opdrachtbevestiging zonder iets op papier gezet te hebben
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: opdrachtbevestiging zonder iets op papier gezet te hebben Auteur: Emark BerichtGeplaatst: di 25 okt 2011 18:03
    —
ik heb onlangs een advocatenkantoor in Nederland benaderd om te zien of zij mij kunnen helpen met het verstrekken van advies omtrent het opzetten van mijn toekomstige zaak.

Tijdens een eerste verkennend gesprek hebben we hierover gepraat. Het advocatenbureau stelde voor om een advies op te maken over juridische kwesties (wat mag en niet mag) en er ging contact gelegd worden met een bevriend fiscalistenbureau om de financiele kant van de zaak te bekijken.

Ik ging er dus vanuit dat mij een voorstel tot opdracht ging gestuurd worden, met prijsbepaling of op zijn minst prijsindicatie, en dat pas na mijn bevestiging (handtekening) de werken zouden gestard worden.

Vandaag krijg ik echter een opdrachtbevestiging, waarin reeds 7 werkuren worden aangerekend, aan euro xxx/u

Hier de tekst:

Honorarium en verschotten
De werkzaamheden zoals hierboven omschreven kan mijn collega verrichten op basis van een uurtarief van euro xxx excl btw en x% kantoorkosten. U gaf reeds opdracht tot advies. Mijn collega heeft 7 uur aan uw dossier besteed, waarover ik u een declaratie zal zenden ter hoogte van euro xxxx in totaal, incl. kantoorkosten en btw, die u bijgevoegd aantreft.

Wij zullen u civielrechtelijk adviseren en ...



Het reeds aangerekende bedrag voor de 7 uren komt neer op euro XXXX (4 digits). Dit bedrag komt bij mij over als een totale verrassing, temeer omdat ik een voorstel verwachtte en geen betalingsopdracht.
Moet ik dit bedrag betalen, ook al heb ik helemaal NIETS ondertekend?

#2:  Auteur: mr. J.J. Brosius BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2011 19:12
    —
Of u moet betalen is afhankelijk van het feit of u mondeling opdracht heeft verstrekt of ingestemd hebt met een aanbod.
M.b.t. het aantal gedeclareerde uren kunt u een specificatie vragen.

#3: Re: opdrachtbevestiging zonder iets op papier gezet te hebben Auteur: RonnyJ BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2011 17:15
    —
Emark schreef:


Tijdens een eerste verkennend gesprek hebben we hierover gepraat. Het advocatenbureau stelde voor om een advies op te maken over juridische kwesties (wat mag en niet mag) en er ging contact gelegd worden met een bevriend fiscalistenbureau om de financiele kant van de zaak te bekijken.


Wat heb je hierop aangegeven?



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl