Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 15 mei 2024 13:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ongewenst vader!!
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cella

Cella

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2006 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verder sluit ik me aan bij Tiksimone. First things first. Eerst die brief nogmaals versturen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2006 10:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@cella: Zo akelig klinkt het niet vind ik. Het ligt er net aan hoe je mijn uitspraak ziet. Het is voor het kind juist een enorm voordeel als het lukt om vanwege het feit dat hij bestaat een schadeclaim los te krijgen. Door de schadeclaim is (een gedeelte van) zijn toekomst zeker gesteld en zal hij onafhangkelijk van zijn ouders in staat kunnen zijn om een leven op te bouwen. Ideaal toch?

Maar feit blijft dat het apart is dat er geprocedeerd gaat worden/wordt over een levend wezen dat niks aan zijn bestaan kan doen.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2006 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gwenny schreef:

Quote:
En ten tweede bestaat er misschien een mogelijkheid om de geleden schade, namelijk het kind wat geboren werd -ondanks een betrouwbaar ogend voorbehoedsmiddel gebruikt te hebben-, op of de voorschrijver van het product en/of de fabrikant van het product te verhalen.


Ik maak uit het verhaal van TS op dat de vrouw juist geen anticonceptie meer gebruikte. Hij zegt namelijk, misschien had ik langer een condoom moeten gebruiken of de pil door haar strot moeten drukken.....Waarschijnlijk was TS in de veronderstelling dat de vrouw de pil slikte maar deed zij dit niet, een condoom werd dus niet meer gebruikt. Bovendien kun je de producent van condooms niet aansprakelijk stellen voor eventuele zwangerschappen aangezien er altijd bij staat dat het niet in 100% van de gevallen werkt... Bij andere anticonceptie kan de fabrikant/of arts soms wel aansprakelijk worden gesteld.

Ik ben er trouwens echt falikant op tegen dat vrouwen zoiets doen en eigenlijk gewoon de man bedriegen. Sommige vrouwen maken hier echt misbruik van. Maar als het eenmaal gebeurd is en je er niks meer aan kunt doen vind ik dat je wel je verantwoordelijkheid moet nemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2006 12:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@eva: Ik maak uit de berichten van de TS op dat er wel degelijk sprake was van het gebruik van anticonceptie door de vrouw. Dit mede gezien de excuusbrief van de huisarts die in een van de berichten -gepost door de TS- werd genoemd.

De fabrikant van condooms aansprakelijk stellen heeft denk ik een mindere kans van slagen dan het aansprakelijk stellen van de voorschrijver/fabrikant van hormonale anticonceptie.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2006 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het aansprakelijk stellen van de fabrikant van de pil is ook prkatisch onmogelijk. Aangezien de pil alleen werkt als je hem goed inneemt. Er kan veel fout gaan daarbij, dat staat ook allemaal in de bijsluiter. Bovendien kan niet aangetoond worden dat de vrouw daadwerkelijk de pil heeft geslikt, dat kan ze ook gewoon zeggen terwijl het niet waar is.
Wat er met die excuusbrief van de huisarts wordt bedoeld zou ik echt niet weten. Alsof de huisarts ook maar iets te maken heeft met hoe jij de pil slikt. Het lijkt me niet uit te sluiten dat die vrouw dat gewoon verzonnen heeft.

Dat van die implanon(?) kan je hier niet mee vergelijken. Als het staafje in de arm zit zou het namelijk altijd moeten werken en weet je voor 100% zeker dat je aan de anticonceptie bent, met de pil is dat iets totaal anders aangezien je het elke dag zelf op de juiste manier in moet nemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2006 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gezien de excuusbrief, alias schuldbekentenis, zou de huisarts wel eens aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schade in de vorm van de kosten van het levensonderhoud.

Ik kan me echter voorstellen dat de huisarts hier niet onrechtmatig heeft gehandeld jegens deze vader. De vader had hier toch ook een eigen verantwoordelijkheid en misschien is het ook van belang dat hij niet heeft kunnen afgaan op uitlatingen of iets dergelijks van een arts die hij nooit heeft gesproken of gezien (tenminste, leid ik zo af uit het verhaal).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 11:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor schuldbekentenis zou de huisarts gedaan hebben dan??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar ik begreep maakte de huisarts zijn excuses voor het feit dat mevrouw ondanks het gebruik van de pil toch in verwachting raakte
(staat als ik het goed heb onthouden in het eerste bericht van de TS).

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Met een doktersverklaring met daarin excuus van haar huisarts heeft ze mij ingelicht.


Deze bedoel je? De vraag is in hoeverre de betreffende huisarts daarmee een door hem gemaakte fout erkend. Om dat te beoordelen zou je de brief moeten zien.
De inhoud kan varieren tussen "sorry, ik heb een fout gemaakt en accepteer volledige aansprakelijkheid" en "sorry, maar ondanks de grootst mogelijke zorg zijn dit soort dingen niet uit te sluiten. Elke aansprakelijkheid wordt afgewezen"
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 14:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Wat voor schuldbekentenis zou de huisarts gedaan hebben dan??

Bied jij schriftelijk je excuses aan als je niets fout hebt gedaan?

Maar ok, er zijn meer manieren om de brief uit te leggen. De arts voelt zich kennelijk verantwoordelijk, en dat is inderdaad niet hetzelfde als aansprakelijk.

Ik zie nu (eindelijk... ik las er in de oorspronkelijke vraag kennelijk steeds overheen) dat het de pil is die gefaald heeft. Dan is het inderdaad veel waarschijnlijker dat het een fout van de vrouw is ipv de arts. Bij een verkeerd geplaatst spiraaltje of zo had het best de arts kunnen zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me zinnig om te wachten op meer informatie van Jeroen69. Zonder die informatie blijft het immers speculeren en komt een antwoord op de gestelde vraag niet dichterbij.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds