Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 19:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

niet ziek, door werkgever ziek gemeld gevolg 30% minder loon
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
limbourgois



Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015 23:09    Onderwerp: niet ziek, door werkgever ziek gemeld gevolg 30% minder loon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over mijn vraag kan ik helaas weinig terug vinden op juridische fora, eigenlijk niets.

Normaliter zullen de meeste werknemers het niet eens zijn met de bevindingen van een Arbo-arts omdat deze hen meer arbeidsgeschikt acht dan zij zelf denken.
Bij mij is het precies het tegenovergestelde. Zeker niet op de manier waarop de aanbeveling aan mijn werkgever op gebaseerd zijn.

Even een opsomming van feiten;
Ik ben brildragend en werk als logistiek medewerker in een magazijn.
Mijn werkzaamheden bestaan uit laden/lossen vrachtwagens, administratieve handelingen, transporten regelen en klant contacten soms.
Sinds November j.l. heb ik een nieuwe bril waarin ik voor het eerst multi-focale glazen heb laten plaatsen, om beter te kunnen lezen.
Doordat ik na 2 maanden toch nog wat klachten had en schijnbaar zichtsbeperkingen al dan niet veroorzaakt door die multi focale glazen, melde ik dat informeel aan mijn direct leidinggevende.

Begin januari werd mij door de directie voorgesteld om een PMO te ondergaan door een bedrijfsarts, omdat men bang was dat indien er iets zou gebeuren het bedrijf aansprakelijk zou zijn. Tot zover kan ik met de redenatie meegaan.

Gelijk dezelfde dag naar optician gegaan om te laten controleren of er soms "technische problemen" met mijn brilglazen waren. Deze waren correct, waarna een oogscherpte test werd uitgevoerd met als resultaat dat de refractie ietsjes achteruit was gegaan t.o.v. de laatste meting. (oktober 2014)

Vervolgens versnelde afspraak met oogarts, deze vermelde mij dat men niet aan die waardes kwamen welke door de opticien waren vermeld.
Welke waardes wel wordt in vervolgafspraken bij oogarts komende maand uitgebreid getest.

Dag erna bij Arbo-arts op bezoek geweest. Deze heeft na het lezen van de waardes die de opticien gemeten had, naar mijn werkgever het advies gegeven om, voorlopig tot nader onderzoeken door verschillende oogartsen afgerond zijn, mij niet meer op de heftruck te laten rijden omdat mijn visus waarde onder 0.5 was (volgens opticien 0.4). Hoewel de Arbo-arts een ogentest kaart had hangen op zijn kamer, ben ik op geen enkele manier getest of dat hij de waardes kon verifieren die hij afgelezen had op de email van mijn opticien. Ook niet nadat ik opmerkte dat de oogarts ander, voor mij betere waardes constateerde.

Sinds vandaag, 21 januari, ben ik door mijn werkgever en op zijn initiatief voor 100 % ziekgemeld en mag ik geen werkzaamheden verrichten op ons bedrijf. met als motivatie zoals vermeld in de reden waarom ik voor een PMO was gestuurd.

Concrete bewijzen heb ik niet , maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit uiteindelijk een "Backdoor Solution" blijkt te gaan worden.

Dat ik, voorlopig, geen werkzaamheden meer mag verrichten met de heftruck , kan ik enigzins begrijpen, maar er is naar mijn mening genoeg passende arbeid aanwezig die ik al deed en ook nu nog perfect kan uitvoeren.

De beslissing van mijn werkgever om mij 100% arbeidsongeschikt te melden heeft vlgs mij alleen tot doel om mij uiteindelijk, via het Poortwachter traject, in de WIA te laten terecht komen.

Gevolg voor mij nu:
De eerste 4 weken krijg ik 100% loon, in de volgende 100 weken 70%.

Mijn vragen in deze kwestie;
Moet ik boeten (-30% loon) omdat ik onvrijwillig ziek ben gemeld door mijn werkgever terwijl ik ongehinderd andere passende werkzaamheden kan verrichten?

Mag een Arbo-arts uitgaan van een gegeven welke op een email vermeld staan van een opticien zonder deze te controleren?

Ik wil WEL werken!!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik raad u aan zo spoedig mogelijk schriftelijk te (laten) protesteren, tewerkstelling en loon te vorderen. En u kunt bij het UWV een second opinion aanvragen indien u het er niet mee eens bent. Een zogenaamd deskundigenoordeel. Het lijkt mij inderdaad erg sterk dat er bij uw gezondheidsproblemen geen passende arbeid in het bedrijf voorhanden zou zijn.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
limbourgois



Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Ik raad u aan zo spoedig mogelijk schriftelijk te (laten) protesteren, tewerkstelling en loon te vorderen. En u kunt bij het UWV een second opinion aanvragen indien u het er niet mee eens bent. Een zogenaamd deskundigenoordeel. Het lijkt mij inderdaad erg sterk dat er bij uw gezondheidsproblemen geen passende arbeid in het bedrijf voorhanden zou zijn.


Vandaag deze zaak gemeld bij mijn rechtsbijstand verzekering.
Afwachten welke acties hier uit voortkomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds