hoelang blijft v.o.g.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: hoelang blijft v.o.g. Auteur: P.Kalkman BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 11:51
    —
Beste Forumleden,

Weet iemand hoelang een veroordeling op het verklaring omtrent gedrag vermeld blijft staan?

Ik kan er weinig over vinden op het internet en dacht dat er hier wel mensen actief zijn die dat weten.

Mijn dank is groot.

Mvg,

Kalkman

#2: Re: hoelang blijft v.o.g. Auteur: sabri BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 13:19
    —
P.Kalkman schreef:
Beste Forumleden,

Weet iemand hoelang een veroordeling op het verklaring omtrent gedrag vermeld blijft staan?

Ik kan er weinig over vinden op het internet en dacht dat er hier wel mensen actief zijn die dat weten.

Mijn dank is groot.

Mvg,

Kalkman


Even zoeken met behulp van de zoekfunctie op deze site zou al veel response moeten geven, maar door de bank genomen klopt het volgende:

Voor een VOG gelden naast "harde" criteria ook "zachte" criteria. Over het algemeen geldt dat veroordelingen en transacties ouder dan 4 jaar niet van belang zijn. Uitzonderingen zijn veroordelingen met gevangenisstraf, proeftijd en zedenmisdrijven. Daarnaast is het de vraag in hoeverre een veroordeling van belang is voor het doel waarvoor de verklaring wordt gevraagd. Een taxi-chauffeur die is veroordeeld voor rijden onder invloed zal 'm minder snel krijgen dan zijn collega die is veroordeeld voor een fietsendiefstal.

#3:  Auteur: Furr BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 14:53
    —
Ik heb net mn VOG binnen. Terwijl ik 2 strafbladen heb. Het ligt er wel aan waarvoor je hem nodig bent.

#4:  Auteur: P.Kalkman BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010 20:54
    —
Ok, bedankt voor de reacties.

Ik ga het meemaken, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

De harde uitzonderingen blijven voor altijd op je kerfstok staan?

Mvg,

#5:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 10:52
    —
Ja, maar worden niet meer gebruikt.

Gepleegde feiten blijven gewoon genoteerd. Alleen als ze buiten de terugkijktermijn liggen, mogen ze niet meer aan je tegengeworpen worden. Je hebt immers op een gegeven moment ook je straf uitgezeten en kan dan met een schone lei beginnen. Bij beroepen waarvoor een VOG nodig is, begint die schone lei niet direct na het uitzitten van de straf, maar met enige vertraging (en in sommige gevallen dus nooit indien de terugkijktermijn niet is beperkt).



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl