Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold Signal
CREDFY - India...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 14 mei 2024 15:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

emailtje (vraag)
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 21:44    Onderwerp: emailtje (vraag) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Even een kortje inleiding:
Ik heb sinds kort een website gemaakt waarin mensen hun meningen kwijt kunnen over bepaalde bedrijven. Nu heeft 1 van die bedrijven ooit een mass emailtje gestuurd met daarin per ongeluk de email adressen van wat werknemers/freelancers. Die werknemers heb ik gisteren een e-mailtje gestuurd met de vraag of ze hun mening over mysteryshop ondernemingen wilde pubiceren (anoniem) Nu doet dit er allemaal niet zoveel toe maar het probleem dat ik net het volgende e-mailtje terug kreeg:

Uw mailtje heeft mij zeer verbaas. Hoe komt u aan mijn e-mail adres?
Ik weet bij welk bureau ik ingeschreven sta en zal hen ook vragen hoe mijn gegevens bij u terecht komen.
Ik kan mij niet herrinneren dat ik toestemming heb gegeven om mijn persoonlijke gegevens te gebruiken voor deze dienst.
Ik zal dan ook niet nalaten om tegen het bedrijf waar ik sta ingeschreven en eventueel uw organisatie een aanklacht in te dienen.

Graag verneem ik per omgaande waar u mijn e-mail adres vandaan heeft.


Nee lekker vriendelijk is dit niet vind het belachelijk om zo te gaan dreigen met een aanklacht waarvan mijn hart wel harder gaat kloppen.. Wat kan ik het beste terug sturen en wat kan ik het beste doen nu? ZOmaar drijgen met een aanklacht... ik zou graag de rollen omdraaien : )

*edit ik heb het mailadres even in google gezocht. Nu komt er iets merkwaardigs naar boven: het mailadres staat ergens in een gastenboek geregistreerd met de naam van de desbetreffende vrouw + naam van haar man die zelf bij het desbetreffende mystery bedrijf waarover ze het hebben werkt! (althans dezelfde naamstelling als iemand waar ik eerder mail van heb gehad via het bedrijf zelf toen ik er zelf ook bij in dienst was/lijkt mij geen toeval??)

p.s dit was de mail die ik verstuurde:
Beste mystery shoppers,

Een paar uur geleden is www... online gegaan met een totaal ander concept. Ipv het testen van ondernemingen testen we vanaf vandaag samen met jullie je baas! Juist de mystery onderzoeks bedrijven. Plaats je ervaring anoniem online en neem een kijkje op het shopperforum waar je in contact kan komen met andere shoppers en alles kwijt kan over de leukste baan van Nederland.
MYSTERYSHOPPING.

We hopen dat jullie veel plezier beleven aan de site en het forum en zien jullie ervaringen en reacties met veel plezier tegemoet.

team


Laatst aangepast door mx4 op di 06 nov 2007 16:34, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PcDealer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou dit ook als spam opvatten: wat jij via je e-mail stuurt en wat je in je topicstart zet.

Spam= ongevraagd een e-mail krijgen (vereenvoudigd). Jij als "bedrijf" hebt je aan de telecommunicatiewet te houden.


Laatst aangepast door PcDealer op do 04 okt 2007 20:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, als ik dat zo lees denk ik dat deze persoon wel een punt heeft eigenlijk. Zeker als je achter de rug van het bedrijf zelf om handelt. Wie weet krijgen de benaderde werknemers een groot probleem als hun baas achter deze mail komt, en die kans is niet klein als je het (massaal!) naar hun werkemail hebt gestuurd.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 0:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ongeveer 15 mailtjes waren t niet zo verstandig dus? en nu?

p.s hoogstwaarschijnlijk is het dus niet een werknemer die mailt maar een partner van de baas of iemand die daar werkzaam is (zie topic)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PcDealer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mx4 schreef:
ongeveer 15 mailtjes waren t niet zo verstandig dus? en nu?

p.s hoogstwaarschijnlijk is het dus niet een werknemer die mailt maar een partner van de baas of iemand die daar werkzaam is (zie topic)

Ik zou de persoon ter wille proberen te zijn en aangeven hoe je aan het adres komt, aangeven dat het niet de bedoeling was persoon te benadelen en dit adres niet verder zult gebruiken in de toekomst. Met excuses.

Hopelijk is daarmee de kous af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds