hij met zo'n houding al zijn bul haalt, en hij gaat met zo'n houding solliciteren, denk ik niet dat iemand echt om hem staat te springen...

Wij zijn eigenlijk allemaal best kinderachtig, in plaats van Marieke gewoon info te geven over Tilburg gaan we 1. onze eigen Uni promoten en 2. haar vertellen wat ze moet doen om haar tijd te vullen... en hoewel ik het echt meen dat je niet gebonden bent aan de stof die gepresenteerd wordt en dat rechten een studie is waar je zelf heel veel of heel weinig mee kunt doen (en ik neem aan dat het eerste toch wel een behoorlijke pre is bij het solliciteren later, want ze schijnen altijd naar je cijfers en overige activiteiten te kijken), zal ik me er verder niet meer mee bemoeien, want ik weet niks van Tilburg...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Kafka schreef:
Maar ben je het met me eens miriam dat Michael een "minder goede" houding heeft ten opzichte van zijn studie getuige zijn eigen uitlatingen???


Ik denk (hoop!) dat Michael dat allemaal niet serieus bedoeld.... en anders zie ik de toekomst treurig voor hem in, want als hij met zo'n houding al zijn bul haalt, en hij gaat met zo'n houding solliciteren, denk ik niet dat iemand echt om hem staat te springen...



(de, zoals Sovereign het beeldend noemt, nazi spelling police, ofwel, die nazistische Rechtschreibpolizei, merkt op, dat weer een strafbaar feit is gepleegd)

Hoe dan ook, deze houding is oprecht, hoewel ik het recht zonder meer een waardevol verschijnsel vind, niet zozeer als academisch studieobject, maar als indiscriminatoir regulator onzer schonen samenleving Razz . Maar inderdaad, zoals Kafka stelt, gelet op mijn wat badinerende habitus jegens het recht als studieobject, zou het natuurlijk mooi zijn voor hen, die dit studieobject met meer ernst benaderen, indien mijn studieresultaten beroerd waren.
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Kafka schreef:
Maar ben je het met me eens miriam dat Michael een "minder goede" houding heeft ten opzichte van zijn studie getuige zijn eigen uitlatingen???


want ik weet niks van Tilburg...


Maar Tilburg weet wel alles van Leiden! De Tilburgse Forschungsdienst!
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Maar inderdaad, zoals Kafka stelt, gelet op mijn wat badinerende habitus jegens het recht als studieobject, zou het natuurlijk mooi zijn voor hen, die dit studieobject met meer ernst benaderen, indien mijn studieresultaten beroerd waren.


Ik denk persoonlijk niet dat het andere personen heel veel uitmaakt of je hoge of lage cijfers haalt. Je hebt toch om een bepaalde reden rechten als studierichting gekozen en als je daar mooie cijfers voor haalt is dat alleen maar mooi meegenomen.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: za 13 nov 2004 0:21    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ma_rieke schreef:

- waarom hebben jullie gekozen voor tilburg; de stad, of de vorm van onderwijs, of (bijv.) het verenigingsleven??
- hoe bevalt studie rechten in Tilburg?


De eerste vraag is voor mij vrij makkelijk: allereerst de afstand (ik woon in Tilburg), maar daarnaast ook de reputatie & kwaliteit van de rechtenstudie in Tilburg en de vorm van het onderwijs: niet probleemgericht zoals in Maastricht, maar wel studentgericht onderwijs dus wat meer geleidelijke overgang van het vwo naar de universiteit.

Op dit moment zit ik in m'n derde jaar en het bevalt me prima.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ma_rieke



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2004 0:01    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Smile tnx voor de reacties. ik vroeg inderdaad niet welke universiteit het beste was, maar wat de voordelen aan tilburg opzich waren Smile
MterHeide schreef:

de vorm van het onderwijs: niet probleemgericht zoals in Maastricht, maar wel studentgericht onderwijs dus wat meer geleidelijke overgang van het vwo naar de universiteit.

Op dit moment zit ik in m'n derde jaar en het bevalt me prima.


@ Mterheide (sorry, ken je voornaam niet Razz):wat bedoel je precies met dat studentgerichte onderwijs? houdt dat ook meer aanwezigheidsplicht in o.i.d.??
@ de Uvt'ers:
de stad, beetje gezellig? (ja ik zou er toch zelf nog eens moeten kijken)..
en dan de laatste vraag: kan ik met mijn P voor rechtsgeleerdheid in leiden instromen in het 2e jaar van de studie Internationaal en europees recht? (want daar gaat het mij eigenlijk om, die opleiding kun je in leiden niet volgen Very Happy )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2004 0:07    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ma_rieke schreef:
@Mterheide (sorry, ken je voornaam niet Razz):wat bedoel je precies met dat studentgerichte onderwijs? houdt dat ook meer aanwezigheidsplicht in o.i.d.??


Was iets wat voornamelijk sloeg op het eerste jaar. Aanwezigheidsplicht bestaat alleen bij individuele vakken.
Het ging meer om meer begeleiding, kortere blokken, verschillende manieren van onderwijs en tentamens in eerste jaar om goed te kunnen wennen aan de universiteit. Vanaf het tweede jaar is dat steeds verder afgenomen en eigenlijk is het vanaf het tweede jaar niet meer van belang.


Laatst aangepast door MterHeide op ma 15 nov 2004 0:35, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2004 0:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Ma_Rieke,

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat je in ieder geval voor het merendeel van de vakken vrijstelling krijgt.
Voor bepaalde (eerstejaars) vakken zul je een apart verzoek moeten indienen met daarin de behandelde stof en de behandelde boeken cq. jurisprudentie.
Ik meen me te herinneren dat ik ooit gehoord heb dat in het eerste jaar in Leiden minder strafrecht wordt gegeven.*
Als je zekerheid wilt hebben hieromtrent kun je het beste even contact opnemen met een decaan in Leiden of Tilburg, of even kijken op respectievelijk de site van Tilburg of Leiden.


* Dit betekent dus helemaal niet dat Leiden minder goed is, of dat Tilburg beter is. Het betekent alleen maar dat in Leiden in het eerste jaar de accenten anders geplaatst worden, meer privaatrecht als strafrecht of juist andersom. Of meer nadruk op staatsrecht en minder op bestuursrecht of juist andersom.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2004 12:53    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ma_rieke schreef:

en dan de laatste vraag: kan ik met mijn P voor rechtsgeleerdheid in leiden instromen in het 2e jaar van de studie Internationaal en europees recht? (want daar gaat het mij eigenlijk om, die opleiding kun je in leiden niet volgen Very Happy )


Suf zeg, in Leiden kan je of Internationaal of Europees doen Rolling Eyes (Europees is toch ook Internationaal?! Confused )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2004 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn eerste drie jaren viel de aanwezigheidsplicht wel mee (kan me amper herinneren dat ik ergens aanwezig moest zijn Laughing ). Nu in mijn vierde jaar is er wel een aanwezigheidsplicht, maar dat is meer omdat de vakken die ik gekozen hebben enkel open staan voor een beperkt aantal studenten. Dus als je niet komt, staat er altijd wel een ander op de reservelijst te trappelen om wel te mogen komen.

Nu ik in mijn vierde jaar zit, valt het mij op dat ik toch ineens een heel stuk meer moet doen, dan ik in de eerste drie jaar heb hoeven doen, maar dat is als het goed is nu met de BAMA al enigszins rechtgetrokken.

De stad zelf is wel gezellig door de week. Al denk ik niet gezelliger dan Leiden (met die leuke grachtjes).

Zelf heb ik voor Tilburg gekozen vanwege de afstand (half uurtje treinen).
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2004 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Sovereign schreef:
UvT!


En op de vraag: Waarom liever geen Tilburg.... Laughing


Ik heb overwogen om naar Tilburg te gaan, maar hun minpunt is dat ze geen Notarieel recht bieden en ik wilde eerst Notarieel recht doen, dus toen viel Tilburg meteen af..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met betrekking tot het notariele traject zul je dan naar Nijmegen toe moeten. Die hebben geloof ik een soort van 'samenwerkingsverband' met de UvT.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 18 dec 2004 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, maar aan Nijmegen dacht ik niet. Ik kom uit Noord-Holland en mijn vader doceerde aan Tilburg, dus vandaar dat ik aan Tilburg dacht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds