Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

eenhoofdig gezag vraagje (en mogelijk stiefouder adoptie)
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sterredag

sterredag

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016 16:37    Onderwerp: eenhoofdig gezag vraagje (en mogelijk stiefouder adoptie) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ivm mogelijkheden tot aanvragen eenhoofdig gezag.

Ik weet dat dit geen exacte wetenschap is, maar wil graag weten wat mijn kansen zijn of wat er moet gebeuren voordat ik er kans op maak.

Feiten op een rijtje:

2012 Ex ging vreemd, aangeboden om te blijven wonen in onze huurwoning ivm woning zoeken in de buurt mbt opvoeding van onze zoon.

Vervolgens heeft hij woning gevonden bij zijn nieuwe vriendin in de buurt 60km verderop

Heeft zoon toen 2 maanden niet gezien, ook niet zelf gebeld, zoon wel hem een paar keer.

Omgang kwam op gang. 2 x in de maand als hij net zijn geld binnen had, ik haalde en bracht hem naar zijn vader tegen vergoeding benzine kosten.

2013 Ik kon niet meer zoveel rijden ivm zwangerschap. Toen heeft vader hem telkens gehaald en gebracht met de trein. Vader klaagde vaak over reistijd en reiskosten. Vader betaalde geen allimentatie ivm minimum inkomen en ik had zelf ook een minimum inkomen. Ik haalde en bracht zoon naar het treinstation

2015 zoon behoefte aan meer structuur en duidelijkheid en ik wou werken aan structurele omgang met duidelijke frequentie (om een bepaald aantal weken) ipv 2 x per maand waarvan soms 3 weken ertussen en soms 2 weekenden achter elkaar vielen.

Zelf verhuizing binnen de gemeente naar ander dorp

Spoedmachting UPH en OTS voor dochter van 2.5 gekregen, maar half jaar later is dochter alweer fulltime terug. GV zag geen gronden en heeft hier volledig aan meegewerkt. In die tijd zoon tijdelijk naar vader om hem te beschermen voor jeugdzorg en mogelijk pleeggezin.

Ging niet goed bij vader, had het er niet naar zijn zin, mocht mij niet zien, vader hielt dit tegen omdat de RvK dit adviseerde (was geen rechtsgrond voor)

RvK vroeg uhp aan bij andere gezaghebbende ouder (vader dus) Rechter heeft deze afgewezen en zoon kwam weer terug bij mij 1e week nadat de scholen weer begonnen na de zomervakantie.

Vader is niet bij die zitting aanwezig geweest.

Sinds zoon weer terug is, 1e week van september 2015 doet vader heel moeilijk over de omgangsregeling. Vader wil niet direct in contact met mij staan en communicatie loopt via de gezinsvoogd.

Gezinsvoogd krijgt ook weinig voor elkaar. In eerste instantie had vader tegen GV gezegd dat zoon voorlopig niet welkom is, omdat stiefdochter "nu zo rustig is". Een antwoord op wanneer dan wel had hij niet.

GV heeft met moeite en aandringen voor elkaar gekregen dat zoon in de week voor kerst anderhalf uur naar zijn vader ging. GV heeft zoon hier opgehaald en naar vader gebracht. Doel van omgang was meer duidelijkheid verkrijgen in omgang met zoon.

Vader had hier geen antwoord op, moest overleggen met vriendin, heeft tegen zoon gezegd in januari 2016 en dat eerste week van januari meer duidelijkheid zou geven.

Toen de eerste week van januari voorbij was heeft GV contact opgenomen met vader, kwam in eerste instantie ongelegen en GV verzocht later nog een keer te bellen.

Vader vertelde toen dat hij waarschijnlijk een baan had en dit wou afwachten. Bij verkrijgen van de baan zou hij zoon dan op de scooter kunnen ophalen en brengen (60km)

Een week later nog niks bekend. GV weer contact gezocht, Vader kon nog niks zeggen want wist zijn rooster nog niet, dit was op een maandag en hij verwachte dinsdag meer duidelijkheid te hebben, zou contact opnemen als hij meer wist.

Vader heeft niks meer van zich laten horen. Op aanraden van GV hebben we zoon een mail laten sturen naar vader met het verzoek om meer duidelijkheid. Een week later is er nog geen reactie op gekomen.

Via Facebook vernomen dat vader inmiddels aan het werk is en afgelopen weekend vrij was. Toch niks van zich laten horen. Januari is bijna voorbij en ik zie niet dat dit nog gaat lukken (terwijl dit zoon was toegezegd)

Zoon heeft PDD-Nos en behoefte aan duidelijkheid en structuur. De onzekerheid mbt vader speelt hem parten en dat merk je in zijn gedrag en prestaties thuis en op school. Zoon mist zijn vader. Zoon kan dit niet achter zich laten en verwerken omdat continue dat "misschien dan, misschien dan" boven zijn hoofd hangt. Zoon wordt zo aan het lijntje gehouden wat niet goed voor hem is. Hij heeft ook zindelijkheidsproblematiek en wij zien dat dit weer achteruit gaat de laatste paar weken. Evenals negatief gedrag meer vertoond wordt.

In zijn belang lijkt het mij beter om eenhoofdig gezag aan te vragen, zonder omgangsregeling. Hoe rot ik het ook vind voor mijn kind (ik huil er regelmatig om) kan hij nu niet verder. Helemaal niet is duidelijk en geeft kans op verwerken en doorgaan tov het continue "misschien" of afspraken niet nakomen van vader.

Er is geen communicatie mogelijk tussen zijn vader en mij, vader weigert dit.

Eventueel in de toekomst mogelijk adoptie door zijn stiefvader of gezamenlijk gezag met stiefvader.

Wat zijn de voorwaardes, wat zijn de mogelijkheden? De standaard dingen als "klem komen te zitten tussen ouders" e.d. heb ik wel gelezen maar vind dat heel lastig te interperteren.

Ik wil mijn zoon graag wat stabilteit geven die hij zo hard nodig heeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds