Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 11:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

waarom tilburg?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ma_rieke



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 19:22    Onderwerp: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik studeer sinds kort rechten in Leiden. Leuke stad, en het onderwijs is er ook lang niet slecht, hoewel de rapporten dat ons wel doen geloven. ik vind alleen dat er -tot nu toe- aan de studie zelf zo weinig uitdaging zit. ik heb mn eerste 2 tentamens gehad, en ik moet zeggen: voor mijn schoolonderzoeken in 6 VWO heb ik véél harder moeten leren. Iedereen klaagt wel dat je voor rechten zoveel moet lezen, maar je hebt ook echt ontzettend veel vrije tijd; 3 dagen in de week naar de uni, 2 uurtjes college volgen en weer naar huis. tot nu toe vind ik het allemaal wel meevallen en zou ik er geen bezwaar tegenhebben als het wat zwaarder werd. ik kon uit verschillende reacties van UvT'ers opmaken dat het in hun eerste jaar wel een stukje zwaarder was. Ik keek vanmiddag op de website en -zo op het eerste gezicht- trekt tilburg mij ook wel..
dus daarom vroeg ik me af:
- waarom hebben jullie gekozen voor tilburg; de stad, of de vorm van onderwijs, of (bijv.) het verenigingsleven??
- hoe bevalt studie rechten in Tilburg?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neem een hobby en/of een baan om je vrije tijd mee te vullen Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb gekozen voor Tilburg omdat het de beste kwaliteit bood (en bied).
Ik heb nog overwogen om naar Nijmegen te gaan (het is stuivertje wisselen ieder jaar wie het beste is volgens Elsevier) maar dat was qua reistijd iets minder gelukkig.
Voor het verenigingsleven moet je écht blijven in Leiden, in Tilburg studeer je voor de kennis, in Leiden voor de kennis(sen).
De studie zelf bevalt me erg goed, als je nog vragen hebt stel ze.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UvT!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
UvT!


En op de vraag: Waarom liever geen Tilburg.... Laughing
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 22:14    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ma_rieke schreef:
ik studeer sinds kort rechten in Leiden. Leuke stad, en het onderwijs is er ook lang niet slecht, hoewel de rapporten dat ons wel doen geloven. ik vind alleen dat er -tot nu toe- aan de studie zelf zo weinig uitdaging zit. ik heb mn eerste 2 tentamens gehad, en ik moet zeggen: voor mijn schoolonderzoeken in 6 VWO heb ik véél harder moeten leren. Iedereen klaagt wel dat je voor rechten zoveel moet lezen, maar je hebt ook echt ontzettend veel vrije tijd; 3 dagen in de week naar de uni, 2 uurtjes college volgen en weer naar huis. tot nu toe vind ik het allemaal wel meevallen en zou ik er geen bezwaar tegenhebben als het wat zwaarder werd. ik kon uit verschillende reacties van UvT'ers opmaken dat het in hun eerste jaar wel een stukje zwaarder was. Ik keek vanmiddag op de website en -zo op het eerste gezicht- trekt tilburg mij ook wel..
dus daarom vroeg ik me af:
- waarom hebben jullie gekozen voor tilburg; de stad, of de vorm van onderwijs, of (bijv.) het verenigingsleven??
- hoe bevalt studie rechten in Tilburg?


Kijk, Rechten is sowieso geen serieuze studie. Maar, en dat moet gezegd worden: het eerste jaar is geen weerspiegeling van wat komen gaat. Bij de vormgevers van het rechtenonderwijs leeft kennelijk erg de gedachte dat, waar rechten niet aansluit op enig middelbareschoolvak, en de student dus blanco begint, hem een gewenperiode moet gegeven worden! Althans, dat is zo in Utrecht, en dat is, naar jouw ervaring, zo in Leiden (onze Limburgse reclamemakers wisten dat natuurlijk allang). Je wandelt nu over vlak terrein, maar wees gerust, de eerste heuvellandschappen doemen reeds op. En zie ik daar iets wat op een berg lijkt? Het Limburgs landschap! Laughing
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt natuurlijk ook klassieke talen gaan studeren. Wantrouw echter de opvatting, dat een zwaardere opleiding ook meer vergt van de intellectuele capaciteiten en deze bijgevolg meer scherpt. Voor hetzelfde geld word je in Tilburg doodgegooid met insipide opdrachten, aanwezigheidsplichten, etc., om je maar bij de les te houden. Geschikt voor studenten die van zichzelf weten weinig gedisciplineerd te zijn, maar wel per se een meesterstitel willen. De zelfstandige student kiest uiteraard voor Leiden, Amsterdam of Utrecht. Laughing
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Ik heb gekozen voor Tilburg omdat het de beste kwaliteit bood (en bied).


Krijg je daar bij de tentamina ook punten aftrek indien je taalfouten maakt, zoals, ik noem maar wat, indien je vergeet dat de 3e persoon enkelvoud ott wordt vervoegd door een -t aan de stam van het werkwoord te plakken? Razz
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 22:26    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:

Kijk, Rechten is sowieso geen serieuze studie.


Blijf dan aub in Utrecht...
Met zo'n houding zul je nooit veel bereiken.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met daarbij de kanttekening dat je bij de UvA in de eerste twee jaren ook bij sommige vakken een aanwezigheidsplicht hebt. Je kunt naderhand wel gewoon deelnemen aan de tentamens, maar daarentegen mag je na 2x afwezig geweest te zijn niet meer deelnemen aan de intensieve college's.

Maar goed, het ging hier niet om de UvA, maar om de UvT.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Krijg je daar bij de tentamina ook punten aftrek indien je taalfouten maakt, zoals, ik noem maar wat, indien je vergeet dat de 3e persoon enkelvoud ott wordt vervoegd door een -t aan de stam van het werkwoord te plakken? Razz
Who invited the Nazi spelling police? Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 23:03    Onderwerp: Re: waarom tilburg? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Kijk, Rechten is sowieso geen serieuze studie.
Rechten is wat je er zelf van maakt. Als je zelf al meent dat je niet serieus bezig bent dan heb je imo niet de juiste instelling. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus maakt het niet uit naar welke universiteit je gaat, want al zijn de tentamens in Leiden schijnbaar makkelijker dan in Tilburg, je kan ook gewoon meer studeren dan je nodig hebt voor het tentamen, je meer verdiepen in de stof door er meer over te lezen, misschien een ander boek, bijv. van een van je docent, of wat als extra literatuur wordt opgegeven lezen, het nieuws volgen, je verdiepen in dat nieuws, en de juridische kant daarvan bekijken, een mening vormen, werken om ervaring op te doen, nu zal je nog niet zoveel relevants krijgen, maar na je 1e of 2e jaar wel, er worden ook wel extra colleges gegeven, je kan ergens een keuzevak gaan volgen.. legio mogelijkheden voor als je je verveeld en bang bent dat je op je opleiding niet genoeg leert... Het is geen verplichting om je te beperken tot de stof die je direct wordt aangeboden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 2:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ben je het met me eens miriam dat Michael een "minder goede" houding heeft ten opzichte van zijn studie getuige zijn eigen uitlatingen???
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 2:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

aaargh Marieke!!! Je weet niet wat je teweeg hebt gebracht, WEER zo'n zinloze discussie over welke uni beter is!!!!! Ga ipv het daarover hebben een studie boek lezen ofzo Laughing !!! Dan maakt het misschien geen flikker meer uit of je nou in Leiden studeert of in Tilburg....
(niet persoonlijk bedoeld hoor!)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds