Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 22:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ingebrekestelling
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2016 18:47    Onderwerp: ingebrekestelling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi
Ik heb per abuis een adres vergeten te vermelden op een ingebrekestelling.
Maar voor de rest is de ingebrekestelling te herleiden naar de aanvraag,die was ingediend.En daar staat mijn adres wel op vermeld.
Ik heb beroep ingesteld,omdat het bestuursorgaan nog steeds niet heeft gereageerd.
Ben ik nu prematuur/niet ontvankelijk of iets dergelijks,waardoor de ingebrekestelling ongeldig zal zijn,als het beroep plaats zal vinden.
Ik zie wel dat een ingebrekestelling aan 3 voorwaarden moet voldoen,maar daar staat niet tussen dat je verplicht bent een adres te vermelden
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 199


BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M.i. is het zonder jouw volledige NAW gegevens geen rechtsgeldige ingebrekestelling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RB_1969 schreef:
M.i. is het zonder jouw volledige NAW gegevens geen rechtsgeldige ingebrekestelling.


ik kan alleen als eis terug vinden die gesteld word voor een ingebrekestelling,dat je duidelijk vermeld dat het een ingebrekestelling is,en de datum van die aanvraag,en kenmerk waarom die ingebreke stelling is verstuurd,of waaruit moet blijken waarom je een bestuursorgaan in gebreke stelt.Op de aanvraag vind je uiteindelijk wel het adres.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RB_1969 schreef:
M.i. is het zonder jouw volledige NAW gegevens geen rechtsgeldige ingebrekestelling.

Ben ik niet met je eens. Alleen daar waar de wet eisen stelt, kan het bestuursorgaan zich daarop beroepen, maar voor de overige gevallen geldt juist bij een bestuursorgaan dat iets als een kenmerk al genoeg is om vast te stellen waar de ingebrekestelling op ziet en derhalve van wie die afkomstig is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="StevenK[/quote]

bedankt,ik dacht al zoiets.
Je heb eigenlijk al een adres vermeld op de aanvraag en die ingebrekestelling het bestuursorgaan alleen moet verwijzen naar de juiste aanvraag waarop nog geen beslissing is genomen.Als die kenmerken en datums van aanvraag duidelijk erin zijn vermeld,hoeft het bestuursorgaan alleen die aanvraag op te zoeken en er antwoord op geven,wat het eerder had moeten doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 199


BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2016 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de aanvraag - om welke reden dan ook - bij het BO in het ongerede is geraakt, zegt enkel een naam en (eigen) kenmerk ze niets. Door het niet vermelden van een adres in de igs, kan er ook geen contact met de aanvrager worden opgenomen.

(Ik ga er voor het gemak vanuit dat er geen ontvangstbevestiging is gestuurd nav. de aanvraag en er enkel een eigen kenmerk is vermeld in de igs)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2016 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RB_1969 schreef:
Als de aanvraag - om welke reden dan ook - bij het BO in het ongerede is geraakt, zegt enkel een naam en (eigen) kenmerk ze niets. Door het niet vermelden van een adres in de igs, kan er ook geen contact met de aanvrager worden opgenomen.

(Ik ga er voor het gemak vanuit dat er geen ontvangstbevestiging is gestuurd nav. de aanvraag en er enkel een eigen kenmerk is vermeld in de igs)


Via de email/website is de ingebreke stelling opgestuurd.Je moet ook een naam en email invullen op de website van de gemeente.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 199


BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2016 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En de elektronische weg is voor deze aanvraag (Wob waarschijnlijk) opengesteld?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tamso



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2016 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RB_1969 schreef:
En de elektronische weg is voor deze aanvraag (Wob waarschijnlijk) opengesteld?


Ja,maar dat gaan ze waarschijnlijk ook veranderen.De fax hebben ze inmiddels afgesloten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds