Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 1:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

software contract
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dutchman








Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 07 aug 2004 12:48    Onderwerp: software contract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Ik ben zelf een klein software onderneming en heb een buitenlands netwerk van software programmeurs. Ik wil nu een software contract opstellen aan een klant voor de ontwikkeling van een software produkt. Deze willen nu een boete opstellen van 200 euro per week als het te laat is geimplementeerd.

Ik wil eigenlijk zelf een contract opstellen, maar heb daar niet de kennis voor in huis. Heeft iemand hier voorbeeld voor of hulp?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: za 07 aug 2004 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vivango, als je opgeeft welke zaken dienen te worden opgenomen is dit (waarschijnlijk) geen probleem.
Dient het de vorm van een standaardcontract te hebben of juist een specifiek contract voor deze individuele klant?
Of is de bedoeling een verlengde te maken van je (nog niet?) bestaande algemene voorwaarden?
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dutchman








Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 07 aug 2004 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Vivango, als je opgeeft welke zaken dienen te worden opgenomen is dit (waarschijnlijk) geen probleem.
Dient het de vorm van een standaardcontract te hebben of juist een specifiek contract voor deze individuele klant?
Of is de bedoeling een verlengde te maken van je (nog niet?) bestaande algemene voorwaarden?


Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met m'n onderneming en heb nog weinig kaas gegeten van contracten. Ik ben in beide soorten contracten geinteresseerd.

Ik wilde eigenlijk een offerte maken en dat afspreken, maar zij willen zeer graag een contract opstellen.

Ik maak een module voor een groter systeem. Zij willen niet dat ik commissie ontvang als ze dat groot systeem verkopen. Daar wil ik wel akkoord meegaan, maar volgens mij doen ze dat dan door volledige intellectuele eigendom te krijgen voor wat ik produceer. Dat betekent denk'k, dat ik het niet nogmaals mag gebruiken voor mezelf of een ander klant zonder hun toestemming, daar ga ik dus niet mee akkoord.

Verder ben ik wat verbaasd over de 200 euro boete per week na deadline. Het is in de software wereld heel lastig om een schatting te maken wanneer een produkt afkomt. Bovendien ben ik in dit geval zeer afhankelijk van hun, aangezien ze nieuwe eisen kunnen krijgen of ergens niet tevreden mee kunnen zijn, dat houdt in dat ik weinig controle kan uitoefenen op het naleven van de deadline. Ik zou hier graag wat ruimte voor willen krijgen of als ik deze boetes moet naleven een hoger budget ontvangen met bijvoorbeeld een bonus, indien ik eerder klaar ben.

Verder wil ik niet verplicht zijn te melden met welke personen ik dit produkt ontwikkel, wat ze echter wel van me willen weten.

Ik bied:
• Goedgedocumenteerde software
• Kwalitatief goed opgebouwd software
• Werkend software
• Documenten
• Richtlijnen met wekelijks rapportage
• Software module
• Advies


Laatst aangepast door Dutchman op za 07 aug 2004 18:15, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Joris

Joris

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 49


BerichtGeplaatst: do 14 okt 2004 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Vivango,

Wellicht al bekend maar ik meld je het toch maar even, bij de Kamer van Koophandel kun je een aantal standaard contracten (ook voor het buitenland) ophalen. Dan is het nog even aanpassen aan jou persoonlijk situtie....en presto Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds