Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 17 apr 2024 1:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

rolstoel geleverd met verkeerde maat
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Berendbotje



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 25 aug 2015 22:51    Onderwerp: rolstoel geleverd met verkeerde maat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem waar ik graag jullie mening over wil horen:

Ik kocht een op maat gemaakte rolstoel in mei van dit jaar voor bijna 8000€. Eerst wordt er door een adviseur een zgm passing gemaakt, waar de afmetingen van deze rolstoel op papier worden gezet en in een offerte aangeboden, waarna deze maten in het koopcontract bevestigd worden.

De stoel is 2 maanden later geleverd met een sticker waarop de zgn zitdiepte staat aangegeven in cm, in dit geval 44cm, en een tekening hoe dit wordt opgemeten. Echter, toen ik dat ging nameten bleek de diepte 42,5cm te zijn.

De leverancier erkent dat de stoel inderdaad geen 44cm is maar zegt dat de door hun bemeten 43cm (wat ook al niet de waarheid is) binnen 'de norm' valt. Waar ik die 'norm' in de voorwaarden terug kan vinden zeggen ze niet.

Volgens hun leveringsvoorwaarden zijn maten en gewichten die niet in het ondertekende koopcontract staat, niet bindend. Ze hebben aangeboden om de stoel terug te nemen en het geld terug te storten en de overeenkomst te ontbinden. Dat is aardig. Echter wil ik gewoon dat ze een stoel leveren met de afmetingen die in de koopovereenkomst staan.

Mijn vraag: kan ik levering van een rolstoel met correcte maten via de rechter afdwingen? 2: mag ik uit de regel in de leveringsvoorwaarden afleiden dat maten die wel in het ondertekende koopcontract staan, bindend en dus afdwingbaar zijn?

Alvast bedankt voor alle reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 12:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Volgens hun leveringsvoorwaarden zijn maten en gewichten die niet in het ondertekende koopcontract staat, niet bindend.

?
Ik raad u aan de exactetekst hier even weer te geven.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berendbotje



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Quote:
Volgens hun leveringsvoorwaarden zijn maten en gewichten die niet in het ondertekende koopcontract staat, niet bindend.

?
Ik raad u aan de exactetekst hier even weer te geven.


Ik kan geen copy/paste uit de pdf dus iks chrijf de zin even over:

"Art. 8 ontwerpen en tekeningen

8.1 In catalogussen, afbeeldingen, tekeningen, maat- en gewichtsopgaven e.d. vermelde gegevens zijn slechts bindend indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn opgenomen in een door partijen ondertekend contract of een door de opdrachtnemer ondertekende opdrachtbevestiging"

Ik heb het orderformulier nog eens doorgenomen, en daar staan zoveel minutieuze keuzemogelijkheden voor afstelling in, wijze van opmeten, en 7 standaard zitdieptemogelijkheden die telkens 2cm verschuiven van 34 tm 48. Er staat nergens dat er een spelingsnorm is. Gekoppeld aan uitlatingen van andere rolstoelleveranciers "100% maatwerk' heb ik toch echt de indruk dat ze een grote kluif gaan krijgen een rechter te overtuigen dat 1cm speling geen probleem is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp van u dat zowel de offerte als de overeenkomst 44 cm vermelden. Dan kunt u dat afdwingen in principe. Maar hebt u er last van? Want u gaat kosten maken in een procedure die niet allemaal vergoed worden, ook niet als u wint.
Het lijkt mij voor iedereen beter hun aanbod te accepteren en elders een stoel aan te schaffen.
De rechter kan hun aanbod ook meewegen in de zaak, net als in hoeverre u last hebt van deze afwijking.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berendbotje



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik 1zelfde stoel elders kon kopen had ik zonder meer het aanbod aangenomen. Het betreft hier echter een zeer speciale rolstoel, volgens fabrikant de enige in zijn soort. De stoel is bekeken en geadviseerd door mijn zorgbehandelaars als zijnde noodzakelijk om verschillende overbelastingsproblemen te voorkomen. Mijn speciaal aangepaste zitkussen past er ook niet goed op, dus ja, ik heb er last van en kan het zo niet gebruiken. Het is verder een hele dure stoel, 3x wat een normale rolstoel kost en daar zou ik toch wel enige service en kloppende maten voor willen verwachten.

Welke kosten bedoelt u als u zegt dat ik daar sowieso voor op moet draaien? Ik kan me alleen griffiekosten bedenken, die ik evt via bijz bijstand zou kunnen aanvragen.

Verder ontzettend bedankt voor uw visie wat betreft de afmetingen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deurwaarderskosten en griffiegeld moet u voorschieten. als u wint moet wederpartij die aan u vergoeden. Anders is het met de kosten van rechtsbijstand. Daar hoeft de wederpartij maar een deel van te vergoeden.
Als u in aanmerking komt voor een toevoeging (vergoeding rechtsbijstand) moet u een eigen bijdrage betalen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook voor de eigen bijdrage van een advocaat kunt u bijzondere bijstand aanvragen. Als u dit via het juridisch loket doet, krijgt u ook nog 50 euro korting op uw eigen bijdrage.
U kunt gratis langsgaan bij het juridisch loket, maar ik weet niet of dat voor u mogelijk is.
Anders bellen, maar dat is tegenwoordig best wel prijzig, 25 ct per minuut.
Voor een afspraak om uitgebreid uw zaak te besrpeken is bellen sowieso wel handig.

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact/

tel 0900 8020

Leest u dit
http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud/index/pid/356

ook nog even door.

Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berendbotje



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor alle hulp en verwijzingen. Wat betreft de kosten wist ik het meeste zelf al een beetje, en heb idd contact gehad met juridisch loket die beetje wazig reageerde op dit verhaal, maar wel een verwijzing willen regelen. Ik ga nu zelf eerst een ingebrekestelling in elkaar timmeren en hopen dat de juridische afdeling van de leverancier de verkoopdienst op andere gedachten kan brengen. Zo niet heb ik denk ik wel een sterk en duidelijk verhaal naar de rechter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds