Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

software licentie beëindigen
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fidelity



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 16 okt 2013 0:09    Onderwerp: software licentie beëindigen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bied een door mijzelf ontwikkeld script (software welke draait op een webserver) aan die inhoud geautomatiseerd data kan plaatsen op de website van een 3e partij (groot bedrijf).

De software lever ik met gebruiksvoorwaarden waar oa. in staat "Leverancier stelt software voor onbeperkte duur aan gebruiker ter beschikking, tenzij anders aangegeven."

Deze 3e partij heeft mij nu gesommeerd de software niet meer "aan te bieden" omdat het volgens hun in strijd is met hun voorwaarden. Op basis daarvan heb ik de verkoop pagina weggehaald zodat ik het niet meer "aanbied" en op afstand alle licentiesleutels gedeactiveerd bij de gebruikers onder de noemer "Overmacht".

Moet ik elke licentiehouder nu compenseren of het aankoopbedrag terug storten? Zelfs als ik in de voorwaarden heb vermeld dat de software zonder enige garantie is verstrekt? Of mag ik alle licenties weer activeren omdat "aanbieden" in juridische vaktermen enkel betekent dat de verkooppagina offline moet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 16 okt 2013 0:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt mij dat jouw klanten (de spammers) wel wisten dat het gebruik van jouw spamscript in strijd is met de maatschappelijke betamelijkheid. En zij zitten in de eerste plaats fout, alleen is het eenvoudiger voor het slachtoffer van deze spampraktijken om jou aan te spreken.

Maar het hangt wel een beetje van de precieze feiten. In beginsel is het niet verboden een gereedschap aan te bieden dat kan worden misbruikt. Als aanbieder van zo'n gereedschap ben je niet automatisch aansprakelijk voor het misbruik en ben je ook niet verplicht om het misbruik te stoppen.

Maar als je een gereedschap aanbiedt dat eigenlijk alleen maar kan worden misbruikt, en dat lijkt hier het geval te zijn, dan ligt de zaak m.i. toch wat anders. Dus ik kan me voorstellen dat je in dit geval inderdaad verplicht was om de stekker uit het stopcontact te trekken. Als een klant nu geld gaat terugvorderen heeft zo'n claim wel een groot de pot verwijt de ketel gehalte.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Fidelity



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 16 okt 2013 1:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie. Overigens is het niet een spam script, ik probeerde zo algemeen mogelijk te blijven om diverse redenen Wink

Of er sprake is van misbruik via mijn gereedschap is ook lastig. Ik overtreed de wet niet en ook hun algemene voorwaarden niet. Ik heb alleen geen zin in een rechtzaak dus ben genoodzaakt me neer te leggen bij het feit dat dit bedrijf van mening is dat ik toch de wet en/of hun algemene voorwaarden overtreed.

Mijn gebruikers wisten in elk geval wel dat het geen "officieel" gereedschap was. De vraag is alleen of ik ze dan terug moet betalen of de licentied weer mag heractiveren zo lang ik zelf maar niet door ga met het verspreiden van het hulpmiddel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds