Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 7:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

raio selectieprocedure met analytische test op 20 april
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nylrac



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 11


BerichtGeplaatst: do 19 mrt 2009 14:48    Onderwerp: raio selectieprocedure met analytische test op 20 april Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Iemand die ook maandag 20 april 's middags voor de eerste ronde in Den Haag moet zijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnZ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 23 mrt 2009 8:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja! Ik ook. Spannend heh, nu gaat het echt beginnen! Succes met de voorbereiding!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
l.s.



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 23 mrt 2009 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil me ook graag opgeven voor deze ronde. Ik zit alleen een beetje in de knoei met het sollicitatieformulier. Als ik het afdruk is nl alleen het eerste stukje tekst wat ik getypt hebt zichtbaar. De rest 'verdwijnt' als het ware bij de afdrukversie. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnZ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 25


BerichtGeplaatst: di 24 mrt 2009 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet.... je kunt dit niet oplossen voor zover ik weet. Ik heb geconcludeerd dat men graag een beknopt ingevuld formulier ontvangt en me aan de geboden ruimte gehouden. Op een enkele plaats heb ik gesmokkeld door de volgende regel te gebruiken.

Als ik aangenomen ben ga ik klagen over het formulier Wink .
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: di 31 mrt 2009 18:30    Onderwerp: ik ook Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben er ook bij ma. de 20ste. Spannend inderdaad!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
l.s.



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009 18:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb de formulieren gisteren gepost dus als het goed is, zijn ze precies op tijd binnen Smile

Hoe lang na het opsturen hebben jullie iets gehoord?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
l.s.



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ook voor mij de 20ste dus Smile

Weet iemand hoe lang de test duurt? En hoe bereiden jullie je precies voor?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009 22:33    Onderwerp: duur test Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik meen dat er ergens stond ong. 2,5 uur.

Voorbereiding: doornemen van in eerdere onderwerpen genoemde boeken en testjes op het internet. Eindelijk snap ik een beetje hoe syllogismen werken javascript:emoticon('Confused')
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nylrac



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 11


BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet er nu 's ochtends zijn ipv 's middags, jullie ook of zouden er twee rondes zijn maandag?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hannie



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 32


BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zitten er bij die test ook van die getallenreeksen bij?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MaraB



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi!

Ik ben benieuwd hoe jullie testdag vandaag is verlopen. Ik moet volgende week maandag aan de bak. Ik hoor graag van jullie wat ik kan verwachten en hoe jullie het vonden.

Dank je wel!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
l.s.



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 22:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerlijk gezegd vond ik het de test behoorlijk tegenvallen. Ik had erg veel last van de (tijds)druk en denk dat ik mede daardoor veel fouten heb gemaakt. Maar goed, eerst maar de uitslag afwachten, al verwacht ik eigenlijk niet dat ik de test gehaald heb.. Sad Ik vond het al met al erg stressvol..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nylrac



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 8:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisterochtend heb ik ook de test gedaan en ik vond m erg meevallen...had bij 3 van de 4 testen zelfs tijd over om nog een keer te kijken naar opgaven die ik eerder had overgeslagen. Vooral bij de laatste test, de taaltest was ik erg snel klaar. Hopelijk is dat een goed teken.....maar gelukkig horen we de uitslag deze week nog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnZ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 25


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 8:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gistermiddag de test gemaakt. Ik vond de moeilijkheidsgraad erg afhangen van de deel-test. Begon heel lastig, eindigde makkelijk.

De eerste, analogieën, was niet te doen in de tijd. Ik had ook het idee dat de meesten die niet af hadden, de sfeer was in elk geval in één klap een stuk bedrukter Wink Op dat punt maak ik me het meeste zorgen.
De tweede, statische figuren, was beter te doen vond ik, maar ook lastig die af te krijgen binnen de tijd (net niet af). Hij werd ook duidelijk steeds moeilijker, op het einde was de tekening zo druk dat ik het niet meer voor elkaar kreeg de informatie te ordenen binnen de tijd die ik nog had. 40 items in 20 minuten, ga dan maar even rustig lijntjes tellen! Hoop wel dat ik deze redelijk gedaan heb.
De derde, syllogismen, was beter te doen. Die had ik af binnen de tijd. Maar op één correctie na was de tijd toen ook helemaal om. Ook hier dus geen tijd om echt na te denken; echt doorknallen van vraag naar vraag dus. Hier hoop ik op een hoge score.
De vierde, taalvaardigheid, was veruit het makkelijkste. Althans, die had ik af, heb ik helemaal na kunnen kijken en toen was er nog 5 minuten over. Disproportioneel veel tijd vergeleken met de eerste twee tests wat mij betreft. Ook hier hoop ik op een hoge score.

Al met al vond ik het moeilijk, vooral doordat je erg weinig tijd hebt. Je zou bijna vermoeden dat ze met een onmogelijke toetst beginnen om de groep even lekker op te schudden, kijken wie er een blackout van krijgt en gierend uit de bocht vliegt op de andere testen Evil or Very Mad.
Achteraf had ik het niet anders aangepakt, je kunt niet anders dan zo snel mogelijk van vraag naar vraag gaan en je moet toch proberen even naar een oplossing te zoeken. Vragen overslaan als je het echt niet weet is wel aan te raden, gokken daarentegen niet; je krijgt geen minpunt voor het overslaan van vragen, alleen voor fout beantwoorde vragen (de toetsvorm komt neer op goed/fout/?).
Overigens gaf de LTP persoon ook expliciet aan dat te verwachten valt dat je niet alle toetsen af zal krijgen en dat dat gezien de toetsvorm ook geen probleem hoeft te zijn. M.a.w. je zal per test een minimum norm moeten halen waarbij je score bestaat uit het aantal goed beantwoorde vragen minus het aantal fout beantwoorde vragen. Dan doe je het dus beter bij 30 beantwoord en 29 goed, dan bij 35 beantwoord en 28 goed.
Zou je mogen stellen dat je 60% goed moet hebben? Dus bij 40 vragen minimaal netto 24 goed?

De sfeer was inderdaad prettig; ontvangst met alle kandidaten rond een tafel, dan stelt Kwak zich even voor en wordt rustig uitleg gegeven en een plaatsje gezocht. Daar ligt het dus niet aan Wink

De hier en elders genoemde boekjes zijn allemaal prima, de analogieën & figuren vond ik echter moeilijker dan in het meeste oefenmateriaal (m.n. de figuren in Bloemers waren veel eenvoudiger).

Ik ben benieuwd, tweede helft van de week de uitslag. Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bollletje



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als non-RAIO, maar lid van Mensa, heb ik eerder dit soort IQ-test moeten afleggen.
W.b. de moeilijkheidsgraad: die is bij de meeste testen zodanig, dat de test tot in de "bovenste regionen" onderscheid oplevert. Dat betekent dus dat de drempel om de test te halen lager ligt dan "alles goed".
Wat er dus vooral getest wordt is de snelheid, die namelijk een goede indicator is van de capaciteit.
Stel je maar voor dat je midden in een rechtszaak zit en er komen van weerszijden onbekende argumenten voorbij. Je hebt niet de tijd om elk argument rustig op zijn merites te beoordelen, maar moet snel doorzien wat waar is, wat waar zou kunnen zijn, enzovoort.
En IQ-testjes zoals deze die jullie moesten maken, blijken de beste voorspeller.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds