Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 12:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

nooit vast contract gehad na 10 achtereenvolgende contracten
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 04 okt 2014 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U, vraagsteller, hebt het over 'achtereenvolgende contracten' en over 'mijn werkgever'.
Nu blijkt de vork heel anders in de steel te zitten. Maar hoe precies is nog niet duidelijk. U zult exact aan moeten geven van wanneer tot wanneer u voor welke partij heb gewerkt. Dus in de trant van:

1. dag/maand/jaar toten met dag/maand/jaar voor eenmanszaak/v.o.f./b.v./payrolledrijf a/b/c
2. etc.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
houthakker



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 04 okt 2014 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
U, vraagsteller, hebt het over 'achtereenvolgende contracten' en over 'mijn werkgever'.
Nu blijkt de vork heel anders in de steel te zitten. Maar hoe precies is nog niet duidelijk. U zult exact aan moeten geven van wanneer tot wanneer u voor welke partij heb gewerkt. Dus in de trant van:

1. dag/maand/jaar toten met dag/maand/jaar voor eenmanszaak/v.o.f./b.v./payrolledrijf a/b/c
2. etc.


contract 1
18 maart 2009 tot en met 1 januari 2010 bv1 van natuurlijk persoon 1

Contract 2
1 januari 2010 tot en met 3 oktober 2010 payroll betaald door natuurlijk persoon 1 in dezelfde bv als contract 1.

Contract 3
4 oktober 2010 tot en met 3 april 2011 bv2 van natuurlijk persoon 1

Contract 4
7 juni 2011 tot en met 6 december 2011 bv3 van natuurlijk persoon 1

Contract 5
7 december 2011 tot en met 6 december 2012 bv 3 van natuurlijk persoon 1

Contract 6
7 december 2012 tot en met 27 maart 2013 bv 1 van natuurlijk persoon 1. Dit contract eindigde van rechtswege vanwege een faillissement.

Contract 7
14 april 2013 tot en met 14 mei 2013 bv 4 ander natuurlijk persoon maar aantoonbare band tussen beide. Bv 4 is de doorgestarte bv 1

Contract 8
15 mei 2013 tot en met 14 augustus 2013 bv 3 van natuurlijk persoon 1

Contract 9 15 augustus 2013 tot en met 14 augustus 2014 bv 3 van natuurlijk persoon 1

Contract 10 15 augustus 2014 tot en met 15 november 2014 bv 3 van natuurlijk persoon 1

In principe zou je zeggen dat als contract 7 eventueel niet mag meetellen er niet meer dan 3 maanden zit tussen contract 6 en 8 en ik had ergens gelezen dat als er een payroll contract tussen zit betaald door dezelfde werkgever als contract 1 en 3 dat deze dan gewoon telt als een contract.

Ik hoop zo wel de juiste informatie te hebben gegeven en mijn excuses als de eerdere informatie niet volledig was.

Groetjes Peter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In een eerdere post heb ik al gemeld dat de CAO ook relevant kan zijn. Val je onder een CAO? en zo ja, welke CAO?

Met betrekking tot het faillissement en de verschillende BV's hoef je je geen zorgen te maken. De ketenregeling kent een bepaling (7:668a BW lid 2) die stelt dat de ketenregeling ook geldt bij werkgevers (die weliswaar een andere identiteit hebben) maar ten opzichte van elkaar als elkaars opvolger beschouwd dienen te worden. Deze bepaling geldt ook (!!) voor failliete ondernemingen die een doorstart maken.

Het uitgangspunt is niet zozeer dat het dezelfde natuurlijke persoon als (bijvoorbeeld) directeur betreft, maar het uitgangspunt is dat de arbeid die verricht moest worden te allen tijde gelijk is gebleven.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
houthakker



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 10:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
In een eerdere post heb ik al gemeld dat de CAO ook relevant kan zijn. Val je onder een CAO? en zo ja, welke CAO?

Met betrekking tot het faillissement en de verschillende BV's hoef je je geen zorgen te maken. De ketenregeling kent een bepaling (7:668a BW lid 2) die stelt dat de ketenregeling ook geldt bij werkgevers (die weliswaar een andere identiteit hebben) maar ten opzichte van elkaar als elkaars opvolger beschouwd dienen te worden. Deze bepaling geldt ook (!!) voor failliete ondernemingen die een doorstart maken.

Het uitgangspunt is niet zozeer dat het dezelfde natuurlijke persoon als (bijvoorbeeld) directeur betreft, maar het uitgangspunt is dat de arbeid die verricht moest worden te allen tijde gelijk is gebleven.


Ik ben door de tijd heen wel gepromoveerd een aantal keer. contracten 8, 9 en 10 waren als operationeel manager en de 4 contracten daarvoor als assistent operationeelmanager. Ik val onder de horeca cao die net is afgelopen.

Groetjes Peter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

houthakker schreef:
contracten 8, 9 en 10 waren als operationeel manager en de 4 contracten daarvoor als assistent operationeelmanager. Ik val onder de horeca cao die net is afgelopen.


De horeca CAO kende toevallig een heel uitvoerige beperking van de ketenregeling. Volgens mij is die echter per dit of vorig jaar weer aan banden gelegd.

M.b.t. jouw functie blijft de vraag of het om dezelfde werkzaamheden (incl salaris etc.) gaat.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
houthakker



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 12:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal

Contracten 4, 5 en 6 zijn als assistent operationeel manager en de contracten en de contracten 8, 9 en 10 als operationeel manager. Het contract dat ik kreeg bij de doorstart was een lagere functie. De salarissen en referentiefuncties waren allen ongeveer hetzelfde binnen 1 functie.

Groetjes Peter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 15:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

houthakker schreef:
Hoi allemaal

Contracten 4, 5 en 6 zijn als assistent operationeel manager en de contracten en de contracten 8, 9 en 10 als operationeel manager. Het contract dat ik kreeg bij de doorstart was een lagere functie. De salarissen en referentiefuncties waren allen ongeveer hetzelfde binnen 1 functie.

Groetjes Peter


Los van de functietitel...

Als jij van 14 mei 2013 op 15 mei 2013 wezenlijk andere werkzaamheden bent gaan verrichten bij tevens een andere rechtspersoon, dan zal een rechter waarschijnlijk oordelen dat er een nieuwe keten is ontstaan. Waren de werkzaamheden echter in de praktijk hetzelfde, maar enkel op papier anders, dan is er inmiddels wel een contract voor onbepaalde tijd ontstaan.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
houthakker



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
houthakker schreef:
Hoi allemaal

Contracten 4, 5 en 6 zijn als assistent operationeel manager en de contracten en de contracten 8, 9 en 10 als operationeel manager. Het contract dat ik kreeg bij de doorstart was een lagere functie. De salarissen en referentiefuncties waren allen ongeveer hetzelfde binnen 1 functie.

Groetjes Peter


Los van de functietitel...

Als jij van 14 mei 2013 op 15 mei 2013 wezenlijk andere werkzaamheden bent gaan verrichten bij tevens een andere rechtspersoon, dan zal een rechter waarschijnlijk oordelen dat er een nieuwe keten is ontstaan. Waren de werkzaamheden echter in de praktijk hetzelfde, maar enkel op papier anders, dan is er inmiddels wel een contract voor onbepaalde tijd ontstaan.


Hoi Dennis,

bedankt voor je antwoord.\

Is het dan niet mogelijk om de dat contract er tussenuit weg te laten? De tijd tussen de contracten 6 en 8 is namelijk minder dan 3 maanden geweest en zijn min of meer dezelfde werkzaamheden voor dezelfde natuurlijke persoon, In dat geval zouden de contracten 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 en 10 een keten vormen bij dezelfde natuurlijke persoon met minder dan 3 maanden tussentijd.

Of gaat mijn gedachtengang hier te ver in?

Groetjes Peter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014 9:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat kun je zeker beargumenteren, maar absolute garantie op succes kan ik je eenvoudigweg niet geven. Daarvoor is jouw situatie te complex. Ik dnek dat ook weinigen jou die absolute garantie zullen geven, omdat rechters bij complexe zaken ook nog wel eens een eigen weg bewandelen.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014 10:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geef u een tactisch / pragmatisch advies. U moet nog helemaal niets betogen, zolang dat niet nodig is. U maakt dan namelijk slapende honden wakker.

Met andere woorden, gewoon doorwerken zolang u tijdelijke contracten krijgt. Voor zover er nu nog geen sprake zou zijn van een vast dienstverband (en die kans is aanwezig), gaat dat dan wel ontstaan.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds