verjaring notariele akte
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: verjaring notariele akte Auteur: Jaap Geleijns BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2007 12:07
    —
Mijn vraag is of een notariele akte kan verjaren.

Bij voorbaat dank.

#2:  Auteur: Gertje BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2007 19:11
    —
Wat bedoel je met verjaren? Dat 'ie niet meer geldig is?
Volgens mij gaat het om de inhoud: wat is het rechtsgevolg daarvan? Dát kan namelijk wel verjaren. Maar dat ligt helemaal aan wat er in staat.

Misschien kun je je vraag wat toelichten?

#3:  Auteur: blackdiamond BerichtGeplaatst: di 04 sep 2007 23:26
    —
Het antwoord is ja, een notarieele akte kan verjaren. Vandaag cursus beslag en executie gehad. De verjaringstermijn is 5 jaar nadat de vordering opeisbaar is geworden, vgl. art. 3:307 BW

#4:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 7:00
    —
Da's dan toch niet de notariele akte die verjaart maar de vordering die uit die akte blijkt?

Daarbij is de vraag veel te algemeen. Niet iedere notariele akte bevat een vordering. Dus zonder aanvullende informatie is deze vraag niet te beantwoorden.

#5:  Auteur: blackdiamond BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 18:54
    —
Flash schreef:
Da's dan toch niet de notariele akte die verjaart maar de vordering die uit die akte blijkt?

Daarbij is de vraag veel te algemeen. Niet iedere notariele akte bevat een vordering. Dus zonder aanvullende informatie is deze vraag niet te beantwoorden.


Klopt, de bevoegdheid tot tenuitvoerlegging van zo'n akte verjaart.

#6:  Auteur: Marckus BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 20:33
    —
blackdiamond schreef:
Flash schreef:
Da's dan toch niet de notariele akte die verjaart maar de vordering die uit die akte blijkt?

Daarbij is de vraag veel te algemeen. Niet iedere notariele akte bevat een vordering. Dus zonder aanvullende informatie is deze vraag niet te beantwoorden.


Klopt, de bevoegdheid tot tenuitvoerlegging van zo'n akte verjaart.

Kortom Flash heeft gelijk. Het document in zichzelf verjaart niet, doch de vordering gesteld in de akte.

#7:  Auteur: Michčle BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 9:26
    —
Dus de bevoegdheid tot tenuitvoerlegging van de vordering verjaart, en niet de bevoegdheid tot tenuitvoerlegging van de akte?

Wink

#8:  Auteur: Jodelahietie BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010 2:49
    —
Beetje oud draadje, maar mijn vraag is hiermee beantwoord.
Had al een vraag gesteld hierover.
Vandaag melde een gerechtsdeurwaarders kantoor dat ze beslag op mijn uitkering gingen leggen met een notariele akte. De akte is van 2001. De laatste betaling is in mei 2004 geweest. Veiling van de woning in mei 2005.

Ik heb meteen gereageerd met dat betreffende artikel nummer.
Dus zal ik naar de rechter moeten?

dit is hun mail:
__________________________________________________________
Ten eertste komt er geen zitting bij de rechtbank want wij hebben reeds
een akte en dat is tevens een vonnis. Deze is inmiddels reeds aan u
betekend. Er is ook al beslag gelegd op uw inkomen.

Wij zullen op verdere correspondientie dan ook geen antwoord geven. Als u
vindt dat het juridisch allemaal niet klopt staat het u vrij
rechtsbijstand in te schakelen.

Hopende u naar volledigheid te hebben bericht.

#9:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010 11:36
    —
Om wat voor vordering gaat het? Is de verjaring tussentijds gestuit door bijv. een schriftelijke aanmaning?

#10:  Auteur: Roro25 BerichtGeplaatst: di 30 nov 2010 16:10
    —
Ik denk om een hypotheekschuld. Zie

http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Beslag+op+uitkering+van+hypotheekschuld+na+6+1//2+jaar/t/31226/

#11:  Auteur: Jodelahietie BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010 3:41
    —
Vordering is niet gestuit. Pas na ruim 5 jaar zeggen ze dat ik betekend ben. Nu 1 1,2 jaar later geven ze gas.
@ Roro, klopt ik had al een vraag gepost toen ik na gespeur op dit draadje terecht kwam.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl