Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ik denk erover rechten te gaan studeren
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 13:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begin dan met Capita Strafrecht. Superleuk boek!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eagles

Eagles

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 14:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is dit boek:

JetKroket schreef:
Van Apeldoorn's Inleiding tot de studie van het Nederlands recht.


Een goed boek om een globale beeld te krijgen van de studie??
Ik ben namelijk ook aan het oriënteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Aan de Open Universiteit start je met Van Apeldoorn's Inleiding tot de studie van het Nederlands recht. Zeker de eerste hoofdstukken worden hopeloos gevonden. Je leert echter best wel veel uit dit boek. Ik beschouw het als een test. Kom je hier doorheen, dan lukt de rest ook wel. Duimen omhoog. Good

_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eagles

Eagles

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke Oke

Ik zal er morgen aan beginnen, want dan valt het op m'n deurmat!! Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Veel plezier dan Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, veel plezier
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2007 23:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eagles schreef:
Oke Oke

Ik zal er morgen aan beginnen, want dan valt het op m'n deurmat!! Laughing


Ben je al begonnen met lezen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eagles

Eagles

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2007 0:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Eagles schreef:
Oke Oke

Ik zal er morgen aan beginnen, want dan valt het op m'n deurmat!! Laughing


Ben je al begonnen met lezen?


Jep, in m'n vrije tijd zit ik met m'n neus erin.
Maar het gaat nog niet zo snel, want het is mijn eerst kennismaking met het NL recht. Maar het is wel HEEL interessant!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2007 2:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eagles
Quote:
Maar het gaat nog niet zo snel, want het is mijn eerst kennismaking met het NL recht. Maar het is wel HEEL interessant!!!


Niet gehinderd door enige voorkennis. Dat gold voor mij ook en wel met betrekking tot hetzelfde boek. Van belang is wellicht dat de Open Universiteit daarbij in aanvullend, of in dit geval, eerder leidraadgevend lesmateriaal voorziet. Dat maakt verschil denk ik. Het specifiek juridische. De eerste confrontatie daarmee zal wellicht best even wennen zijn maar als het goed is verandert dat vrij snel. Ik kan het me nog goed herinneren. Toen ik begon met studeren van de materie was het erg warm weer. Ik werd ondersteund door uitingen van onophoudende pret, gebracht door de kinderen die van hun vakantie genoten en vertoefden in de aan mijn flatwoning grenzende speeltuin. Het geluid van gilletjes van vreugde en dat van stuiterende ballen welke daarnaast zonder gevoel voor ritme te koesteren, onprettig vaak tegen een garagedeur werden geschopt, doordrong mijn geest waarmee mijn concentratievermogen aardig op de proef werd gesteld. Nog nooit had ik zoveel materie tegelijkertijd moeten bestuderen. Maar ik wilde het. Het was tijd voor verandering. Het vat met genoegdoening, welke ik ten nadele van het kiezen voor studeren had verruild voor andere activiteiten in de relevante voorliggende periode van mijn leven, was volledig leeg geraakt. Gemotiveerd en wel begon ik aan een nieuw hoofdstuk waarvan de eerste bladzijde, welbeschouwd, moeilijk verteerbaar bleek. Laatstgenoemde, voor multi-interpretabele benadering vatbare zin beoogt in het vervolg betrekking te hebben op de leerstof als zodanig.

Denk daar niet al te zwaar over. Een deel van de leerstof met betrekking tot de eerste 2 hoofdstukken is een beetje typisch, maar mijns inziens wel interessant. De lezer wordt enigszins ‘voor de leeuwen gegooid’. Men wordt achtergelaten in een soort van doolhof bestaande uit een breed assortiment aan algemene en meer bijzondere, historische en meer actuele noemenswaardigheden. Gedurende het verloop van de studie is duidelijk geworden dat een deel van deze thematiek veel explicieter aan bod komt. Deze onderwerpen worden, daar waar men dat kennelijk noodzakelijk acht, bij vakken als rechtsgeschiedenis, rechtsfilosofie en rechtssociologie nader uiteengezet. Enfin, in de eerste 2 hoofdstukken lijken veel van deze onderwerpen slechts lichtelijk te worden aangestipt, hetgeen maakt dat de in onschuld verkerende, nieuwe, leergierige lezer als het ware het doelwit vormt ten behoeve van een krachtige bom, bestaande uit een aanzienlijke diversiteit aan feitenkennis. Een adequate reactie daarop zou niet misstaan! Al snel wordt de moeilijkheidsgraad gerelativeerd en belandt men in de zone waar de wapenstilstand heeft te gelden, terwijl men voor wat betreft het hoofdstuk ‘strafrecht’ nog wat wordt geplaagd door enige verzetstrijders, die zich kennelijk niet met het traktaat kunnen verenigen.

Alles is goed gekomen, het tentamenresultaat mocht er zijn. Het specifiek juridische: nieuwigheid maakte snel plaats voor gewenning en tot nog toe verloopt de studie naar behoren. Ik hoop dat jij een vergelijkbare ervaring zult beleven! Good
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eagles

Eagles

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2007 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk, dit is nou een antwoord waar ik wat aan heb. Want ik wil ook m'n opleiding gaan volgen via OU (Ik heb namelijk alleen LTS zwakstroom, want m'n motivatie voor school was gezakt tot min 10 Laughing) en als het toch redelijk te volgen is dan zie ik het positief in.

Iedergeval na een paar keer lezen van een onderkopje (in Apeldoorn's NL rechten boek) en de hoofdpunten te highlighten dan zit het onderwerp waar het over gaat wel heel goed in.

Abraxes (en ook alle anderen op de forum), bedankt voor de fijne aanmoediging, want ik was nog aan het twijfelen tussen een paar verschillende opleidingen die ik wilde volgen, maar sinds ik hier op de forum zit en heeeeel veel lees wat hier geschreven wordt is m'n voorkeur wel heel erg uitgegaan naar studie NL recht.

Bedankt Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2007 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Welkom!

Ik ben via HBO-modulen langzaam in het universitaire gerolt, en ik moet zeggen dat die manier van doen mij prima bevalt. Het is maar net wat je uit je studieloopbaan haalt, zullen we maar zeggen, om je uiteindelijke doel te kunnen bereiken.

Op het moment dat je de keuze maakt om echt te gaan studeren, zul je merken dat je op ieder willekeurig moment voor een keuze komt te staan. Ga ik dit doen, of ga ik dat doen. En je beslissingen op die bepaalde keuzemomenten bepalen je uiteindelijke studieloopbaan, en wellicht ook (een deel van) je verdere levensloop.

Succes.

Lenny
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds