Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 20:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verplicht om beschikbaar te zijn en meeruren te werken?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ik11



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 08 mei 2014 19:53    Onderwerp: verplicht om beschikbaar te zijn en meeruren te werken? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ben nu bijna 8 jaar werkzaam als postbezorger bij PostNL. Ik heb er altijd met veel plezier gewerkt, maar de anderhalf jaar is het plezier wel minder geworden. Mede door de manier waarop ik en ook collegae van mij behandeld worden.

Nu heb ik een contract voor 8 uur per week en werk meestal wel meer, tegenwoordig tussen de 9 a 10 uur. Dit zijn dan meeruren en worden ook als zodanig betaald etc. Ik heb ook geen probleem met overwerken en als ik kan help ik uit waar ik kan. Geen probleem.

Wij krijgen de post rond 12.00 uur aangeleverd en mogen dan zelf indelen hoe we het bezorgen. Er bestaat wel een vaste tijd voor dat je over het bezorgen mag doen bijv. 3 uur en post moet voor een bepaalde tijd zijn gebracht, namelijk 18.00 uur. Maar dan maakt het dus niet uit of je om 12 uur begint of om 14.00 uur.

Nou afgelopen dinsdag had ik dus een afspraak om 12.00u en wist niet hoe lang deze ging duren. (Al een week eerder gemaakt). Nu word ik dinsdag om 10.30u gebeld door een collega dat er ergens iemand ziek was geworden en onze teamcoach een andere collega van ons depot op die wijk had gezet en er bij ons dus een wijk niet meer bezet was. En of we dat samen konden oplossen. Ik heb mijn collega toen verteld van die afspraak en dat ik niet wist hoe lang die ging duren en ik 's avonds ook een afspraak had waar ik om 18.30u moest zijn. En ik dus niet wist of ik dat (die halve wijk extra, wat neerkomt op 1,5 uur) ging halen. Maar als ik op tijd was wel wilde helpen. Ondertussen dat ik de afspraak had, heeft mijn collega een andere collega bereidt gevonden te helpen en was mijn hulp niet meer nodig.

Nu verwijt mijn teamcoach (mijn meerdere dus) mij dat ik niet heb geholpen. Want kan niet, is bij hem uit den boze (dit is een quote uit zijn mail naar mij). Hij zegt dat ik verplicht ben om van 09.00u tot 17.00u beschikbaar te zijn. En dus in principe ook dat ik moet overwerken. Ook moet ik beschikbaar zijn op dagen dat ik niet sta ingepland. Kan dit zomaar? Ik heb een contract voor 8 uur per week, maar moet 8 uur per dag beschikbaar zijn?

Ik kan hier in mijn coa niets over vinden...Weet niet of deze link zo werkt.
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/postbezorgers/images/687065_Cao-postbezorgers-2013.pdf

Zie wel staan dat mijn arbeidstijd tussen 09.00u en 17.00u (eventueel 18.00u) moet liggen. Maar niet dat ik dan ook in die hele periode beschikbaar moet zijn. Of heeft hij wel gelijk?

Ik weet dat deze cao van 2013 is, maar er staat geen andere op onze site.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds