Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

scriptie privaatrecht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vince100



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 21:31    Onderwerp: scriptie privaatrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

wie heeft er een leuk en actueel onderwerp voor mijn masterscriptie?? Ik heb al meerdere onderwerpen ingediend, maar daar was of teveel over geschreven, of niet actueel genoeg. Deze onderwerpen waren o.a. het wetsvoorstel collectieve afwikkeling van massaschade en het wetsvoorstel affectieschade. Confused

Helaas zijn de scriptiebegeleiders niet bepaald behulpzaam...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het moet dus iets op het gebied van privaatrecht zijn?
Ehm .... doe eens "ezeltje prik" in je wetboek en kijk waar je op komt.
En tuurlijk zijn de begeleiders niet echt behulpzaam. Van een student in de eindfase mag men verwachten dat die iets kan verzinnen.... hihi....
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
vince100



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, maar ik vind dit een redelijk onvolwassen opmerking.

Ik kom echt niet met deze vraag als ik er geen goede reden voor heb. Ik heb al meerdere begeleiders aangeschreven, maar ze staan je pas te woord als ze je onderwerp deels goedkeuren. En er zijn bij mij meerdere onderwerpen afgekeurd omdat er al 1 (!!) andere scriptie over geschreven is, hetgeen mij niet erg vreemd lijkt als je alle deeltijd en voltijd rechtenstudenten optelt.

Ik neem aan dat jij geen master privaatrecht volgt, ofwel? Want dan kun je weten dat je met ezeltjeprik er niet komt... Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuus, je hebt wel gelijk. Ik had er in de gauwigheid ook overheen gelezen dat je al meerdere onderwerpen hebt ingediend. Maar het ezeltje prik is niet als totaal onzinnige tip bedoeld hoor. Is meer dat je dan op wat onderwerpen prikt en via associatie weer op iets zou kunnen komen.

Uhm .... misschien kun je ook eens kijken welke wetsvoorstellen er liggen op de vakgebieden die je leuk vindt? Of kun wellicht een onderwerp wat "Europees" trekken? Of struin eens door de onderwerpen die hier op rechtenforum naar voren worden gebracht (of heb je dat al gedaan?).

En nee, ik ben gode zij dank nog lang niet aan de scriptie toe. Maar ik ken het probleem van een onderwerp moeten kiezen wel (ooit al eens een studie afgerond).
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
vince100



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, was niet echt zo bedoeld. Maar ik heb er echt al enorm veel tijd in gestoken, en ben zo'n beetje door mijn ideeën heen.... en dat is behoorlijk frusterend!

En ja.. heb dat idd ook allemaal al gedaan! Heb op www.overheid.nl naar kamerstukken gekeken, op www.eerstekamer.nl naar wetsvoorstellen, en op www.regering.nl. Verder heb ik bijna ieder privaatrechtelijk tijdschrift gehad van 2005!

Dus iedere tip is echt van harte welkom!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou je als advies willen geven, mocht je dat nog niet gedaan hebben, om in een bibliotheek te gaan zitten en wat juridische tijdschriften door te kijken, Ars Aequi/NJB/NTBR/WPNR etc. en te zoeken naar interessante artikelen. Er zijn ook tijdschriften waar aankondigingen van nieuwe boeken in staan en als je daar wat interessants bij ziet vraag je zo'n boek op en kijk je of dat wat is. Zo ben ik ook aan mijn scriptieonderwerp gekomen. Een onderwerp bedenken is ook moeilijk. Die wetsvoorstellen die je noemde wilde ik ook een scriptie over schrijven, maar ik kreeg ook te horen dat er al (te)veel over geschreven is. Succes iig!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien iets over implementatie van Europese Richtlijnen in het BW? Er is nogal wat discussie over de wijze van implementeren. Ik heb een aantal artikelen erover gelezen uit het NTBR, maar ik weet niet hoe je daar aan kunt komen, er is iig vast nog wel meer informatie over dit onderwerp te vinden.

Maar goed, het onderwerp Europees Privaatrecht moet je natuurlijk wel aanspreken Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 0:08    Onderwerp: Re: scriptie privaatrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

vince100 schreef:
Ik heb al meerdere onderwerpen ingediend, maar daar was of teveel over geschreven, of niet actueel genoeg.

Doe eens een "ezeltje prik" in je krant en kijk waar je op komt I got an idea
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tommie



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 10:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik zou je als advies willen geven, mocht je dat nog niet gedaan hebben, om in een bibliotheek te gaan zitten en wat juridische tijdschriften door te kijken, Ars Aequi/NJB/NTBR/WPNR etc. en te zoeken naar interessante artikelen.


Zo ben ik ook aan mijn scriptieonderwerp gekomen. Ik heb net als jij verschillende onderwerpen aangedragen en er was dan al teveel over geschreven. Vaak is dat bij wetsvoorstellen het geval. Uiteindelijk zag ik een klein artikel over een onderwerp waar nog weinig over geschreven is en dat bleek dat goed scriptieonderwerp te zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bvanderhofstede



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben zelf ook op zoek naar een onderwerp in de privaatrechtelijke sfeer, maar ik schijn alleen maar publiekrechtelijke onderwerpen te kunnen verzinnen :S

In elk geval bedankt voor alle antwoorden die hier gegeven zijn, ik kan er ook een hoop mee!

Succes aan iedereen die een onderwerp zoekt.

Bibi
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vince100



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt iedereen!

Ik heb waarschijnlijk een onderwerp. Het overwaarde-arrangement, maar dan faillissementrechtelijk bekeken (inderdaad een klein artikel...).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds