Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

geband en dan?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Hier probeer je dus het recht analoog toe te passen, en dat gaat niet op. Helemaal niet bij strafbepalingen (in dit geval art 201 Sr).


In dit geval lijkt me artikel 273d WvSr relevanter:

1. Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar en zes maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft de persoon werkzaam bij een aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk of een openbare telecommunicatiedienst:
a. die opzettelijk en wederrechtelijk van gegevens kennisneemt die door tussenkomst van zodanig netwerk of zodanige dienst zijn opgeslagen, worden verwerkt of overgedragen en die niet voor hem zijn bestemd, zodanige gegevens voor zichzelf of een ander overneemt, aftapt of opneemt;
b. die de beschikking heeft over een voorwerp waaraan, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een gegeven kan worden ontleend, dat door wederrechtelijk overnemen, aftappen of opnemen van zodanige gegevens is verkregen;
c. die opzettelijk en wederrechtelijk de inhoud van zodanige gegevens aan een ander bekendmaakt;
d. die opzettelijk en wederrechtelijk een voorwerp waaraan een gegeven omtrent de inhoud van zodanige gegevens kan worden ontleend, ter beschikking stelt van een ander.

Er staat niet letterlijk "brief" of "geheim" maar dit realiseert de facto wel een elektronisch briefgeheim.

Arnoud[img][/img]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
mieke2

mieke2

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 305


BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 23:48    Onderwerp: Re: geband en dan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

remi schreef:
hallo
ik heb een vraag,ik ben medebeheerder geweest van een forum,ben daarmee gestopt en ben op dat forum wel gewoon blijven blijven posten,onder mijn eigen nickname.tot zover geen probleem.
nu heeft de offiele beheerder mij geband,na het inzien van mijn pm's,die ik gestuurd had naar een ander geband lid die onder een valse naam toegang had.
ik had de beheerder moeten melden dat die gebande lid er weer op zat,okee heeft ze gelijk in.

nu vraag ik mij af of de beheerder recht heeft om mij te bannen na het inzien van mijn pm's???

nu ik dus ook geband ben,wil ik dat al mijn berichten van de site verwijderd worden,kan ik dit eisen????hier staan dus ook persoonlijke dingen in.ik heb mailtjes gestuurd met het vriendelijke verzoek om mijn berichten te verwijderen,hier heb ik geen respons op gekregen en mijn berichten staan nog steeds openbaar op de site.

laatste vraag:als ik de site via mn eigen pc intik,wordt ik doorgelinkt naar een disney site.dus ik wordt doorgelinkt.mogen ze dat zomaar doen???

ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft op 1 van deze vragen


Remi,
Wat zijn de "TOS" (Terms of Service, oftewel de Leveringsvoorwaarden) van die website waar je - online - mee accoord bent gegaan? Staan daar niet de voorwaarden voor normaal gebruik in, en de redenen waarom gebruikers een ban kunnen oplopen?
En als je zelf mede-beheerder was van dat webforum, dan weet je toch specifiek ook meer over wat daar de gewoonte was?

Over het laten verwijderen van je berichten: ik denk dat eisen al helemaal niet direct aan de orde is, maar vragen mag natuurlijk altijd. Het is onbehoorlijk dat je op je mailtjes geen reactie hebt gekregen. Maar hadden jullie mogelijk intussen sowieso ruzie of een conflict? Er bestaan grote verschillen tussen het beleid van webforum-beheerders m.b.t. dat verwijderen van al iemand's bijdragen. Ook daar: hoe ging je daar zelf mee om als mede-beheerder, wat was gebruikelijk?

Tot slot: iemand re-directen naar een heel andere website lijkt me een bewijs dat ze je daar voorlopig niet terug willen zien. En in jouw geval is dat geen pure willekeur, maar vermoedelijk het gevolg van dat er al wat onaangenaamheden qua contact aan vooraf gegaan zijn. Het is hardstikke rot om ergens weggestuurd te worden zonder echte "hoor en wederhoor". Maar zonder een kopie van die TOS of Voorwaarden is het lastig oordelen of de beheerder in z'n recht staat.
_________________
...free as a bird...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke2

mieke2

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 305


BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JV schreef:

Bannen kan elke beheerder sowieso, altijd, desnoods zonder reden lijkt me. Je hebt geen recht of overeenkomst waaruit blijkt dat je een bepaalde site mag gebruiken.

[. . .]

Of je kan verlangen dat je berichten van een forum verwijderd worden weet ik niet. Het lijkt me dat het karakter van internet/fora bepaalt dat je (impliciet) toestemming geeft om voor onbepaalde tijd te plaatsen wat je zelf intypt op fora/sites.


Het zou een slechte beheerder zijn die bant zónder redenen te hebben (in zijn optiek). En dikwijls is het zo dat webforums een overeenkomst aangaan met hun gebruikers, qua wederzijdse rechten en plichten.
Zo zijn er forums waar expliciet in de voorwaarden staat dat het auteursrecht van jouw bijdragen uiteraard van jou is, maar dat je hen toestemming geeft om naar eigen inzicht soms wat tekst van jou te gebruiken. Bijv. in hun nieuwsbrief, op een gerelateerde website die ook van die beheerder(s) is, of zelfs wordt soms materiaal van webforums verkocht aan een krant of zo, die er een artikel mee verlucht of verduidelijkt enz.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke2

mieke2

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 305


BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 0:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lexine schreef:
De status van de PM in een forum is onduidelijk.


Mee eens, en dat strekt zich uit tot ver buiten Nederland.

Beheerders van Invisionfree of phpBB forums willen nog weleens stellen dat het hen (en moderators) technisch onmogelijk is om een privé bericht te lezen. Dat zou kunnen; het kan ook een mooi excuus zijn.
De beheerder van een groot Duitstalig forum verzekerde nadrukkelijk hetzelfde: dat hij technisch absoluut niet in staat was om bij de pb's te komen. Maar aangezien hij het hele forum van voor naar achter helemaal zelf gebouwd en ontwikkeld had, heb ik die verzekering altijd maar met een korreltje zout genomen.

Over pb's en gewaarborgde privacy: de pb-functie wordt voor werkelijk van alles en nog wat gebruikt maar ook misbruikt. Zoals voor ongevraagde advertising, ongewenste "dating" toestanden, scheldkannonade's, regelrechte oorlogsvoering, lelijk geroddel enz. Maar óók om mensen die vanuit een bepaald land geen vrije internettoegang hebben via pb's van politiek gevoelige informatie op de hoogte te houden. En dat kan ik volledig billijken (zelf in een vrij land wonend). Het wordt iets anders als je de pb-functie van een webforum gaat gebruiken voor het beramen van wat op misdrijven uitdraait, en ook dat lijkt te gebeuren.

Dus wat ik zelf het allerbelangrijkst vind is de betrouwbaarheid en ook de "volwassenheid" van de beheerder en evtl. moderators. Als je het niet te gek maakt met je pb's, dan is het ook niet erg als een derde ze eens zou lezen. Maar tegelijkertijd geldt net zo hard dat de meeste beheerders en moderators helemaal geen tijd of interesse hebben in de privé berichten van gebruikers. Tenzij er iets ernstigs aan de hand is. En dan mag je blij zijn als een beheerder of hoofd-mod bij de pb's kan! (Voorbeeld: iemand raakt vermist; wat waren o.a. zijn online contacten?)

Ik heb zien gebeuren hoe door het stom gebruik, door een forumuser, van een groot webforum en z'n pb-faciliteiten uiteindelijk de moord op een tweede jonge vrouw niet verhinderd heeft kunnen worden. D.w.z. ik heb de moord niet gezien, maar degene die wanhopig oproepen plaatste om erachter te komen waar een vriendin gebleven was, negeerde vervolgens antwoorden èn privé berichten. Om een lang verhaal kort te maken: waar er eigenlijk zes dagen hadden geweest om ter plaatse in een vakantieland jonge vrouwen voor een bepaalde lokatie te waarschuwen, kwam die waarschuwing niet door omdat de persoon die ze ontving z'n berichten niet las, en niet in actie kwam.
En als je dan een forumbeheerder vraagt "ga eens kijken alsjeblieft bij dat account, want er klopt iets niet" en z'n antwoord luidt dat er twaalf ongeopende pb's staan, ontvangen in nog geen week tijd terwijl de persoon in kwestie wel herhaaldelijk ingelogd is geweest, dan ben je wel even stil.

"Privacy" is prachtig, maar niet tot elke prijs.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mieke2

mieke2

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 305


BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 0:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

silverback schreef:

Zo zijn er forums waar expliciet in de voorwaarden staat dat het auteursrecht van jouw bijdragen uiteraard van jou is, maar dat je hen toestemming geeft om naar eigen inzicht soms wat tekst van jou te gebruiken. Bijv. in hun nieuwsbrief, op een gerelateerde website die ook van die beheerder(s) is, of zelfs wordt soms materiaal van webforums verkocht aan een krant of zo, die er een artikel mee verlucht of verduidelijkt enz.


Hier is zo'n voorbeeld van dat laatste. SMH (zie 2e link) is de Sydney Morning Herald.

"Looking for D*** H***

"Lost in Cyberspace"

.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Beun



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2012 17:15    Onderwerp: Geband van een dating website Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Al jaren ben ik lid van een dating website, genaamd Christian Match. Vorige week is er een discussie op het forum waarbij ik moet erkennen dat mijn aandeel ook niet helemaal ok was. Toen ik geband werd heb ik dat meteen toegegeven. Echter, afgelopen woensdag, werd ik na een betaling toch weer toegelaten en heb ik die gelegenheid meteen aangegrepen mijn excuses te maken op het forum. De volgende dag zag ik dat mijn betaling werd teruggezet door de bank en kon ik niet meer op de site. Het vage daarbij is dus dat je wel kan inloggen en gelegenheid krijgt om te betalen. Dat dan weer wel! Verder kan je niets. Op die woensdag dus wel omdat ik weer betaald had. De weken ervoor had ik betaald voor een single-event en hadden ze een 06-nummer erbij vermeld. Die heb ik gebeld om verhaal te halen. Dan krijg je zogezegd iemand van, ik neem aan, de administratie maar niet de moderator. Ik wilde namelijk mijn geld terug (€ 27,50) maar verschuilen zij zich weer achter het feit dat daar het een en ander over staat beschreven in hun reglement. En, o ja: "je mag wel gaan hoor..." Toen ik vandaag om de moderator zelf vroeg was het antwoord, van de zelfde persoon als de vorige keer, dat alles via E-mail gaat. Erg laf in mijn ogen. Daarvoor ben ik al eens geband om het woord bullshit terwijl een ander lid in de discussie van vorige week veel grover was.

Enfin, mijn vraag is dus nu: hoe nu verder te handelen?

Beun
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2012 18:40    Onderwerp: Re: Geband van een dating website Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beun schreef:
Beste mensen,

Enfin, mijn vraag is dus nu: hoe nu verder te handelen?

Beun


Zoek een normale datingsite en je heil elders in plaats van in discussie willen gaan met bekrompen mensen die toch niet gevoelig zijn voor inhoudelijke argumenten.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds