Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 6:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

huursopzegging en vergoeding (internet)kosten ?!?!?!
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silleke_84




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2005 12:11    Onderwerp: huursopzegging en vergoeding (internet)kosten ?!?!?! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik woon nu anderhalf jaar met drie andere studentes in dit rijtjeshuis in onderhuur, dat is eigenlijk illegaal, maar de makelaar weet er van en heeft het gedoogd. In februari hebben we ieder een nieuw contract gekregen dat geldt voor de periode van maart 2005 tot en met februari 2006. Het contract dat wij hebben, is het contract dat op deze site te vinden is. De verhuurder kan, mijn inziens, dus niet voor het einde van de periode de huur opzeggen.

Wij hebben een contract met R. R. behartigt de belangen voor zijn broer A. Deze woonde in het buitenland. A. heeft een contract met de makelaar.

Dit wetende hebben wij als huurders een internetabonnement voor 1 jaar afgesloten, hetgeen niet binnen 12 maanden opgezegd kan worden.
Nu blijkt dat de verhuurder schulden heeft bij Nuon (€1600,-) en bij de makelaar (minstens €1600,-) , en hebben wij hiernaar geïnformeerd bij de makelaar. De verhuurder zegt nu niet verder met ons te willen op basis van dat wantrouwen en moeten wij binnen twee maanden het pand verlaten. Hij heeft de huur bij de makelaar al opgezegd.
Wij willen akkoord gaan met de huursopzegging, op voorwaarde dat de verhuurder onze kosten dekt die wij hebben door het internetabonnement dat wij het komende half jaar niet kunnen gebruiken. Dat is €400,- in totaal en dus een groot bedrag voor ons.
Wij hebben hierover contact opgenomen met de verhuurder, maar deze zegt dat het internetabonnement niet zijn probleem is, wij hebben dat zelf afgesloten en het is vervelend dat we dat abonnement nu af moeten betalen, maar dat valt niet onder zijn verantwoordelijkheden. Verder kan R. er ook niets aan doen dat zijn broer A., die zich nooit ergens mee bemoeit heeft, nu plots de huur opzegt.

Hoe kunnen wij de verhuurder zo ver krijgen dat hij onze kosten dekt? We weten dat wij het kunnen weigeren om er uit te gaan, maar hebben een vermoeden dat de verhuurder het ons nog erg lastig gaat maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2005 12:23    Onderwerp: Re: huursopzegging en vergoeding (internet)kosten ?!?!?! Reageer met quote Naar onder Naar boven

silleke_84 schreef:
Ik woon nu anderhalf jaar met drie andere studentes in dit rijtjeshuis in onderhuur, dat is eigenlijk illegaal, maar de makelaar weet er van en heeft het gedoogd. In februari hebben we ieder een nieuw contract gekregen dat geldt voor de periode van maart 2005 tot en met februari 2006. Het contract dat wij hebben, is het contract dat op deze site te vinden is. De verhuurder kan, mijn inziens, dus niet voor het einde van de periode de huur opzeggen.

Wij hebben een contract met R. R. behartigt de belangen voor zijn broer A. Deze woonde in het buitenland. A. heeft een contract met de makelaar.

Dit wetende hebben wij als huurders een internetabonnement voor 1 jaar afgesloten, hetgeen niet binnen 12 maanden opgezegd kan worden.
Nu blijkt dat de verhuurder schulden heeft bij Nuon (€1600,-) en bij de makelaar (minstens €1600,-) , en hebben wij hiernaar geïnformeerd bij de makelaar. De verhuurder zegt nu niet verder met ons te willen op basis van dat wantrouwen en moeten wij binnen twee maanden het pand verlaten. Hij heeft de huur bij de makelaar al opgezegd.
Wij willen akkoord gaan met de huursopzegging, op voorwaarde dat de verhuurder onze kosten dekt die wij hebben door het internetabonnement dat wij het komende half jaar niet kunnen gebruiken. Dat is €400,- in totaal en dus een groot bedrag voor ons.
Wij hebben hierover contact opgenomen met de verhuurder, maar deze zegt dat het internetabonnement niet zijn probleem is, wij hebben dat zelf afgesloten en het is vervelend dat we dat abonnement nu af moeten betalen, maar dat valt niet onder zijn verantwoordelijkheden. Verder kan R. er ook niets aan doen dat zijn broer A., die zich nooit ergens mee bemoeit heeft, nu plots de huur opzegt.

Hoe kunnen wij de verhuurder zo ver krijgen dat hij onze kosten dekt? We weten dat wij het kunnen weigeren om er uit te gaan, maar hebben een vermoeden dat de verhuurder het ons nog erg lastig gaat maken.

Misschien wel ten overvloede, maar weet je dat ook onderhuur beschermt wordt door de wet ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
silleke_84




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2005 12:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet dat huurders in principe goed beschermd worden, maar heb geen idee welke rechten ik heb, of hoe ik deze situatie aan moet pakken...?!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
silleke_84




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn verhaaltje schrijf ik dat het contract hetzelfde is als op deze site. Dat contract is een contract voor bepaalde tijd van www.kamernet.nl .
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Misschien wel ten overvloede, maar weet je dat ook onderhuur beschermt wordt door de wet ?


Blijkbaar toch niet altijd zo heel goed. Zie het artikel Ook advocaten huren illegaal in het NRC van 3 mei jl. Omdat er copyright op rust mag ik het helaas niet zomaar in dit bericht plakken, maar het komt er op neer dat de woningcorporatie AWB in Amsterdam flink optreedt tegen illegale onderverhuur. Nu betreft dit wel sociale woningbouw, mar toch ....
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Gast
Gast









BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die mij concrete stappen kan benoemen die ik zou kunnen ondernemen? Of advies kan geven wat ik het best kan doen?
Ik zou er erg mee geholpen zijn!
Werner




Geslacht: Man



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2005 2:58    Onderwerp: wantrouwen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik lees in de casus dat jullie de verhuurder hebben geconfrontreerd met zijn schulden bij Nuon en de makelaar. Dat was de reden voor de verhuurder om te zeggen dat jullie eruit moeten. Begrijp ik het goed dat die schulden van de verhuurder op zich niet in de weg staan aan het gebruik van het internetabonnement (de internettoegang wordt niet geblokkeerd of iets dergelijks)?

Als het antwoord op mijn hiervoor gestelde vraag bevestigend is, dan is dat geen valide reden voor opzegging van de huur. De huuropzegging is dus niet rechtsgeldig. Maar ook als het antwoord op mijn vraag ontkennend is (de schulden van de verhuurder (A) staan in de weg aan het gebruik van de internetaansluiting), is dat geen reden voor opzegging van de huur. Het is dan immers de verhuurder die wanprestatie pleegt doordat jullie het internet niet kunnen gebruiken.

Wat moet je nu doen? Eigenlijk niets, want de verhuurder moet ook na opzegging naar de rechter stappen om jullie eruit te krijgen. Ik zou dus gewoon afwachten. Wel netjes huur blijven betalen.

Ik zou als ik jullie was zeker niet met de opzegging akkoord gaan, zelfs niet onder voorwaarde van betaling van het (niet meer te gebruiken) internetabbonnement. Als de verhuurder jullie echt kwijt wil, ligt het op zijn weg om jullie een goed aanbod te doen. Ik zou geen genoegen nemen met slechts eur. 400. Laat verhuurder dan ook maar de verhuis- en herinrichtingskosten betalen. Als je daarover gaat onderhandelen, laat dat dan door een van jullie (of beter nog iemand die jullie vertegenwoordigt) doen. Die moet bij de onderhandelingen wel steeds aangeven dat hij niet bevoegd is om jullie te binden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds