Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 18:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ontbinding jaarcontract (incl clausule) na 2 maanden
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tes_xx



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2014 23:11    Onderwerp: ontbinding jaarcontract (incl clausule) na 2 maanden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste geleerden

Mijn werkgever wil mijn jaarcontract na twee maanden ontbinden. Mijn proefperiode is reeds voorbij en er is een clausule opgenomen dat wederzijds opzeggen kan indien de wettelijke opzegperiode aangehouden wordt.

Er is geen reden van dwingend ontslag, economische reden, ziekte/verzuim maar een persoonlijke like-factor vanuit een hoger geplaatste personen.

Men zal mij een gepast voorstel doen om mij uit te kopen, maar mijn vraag is wat ik hiervan mag verwachten? 10 maanden uitbetaald, bonus, vakantiegeld en eventuele andere zaken of zou dit niet gepast zijn?

Er is op geen enkele manier contact met mij gezocht om irritaties te bespreken laat staan ze op te lossen.

Ik zie graag uw advies/expertise tegemoet.

mvg Tessa
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 9:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u wilt dan kunt u ze houden aan het contract. U heeft dan 10 maanden om te zoeken naar ander werk. U kunt waarschijnlijk niet tussentijds opzeggen. Dat vindt ik onwenselijk, maar het is de wet.

Maar als ik u was dan zou ik voorstellen dat u opzoek gaat naar ander werk. De werkgever daar zijn volledige medewerking aan verleent. U in de tussentijd uw schade vergoed krijgt. En u nog een a twee maanden extra krijgt als afkoopsom.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat gaat er precies gebeuren? Laat de werkgever de arbeidsovereenkomst ontbinden bij de kantonrechter? Of gaat hij een ontslagvergunning aanvragen bij UWV Werkbedrijf?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tes_xx



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 17:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Marja en Alfatrion

Ik mag op zoek naar ander werk want men vertelde mij dat een ander kantoor ook geen oplossing zou zijn. Ik kan zelfs een wereldreis maken als ik wil.

Echter vraag ik mij af of zij mij het volledige contract (10 maanden) dienen door te betalen en daarbij rekening te houden met bonus en emolumenten.

Ik heb geen enkel idee hoe men alles wil regelen. En mij maakt het ook niet uit maar als ze met 3 maanden afkoopsom komen dan kan ik niet akkoord gaan en zou ik dus willen weten welke rechten ik heb.

er valt mij niets te verwijten...vandaar:)

Hoor graag van jullie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Maar als ik u was dan zou ik voorstellen dat u opzoek gaat naar ander werk. De werkgever daar zijn volledige medewerking aan verleent. U in de tussentijd uw schade vergoed krijgt. En u nog een a twee maanden extra krijgt als afkoopsom.

Dat lijkt me een lage inzet. Ik zou de onderhandelingen beginnen op 8 maanden salaris ineens plus vergoeding outplacementtraject met beëindiging na twee maanden. Als de werkgever niet akkoord gaat, kan werkneemster gewoon blijven zitten en zelf op zoek naar een andere functie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er sprake is van een wederzijdse opzegtermijn (en dus niet 'er kan opgezegd worden met de wettelijke opzegtermijn), dan is een redelijk voorstel een vergoeding conform de kantonrechtersformule. Is er geen opzegmogelijkheid, dan is uitbetaling tot einde contract redelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2014 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Als er sprake is van een wederzijdse opzegtermijn (en dus niet 'er kan opgezegd worden met de wettelijke opzegtermijn), dan is een redelijk voorstel een vergoeding conform de kantonrechtersformule. Is er geen opzegmogelijkheid, dan is uitbetaling tot einde contract redelijk.

Volgens TS:
Quote:
er is een clausule opgenomen dat wederzijds opzeggen kan indien de wettelijke opzegperiode aangehouden wordt.

Dit lijkt mij voldoende om aan art. 7:667 lid 3 BW te voldoen.

Je kunt natuurlijk redeneren dat er bij een tijdelijk contract geen wettelijke opzegmogelijkheid is en daarom geen "wettelijke opzegtermijn" zodat een verwijzing naar zo'n "wettelijke opzegtermijn" geen betekenis heeft, maar een redelijke uitleg van de clausule lijkt mij te zijn dat er wederzijds kan worden opgezegd met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn die zou gelden bij een contract voor onbepaalde tijd.

Overigens geldt art. 7:672 BW m.i. voor alle arbeidsovereenkomsten met de mogelijkheid van opzegging. Voor zover de bevoegdheid (of verplichting, zie art. 7:667 lid 2 BW) tot opzegging bestaat, geeft art. 7:672 BW de bijbehorende in acht te nemen opzegtermijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tes_xx



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014 7:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allen

Als ik de volledige zin mag quoten: werkgever en werknemer mogen beiden tuseentijds opzeggen indien dit voor het einde van een kalendermaand schriftelijk gebeurt. Opzegtermijn bedraagt 1 maand met inachtneming van ander wettelijke opzegvereisten.

Verandert dit iets?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2014 10:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Los van alle reacties. Ik weet niet wat jouw recente arbeidsverleden is, maar weet wel dat je minimaal 6 maanden gewerkt moet hebben om in aanmerking te komen voor een WW uitkering. In die zin zou ik niet al te snel akkoord gaan met een vroegtijdige beëindiging van je arbeidsovereenkomst!

Tes_xx schreef:

Beste allen

Als ik de volledige zin mag quoten: werkgever en werknemer mogen beiden tuseentijds opzeggen indien dit voor het einde van een kalendermaand schriftelijk gebeurt. Opzegtermijn bedraagt 1 maand met inachtneming van ander wettelijke opzegvereisten.

Verandert dit iets?

Nee, dit verandert niets.

De wettelijke opzegvereisten houden in dat jouw werkgever eerst een ontslagvergunning moet aanvragen voordat hij jouw contract op mag zeggen. Zo'n procedure duurt ongeveer een maand of 2. Vervolgens mag er pas opgezegd worden tegen één maand opzegtermijn. Vanaf het moment van aanvraag van de ontslagvergunning ben je dus nog zeker zo'n 3 maanden in dienst. Sowieso acht ik de kans niet groot dat jouw werkgever überhaupt een vergunning krijgt indien jij verweer voert tegen de aanvraag.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tes_xx



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal

ondertussen heb ik een voorstel ontvangen en blijkt dat men de maand opzeg in acht neemt. Ik zou nu dus nog 1 maand loon krijgen en dan houdt het op. Ik heb al aangegeven niet akkoord te zijn.

Wat kan ik nu best doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De opzegtermijn bedraagt inderdaad 1 maand, art. 7:672 lid 2 aanhef en onder a BW.

Ik acht het raadzaam u schriftelijk bereid te verklaren de bedongen arbeid te verrichten.

De werkgever zal echt eerst een vergunning bij UWV Werkbedrijf moeten aanvragen, anders kunt u het ontslag nietig laten verklaren bij de rechter (art. 9 io. 6 Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2014 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tes_xx schreef:
Beste allemaal

ondertussen heb ik een voorstel ontvangen en blijkt dat men de maand opzeg in acht neemt. Ik zou nu dus nog 1 maand loon krijgen en dan houdt het op. Ik heb al aangegeven niet akkoord te zijn.

Wat kan ik nu best doen?


Als je een voorstel ontvangt dat gaat het waarschijnlijk om een beëindigingsovereenkomst (vaststellingsovereenkomst). Indien je er op in gaat, dan ga je akkoord met je ontslag. Als je niet op het voorstel ingaat, blijf je gewoon in dienst en dien je je bereid te houden tot het verrichten van arbeid.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds