Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 19:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

doorlooptijd artikel 12 sv
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hvdp100



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2014 22:56    Onderwerp: doorlooptijd artikel 12 sv Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
2 jaar geleden ben ik van mijn motor gereden door iemand die door rood reed. Het om heeft in juli 2013 besloten om niet tot vervolging over te gaan, omdat zij onvoldoende mogelijkheden zag om de automobilist veroordeeld te krijgen. (Doordat de stoplichten te snel na elkaar van kleur veranderden).

Augustus 2013 heb ik een artikel 12 sv procedure opgestart, tot nu toe zonder resultaat. Ik bel zo'n beetje iedere maand met de afdeling slachtofferhulp van de rechtbank, maar ik kom niet echt verder. Heeft iemand advies wat te doen?

Alvast dank
Hans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 8:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begin eens met het Hof te bellen ipv de Rechtbank. Art 12 procedure wordt bij het Hof behandeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
hvdp100



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de tip, maar geloof me, ik ben aan het juiste loket. Of dat nu hof of rechtbank heet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kees van Lier



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog een tip, bron rechtspraak.nl


De officier van justitie kan beslissen om een strafbaar feit niet te vervolgen of de vervolging niet voort te zetten. Als u het niet eens bent met deze beslissing, kunt u daarover een klacht indienen bij het gerechtshof. Artikel 12 van het Wetboek van strafvordering (Sv) biedt deze mogelijkheid. Met deze klacht wordt aan het gerechtshof verzocht om de officier van justitie op te dragen alsnog de vervolging in te stellen of de vervolging voort te zetten.

Wie mag een klacht indienen?
Om een klacht in te kunnen dienen, moet u rechtstreeks belanghebbend zijn. U bent dat bijvoorbeeld als u slachtoffer bent van een diefstal. U kunt geen klacht indienen over een beslissing die u in het algemeen onjuist vindt, maar waarbij u zelf niet betrokken bent.

Hoe kan ik de klacht indienen?
U kunt de klacht uitsluitend per brief indienen (niet via e-mail of fax).

Wat moet in de klachtenbrief staan?
Het nummer dat de officier van justitie (parketnummer) of de politie (mutatienummer) aan de zaak heeft gegeven;
om welk strafbaar feit het gaat;
wie vervolgd moet worden;
waarom u het niet eens bent met de beslissing van de officier van justitie.
Verder moet de brief voorzien zijn van uw handtekening.
Ook verzoeken wij u indien mogelijk een kopie van de kennisgeving/brief van de officier van justitie mee te sturen, waarin hij mededeelt niet tot (verdere) vervolging over te gaan.

Waar kan ik de klacht indienen?
De klacht kunt u sturen naar het gerechtshof in het werkgebied (ressort) waar de beslissing tot niet (verdere) vervolging is genomen. Dit onder vermelding op de enveloppe van: Klacht art. 12 Sv. Voor adresgegevens kunt u terecht op ......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hvdp100



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor nog een redelijk zinloze tip. Zoals u in mijn post kunt lezen heb ik de artikel 12 procedure reeds opgestart. Om dan uitleg te krijgen hoe ik dat moet doen is goed bedoeld, maar redelijk mosterd na de maaltijd.

Mijn vraag is hoe ik het gerechtshof ertoe kan bewegen om een beetje voort te maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klacht indienen bij de president van het Hof?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014 11:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In 2009 is tussen OM, Raad voor de Rechtspraak en College van procureurs-generaal overeengekomen dat een maximale termijn van zes maanden zal worden gesteld aan de afdoening van een klacht en dat enkel behoudens bijzondere omstandigheden hiervan kan worden afgeweken. (zie brief Minister van Justitie, 22 oktober 2009, kenmerk: 5624723/09)

Ik kan echter niet vinden of deze 'afspraak' thans nog geldig is, of dat er inmiddels een andere termijn wordt gehanteerd..

Een klacht indienen bij de 'president' of het rechtsbestuur kan niet in alle gevallen. Dat is een beetje afhankelijk van de beklagregeling van het desbetreffende hof. Zo zegt de regeling van het Hof Arnhem-Leeuwarden:

Quote:
1. Een ieder heeft het recht om over de wijze waarop het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden zich in een bepaalde aangelegenheid jegens hem heeft gedragen, bij het gerechtsbestuur een klacht in te dienen. Niet geklaagd kan worden over de inhoud, de motivering, de wijze van totstandkomen of het uitblijven van een rechterlijke beslissing, met inbegrip van de in dat kader
genomen beslissingen van procedurele aard.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds