kopieën maken van lopende aanvraag bouwvergunning
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: kopieën maken van lopende aanvraag bouwvergunning Auteur: Hanifa BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 15:23
    —
Vraag:

Iemand heeft een bouwvergunning aangevraagd. Het gaat hier om de eerste fase. Deze is gepubliceerd. Vergunning is dus nog niet verleend.

Op dat moment mogen mensen vrij dit dossier inzien. MAAR.... mogen zij ook kopieën maken. Art. 7 Wob zegt van wel. Ik zie er tot zover nog geen uitzonderingen in maar hier op de afdeling wordt nog getwijfeld.

Wie van jullie heeft het antwoord?

#2:  Auteur: Xman83 BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 20:14
    —
Ik kan me niet bedenken waarom dat niet zou mogen. Het is voor belanghebbenden voor dat besluit wel handig dat ze het thuis nog eens rustig na kunnen lezen. En als het in de wet staat, dan waarom niet? Het zou een mooi voorbeeld zijn van een kwaliteit leverende overheid. Laughing

#3:  Auteur: Hanifa BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 22:12
    —
Xman83 schreef:
Ik kan me niet bedenken waarom dat niet zou mogen. Het is voor belanghebbenden voor dat besluit wel handig dat ze het thuis nog eens rustig na kunnen lezen. En als het in de wet staat, dan waarom niet? Het zou een mooi voorbeeld zijn van een kwaliteit leverende overheid. Laughing


Dat was ook inderdaad mijn mening. En nog steeds. Laughing

Alleen wilde ik zeker weten of er nergens een uitzondering stond. Die konden wij niet vinden namelijk. Ik kan me voorstellen dat het bij sociale zaken een heel ander verhaal is maar voor een bouwvergunning vind ik dat dan weer niet opgaan.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl