Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

parkeerplaats huurder vs bepalingen HR VvE
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fabulius



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: do 16 mrt 2017 23:11    Onderwerp: parkeerplaats huurder vs bepalingen HR VvE Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mede forumgebruikers.

Een vooralsnog hypothetische vraag.

Ik huur in een appartementencomplex (VvE) een woning met inpandige parkeerplaats. Er zijn ook appartementen van de woningstichting (ws) met een parkeerplaats buiten. Tussen een aantal huurders en het bestuur VvE is onvrede, om het mild te zeggen.

De, in mijn ogen, laatste "pesterij, is dat men een wijziging in het HR wil doorvoeren bij de komende ALV, mbt de parkeerplaatsen.

Op alle parkeerplaatsen staat een nummer dat correspondeert met het betreffende appartement. (hetzelfde geldt voor de bijbehorende bergingen). De parkeerplaatsen van de eigenaren van een appartement (alle zijn inpandig), zijn hun bezit alsmede de berging. De woningstichting heeft niet officieel de parkeerplaatsen (inpandig en buiten) gekoppeld aan een bepaald appartement, echter is er de laatste 10+ jaar altijd vastgehouden aan de situatie appartement, berging en parkeerplaats hebben hetzelfde nummer.

Volgens de overeenkomst die huurders hebben met de ws is onderhuur niet zonder toestemming toegestaan.

Het bestuur wil invoegen in het HR dat ik niet zonder toestemming van het bestuur VvE "mijn" gehuurde parkeerplaats ter beschikking stel aan derden.
Ik ben niet in het bezit van een auto, en op de vraag van mijn buurman (die een parkeerplaats buiten heeft), of hij zijn auto mag parkeren op "mijn" inpandige plek, heb ik positief geantwoord met dien verstande dat als ik zelf weer een auto heb ik die plek zelf ga gebruiken. Op de vraag wat moet ik je daarvoor betalen heb ik geantwoord niets... beter een goede buur dan een verre vriend. Ik wil te allen tijde kunnen beschikken over "mijn" parkeerplaats. Het ook een aantal keer voorgekomen dat ik visite kreeg die moeilijk te been is, waarop ik de buurman gemeld heb dat ik de plek zelf nodig heb. Dat is nooit een probleem geweest.. Hij parkeert dan buiten..

Stel dat het bestuur VvE dit in het HR krijgt ben ik dan verplicht mijn buurman te vertellen dat hij niet meer op "mijn" plek mag staan? Ik ga zeker niet met het bestuur van de VvE in gesprek (zie een post in de sectie strafrecht van deze datum), daarnaast denk ik dat als ik een parkeerplaats huur, ik zelf mag beslissen wie er staat, met inachtneming van de bepalingen in mijn huurcontract (algemeen: geen onderhuur)

Gr R
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 17 mrt 2017 9:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste kan men gesloten overeenkomsten niet openbreken. Ten tweede is de vraag of dit überhaupt geregeld kan en mag worden in het Huishoudelijk Reglement. Sla de statuten en het modelreglement erop na.

Overigens als u wil bereiken dat ik een ander topic ga lezen,adviseer ik om de desbetreffende link te geven.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
fabulius



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: vr 17 mrt 2017 10:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor het antwoord. Eerst maar even afwachten of deze bepaling aangenomen wordt bij de komende ALV.

Gr. R
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 17 mrt 2017 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom afwachten? U kunt beter van te voren uitzoeken of het wel mag en zo niet, dit kenbaar maken bij de vergadering. Met onderbouwing uiteraard.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
fabulius



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2017 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Huurders zijn niet toegelaten op de vergadering VvE. Ook worden stukken ingediend door een huurder niet behandeld. Vragen om kopie van statuut of reglementen worden niet beantwoord. Huurders hebben alleen een kopie van het HR zoals die was ten tijde van de startdatum huren. Pas als huurders op de hoogte worden gesteld van het nieuwe HR dan wel de wijziging kunnen we er iets mee...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2017 19:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt vragen om toegang/spreektijd.

U kunt ook zelf de andere bewoners inlichten en proberen te overtuigen.

U kunt bij de Kamer van Koophandel de statuten van de VvE opvragen.

Als u het bouwjaar van het complex weet kunt u zelf al zoeken op het waarschijnlijk juiste modelreglement (er zijn er vele namelijk).

Een huishoudelijk reglement etc. geldt bovendien alleen voor huurders als ze er ook mee hebben ingestemd, alsmede met mogelijke wijzigingen.

Kortom, u kunt veel meer dan u denkt.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds