Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 22:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verkoop huis, restschuld, kort geding
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jacq3012



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 12:55    Onderwerp: verkoop huis, restschuld, kort geding Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,
we zitten met de handen in het haar. mijn partner is een paar jaar geleden gescheiden. en inmiddels is zijn ex hertrouwd met de beste vriend van mijn partner. (nu geen beste vriend meer natuurlijk)
het huis van mijn partner staat te koop , de ex met nieuwe man woont er nog in en betaald ook de lasten daar zij veel meer inkomen heeft dan mijn partner. bij een evt. restschuld is in het convenant afgesproken dat zij 2/3 en mijn partner 1/3 van de schuld betaald bij verkoop.
5 mnd geleden wilde de makelaar een prijsverlaging. mijn partner wilde zakken tot 377.000 komende vanaf 389.000. makelaar vond het beter te zakken tot 375.000.
daarop kwam zijn ex zelf met het voorstel te zakken tot 365.000 en daarbij alle restschuld op zicht te nemen plus de makelaarskosten. Dit vonden wij vreemd en hebben gevraagd wat haar ertoe bewoog dit te doen. daar kregen we eigenlijk geen antwoord op. wij hadden het vermoeden dat zij en haar nieuwe partner een ander huis op het oog hadden en mss de restschuld mee wilden finacieren. mijn partner heeft ingestemd met haar voorstel waarop zij een brief heeft opgesteld en die hebben ze beiden ondertekent. er staat ook in dat bij een lagere verkoopprijs dezelfde voorwaarden gelden.
nu 5 maanden verder wil de makelaar weer zakken. maar nu wil de ex de oude voorwaarden terug.
daarbij zijn we erachter gekomen dat haar nieuwe man dus idd een ander huis heeft gekocht. dus dat was natuurlijk de reden van dit alles.
op 24 decmber viel de brief voor het kort geding ind bus. 4 dagen kerst en weekend kunnen we dus niets doen. en 8 januari is het kort geding al.
wat kunnen wij hiermee. Mijn partner wil in eerste instantie geen advocaat nemen simpelweg omdat hij dat geld gewoon niet heeft , moet hij van zijn salaris bekostigen.
de finaciele situatie van zijn ex is een stuk beter ... hun gezamelijke inkomen ligt zo rond de 6000 netto per maand, dat van haar alleen rond de 3200 netto per maand. dat van mijn partner rond 1700 euro per maand. zou een rechter hier ook naar kijken?
we maken ons echt zorgen.

groetjes Jacqueline
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom komt er een kort geding?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jacq3012



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

op 8 januari al. brief pas 24 december gekregen, dus door kerst en weekend al 4 dagen niets kunnen ondernemen,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jacq3012



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kort geding komt er omdat de ex opnieuw een prijsverlaging wil van het huis op aanraden van de makelaar, maar onder de oude voorwaarden van de restschuld.
mijn partner heeft 5 maanden geleden ingestemd met een forse prijsverlaging . 10.000 lager dan de makelaar had voorgesteld. dit was het voorstel van zijn ex. met als voorstel dat zij alle restschuld op zich zou nemen. haar eigen voorstel dus. om zo omlaag te gaan.
Anders zou mijn partner dus nooit hebben ingestemd met haar voorstel, ze hoopte ws dat ze het huis snel verkocht zou hebben. Waarschijnlijk met het oog op het nieuwe huis wat haar man nu gekocht heeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar nu dus kort geding omdat ex terug wil naar oude afspraak en jullie niet.

Ja.. Wat de rechter zal zeggen, geen idee, dat ligt ook aan de reden waarom er een kort geding is en wat de reden is van de prijsverlaging.

Of de rechter rekening houdt met de inkomsten?
Waarschijnlijk wel, want dat stond ook al in het convenant, 2/3 ex en 1/3 zelf.
Komt dus overeen met de 3200 en 1700.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je toch één van mijn beroepsgenoten in moet schakelen om te laten beoordelen wat precies de positie is. Zo voor de vuist weg vermoed ik dat er wel ruimte is mee te werken aan de verlaging, maar de vrijwaring in stand te laten.

Overigens denk ik dat die 1500 die een advocaat je voor een kort geding zal kosten zeker de moeite waard is gezien de omvang van het belang...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt erop dat uw partner in zijn recht staat, maar dat zal moeten worden beoordeeld aan de hand van de stukken. Gezien het forse belang is het zeker de moeite waard een jurist in te schakelen om zijn positie te beoordelen en te adviseren en zo nodig bij te staan. Die kosten kunnen overigens nogal mee vallen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds