Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 15 mei 2024 7:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

spam afkomstig van bekende, die van niets weet
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 23:17    Onderwerp: spam afkomstig van bekende, die van niets weet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag kreeg ik dit in mijn mailbox:


ooi, hoe gaat het ? Met mij super goed .
Je moet eens gratis meespelen bij:
http://www.msnturbojackpot.com/?lot=459294
Ik heb er € 1000 gekrast is super makkelijk!
moet je ook maar eens proberen !

Later,

afkomstig van het mailadres van een bekende, met de naam er onder van die bekende.
Ik vroeg hem of hij dit daadwerkelijk had verstuurd, maar dat was niet zo.

Je moet wat vragen beantwoorden van een laag niveau (wanneer is de euro ingevoerd a) 1998 b) 2002. Vervolgens moet je ok sms'en. Als je het doet, dan zit je aan één of ander abonnement vast en krijg je 12 smsjes per week.

Kan het betreffende bedrijf hier op aangesproken worden?
Is het niet verboden om uit naam van een ander mailtjes rond te sturen? computervredebreuk bijvoorbeeld?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 22 jul 2010 0:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

https://www.spamklacht.nl/
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Raad je bekende eens aan een virsuscanner te gaan gebruiken en niet zomaar lukraak van alles te installeren.

Ook het gebruik van een fatsoenlijke browser, en dat is dus niet internet explorer, kan al veel uitmaken.

Dan maak ik op uit je mailtje dat je daadwerkelijk dat sms'je gestuurd hebt. Je zal dus zelf ook beter op moeten letten en niet zomaar te gaan sms'en naar alle nummers die je van zogenaamde bekenden krijgt.

Computervredebreuk of hoe het ook mag heten heeft niks te maken met het ontvangen van een mailtje. Die mailtjes komen aan bij een mailserver waarna je dat op eigen houtje weer binnen haalt vanaf die server middels een e-mailprogramma wat geïnstalleerd is op je eigen computer en geconfigureerd is om de mailtjes van die server binnen te halen of je gebruikt webmail waardoor die mailtjes helemaal nooit op je computer komen maar blijven staan op de server van de aanbieder van de webmail en jij ze alleen kunt lezen door naar die site te gaan en op eigen houtje in te loggen om bij je mail te komen.

We krijgen nota bene ook bijna dagelijks spam binnen in onze echte brievenbussen, alleen noemen we dat dan reclame en gooien het 9 van de 10 keer onmiddellijk bij het oud papier.

Je kan allicht proberen het bedrijf aan te geven bij de link die bona fides je gegeven heeft maar ik zou daar, zeker op korte termijn, weinig tot niets van verwachten.

Het lijkt me dat je het beste kan proberen om zo snel mogelijk van dat abonnement af te komen aangezien je dat zeer waarschijnlijk alleen maar geld blijft kosten.

Succes ermee !
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: ma 26 jul 2010 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Dan maak ik op uit je mailtje dat je daadwerkelijk dat sms'je gestuurd hebt.


Dat heb ik gelukkig niet gedaan. Als ik het wel had gedaan had ik vast gezeten aan een abonnement. Misleidend is dat ze doen alsof je meespeelt voor 1000 euro, terwijl je eigenlijk akkoord gaat met een sms-abonnement. Hier is eerder in het proces niets van te merken. Wel een telefoonnummer ergens achter gelaten. Ook niet zo handig nee (ik sta wel in een bel me niet register).


Quote:
We krijgen nota bene ook bijna dagelijks spam binnen in onze echte brievenbussen, alleen noemen we dat dan reclame en gooien het 9 van de 10 keer onmiddellijk bij het oud papier


Dat is niet vergelijkbaar omdat het dan duidelijk is wie de afzender is en je het ook ongeopend in het oud papier kunt gooien.

In dit geval leek het alsof de afzender mijn bekende was die zelf de tekst in de mail heeft geschreven en mij aanraadt mee te spelen met het spel. Hij had er immers ook zelf zo'n succes mee gehad. Zijn naam staat er ook onder.

Wat ik mij dus afvroeg is of het verboden is om in iemands mailbox te kruipen en mails te sturen uit zijn naam. De geadresseerde in de veronderstelling te laten dat hij een een mail krijgt van de bekende.

Dus niet het kopieren van een adressenbestand en dit adressenbestand te gebruiken.

Ik heb de site van Bona Fides gevolgd en ingevuld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds